Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VOLVO S40 2000r. 1.9td nie odpala

07 Feb 2012 19:02 7244 9
  • Level 29  
    Witam! Posiadam problem z wyżej wymienionym autem. W czasie jazdy zgasło, odpaliło znów na 2-3s i jak gasło tak już nie pali.
    Podłączając się można sprawdzić wsio oprócz sterownika silnika (żadnym sprzętem diagnostycznym nie można się połączyć z silnikiem).
    Auto kręci normalnie, dioda umieszczona po prawej stronie deski rozdzielczej po przekręceniu kluczyka mika bardzo szybko przez ok. 5s i gaśnie. Kontrolki zachowują się normalnie.
    W momencie kręcenia rozrusznikiem brak zasilania wtrysków. Na wtyczce przy pompie jest zasilanie. Masy, zasilanie komputera, bezpieczniki sprawdzone.

    Proszę o wskazówki co może być przyczyna usterki. Z góry dziękuję!
  • Helpful post
    Level 25  
    Immo->czujnik ciśnienia na listwie->czujnik wału->
  • Level 29  
    A jakiś pomysł na brak komunikacji z sterownikiem silnika. Czy istnieje możliwość, że uległ uszkodzeniu?
  • Helpful post
    Level 32  
    Stawiam na parafinę
  • Helpful post
    Level 25  
    Wstawić do ciepłego na parę dni, albo czekać na wiosenkę :D
  • Level 29  
    Stoi w ciepłym garażu! Podkreślam, że jest brak połączenia z sterownikiem silnika oraz brak zasilania wtrysków w momencie kręcenia rozrusznikiem.
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    leonek4 wrote:
    A jakiś pomysł na brak komunikacji z sterownikiem silnika. Czy istnieje możliwość, że uległ uszkodzeniu?


    A jakim sprzętem go diagnozujesz?

    Odnośnie usterki - nie wiem, jaki masz silnik. W 2000r były montowane dwa typy - stary i nowszy na CR. Podejrzewam, że masz stary, w którym niekiedy zawodził nastawnik. W pierwszej kolejności sprawdź drożność układu zasilania.
  • Level 29  
    kts, launch, cdif2 i brak komunikacji
    silnik 80kW (115) sterownik bosch

    dzięki za podpowiedzi

    A jak sprawdzić nastawnik?

    Jeżeli połączyłbym się z sterownikiem silnika na pewno jakieś błędy by wyskoczyły i mniej więcej bym wiedział co jest uszkodzone.
    Dysponuje ktoś schematem?
  • Helpful post

    Level 27  
    Coś mi tu nie pasuje piszesz 115KM i pompa wtryskowa te silniki to już CR,a ty jak masz silnik na pompie wtryskowej to masz typ D4192T2 o mocy 95KM,a sprawa diagnostyki ma się tak że ja to robię naprzykład LAUNCZ-em przez reno laguna 1 silnik 1,9dti tylko pamiętaj że w volvo pin 11 to linia K dla silnika nie tak jak wszędzie 7,reszta pin 15 linia L,16 -+12V,pin4,5-masa zasilania.
  • Level 29  
    Pompa wtryskowa poszła do regeneracji.