Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra III 1,9 i kolektor wejściwy

07 Lut 2012 18:58 1815 6
  • Specjalista - kserokopiarki
    Mechanik ze mnie żaden jestem elektronikiem i samochód wykorzystuję jako narzędzie pracy. W związku z ostatnio dużymi mrozami miałem kłopoty z odpaleniem mojego disla. Odpalał nawet powyżej -20 ale bardzo ciężko. Pojechałem do serwisu aby sprawdzili co się dzieje. Okazało się że świece żarowe wszystkie uszkodzone to rozumię miały ponad 3 lata Ponadto stwierdzono że uszkodzony jest kolektor wejściowy. Samochód ma przebieg 150.000 km i serwis stwierdził że to normalne typowe uszkodzenie po przebiegu ponad 100.000 km. A ja chciałem was fachowców zapytać się czy to rzeczywiście normalne. Czu żeby uniknąć niespodzianek to należałoby wymieniac kolektor razem z rozrządem. Przecież ten element nie kosztuje 100 zł.
  • Poziom 17  
    Jak to jest uszkodzony kolektor dolotowy ? Pękł ?
  • Specjalista - kserokopiarki
    Ja się na tym prawdę mówiąc nie znam. Mechanicy mi pokazali po zdjęciu osłony - tej plastikowej na silniku - ze taki pręt z takimi zagięciami po stronie od kabiny silnika jest luźny i należy wymienić kolektor a po za tym jest to typowe i że wymieniają tego kilkadziesiąt na rok . A ja tak sobie myślę że takich samochodów 1,9 150km to w polsce znowu tak dużo nie jest.No chyba że trafiają do tego serwisu. No ale to nawet nie jest fabryczny serwis - bez komentarza
  • Poziom 17  
    Jeszcze nie widziałem kolektora ssącego w postaci rurki (na pewno powiedzieli kolektor?) . Przypuszczam że rozmawiamy o innych podzespołach.
    Oglądałem ten kolektor ssący i jest to odlew z duraluminium , więc na pewno nie o tym rozmawiamy.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Jakiej rurki piszę przecież o pręcie - drucie toakim ca 3mm z takimi zagięciami - "drut ren lezy po stronie silnika od strony kabiny i pod nim są takie chyba zawory - "ten drut sobie lata jak "żyt po pustym sklepie". A te wygięcia na tym drucie powinny chyba współdziałać z tymi chyba zaworami
  • Moderator Samochody
  • Specjalista - kserokopiarki
    No więc niestety zainwestowałem i wymieniłem na nowy - ciekawe ile pochodzi