Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel astra III 1,9 i kolektor wejściwy

Janusz.P 07 Feb 2012 18:58 1968 6
  • #1
    Janusz.P
    Photocopiers specialist
    Mechanik ze mnie żaden jestem elektronikiem i samochód wykorzystuję jako narzędzie pracy. W związku z ostatnio dużymi mrozami miałem kłopoty z odpaleniem mojego disla. Odpalał nawet powyżej -20 ale bardzo ciężko. Pojechałem do serwisu aby sprawdzili co się dzieje. Okazało się że świece żarowe wszystkie uszkodzone to rozumię miały ponad 3 lata Ponadto stwierdzono że uszkodzony jest kolektor wejściowy. Samochód ma przebieg 150.000 km i serwis stwierdził że to normalne typowe uszkodzenie po przebiegu ponad 100.000 km. A ja chciałem was fachowców zapytać się czy to rzeczywiście normalne. Czu żeby uniknąć niespodzianek to należałoby wymieniac kolektor razem z rozrządem. Przecież ten element nie kosztuje 100 zł.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    fiacik1
    Level 17  
    Jak to jest uszkodzony kolektor dolotowy ? Pękł ?
  • #3
    Janusz.P
    Photocopiers specialist
    Ja się na tym prawdę mówiąc nie znam. Mechanicy mi pokazali po zdjęciu osłony - tej plastikowej na silniku - ze taki pręt z takimi zagięciami po stronie od kabiny silnika jest luźny i należy wymienić kolektor a po za tym jest to typowe i że wymieniają tego kilkadziesiąt na rok . A ja tak sobie myślę że takich samochodów 1,9 150km to w polsce znowu tak dużo nie jest.No chyba że trafiają do tego serwisu. No ale to nawet nie jest fabryczny serwis - bez komentarza
  • #4
    fiacik1
    Level 17  
    Jeszcze nie widziałem kolektora ssącego w postaci rurki (na pewno powiedzieli kolektor?) . Przypuszczam że rozmawiamy o innych podzespołach.
    Oglądałem ten kolektor ssący i jest to odlew z duraluminium , więc na pewno nie o tym rozmawiamy.
  • #5
    Janusz.P
    Photocopiers specialist
    Jakiej rurki piszę przecież o pręcie - drucie toakim ca 3mm z takimi zagięciami - "drut ren lezy po stronie silnika od strony kabiny i pod nim są takie chyba zawory - "ten drut sobie lata jak "żyt po pustym sklepie". A te wygięcia na tym drucie powinny chyba współdziałać z tymi chyba zaworami
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
  • #7
    Janusz.P
    Photocopiers specialist
    No więc niestety zainwestowałem i wymieniłem na nowy - ciekawe ile pochodzi