Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SE X8- czerwona maź przy złączu.

06 Lut 2012 21:07 2274 17
  • Poziom 23  
    Czy w x8 w okolicy USB powinno być czerwona maź?
    Moderowany przez jever 23:

    Posty wydzieliłem ponieważ :

    Cytat:
    W tym temacie piszemy tylko i wyłącznie na temat działania, problemów i solucji związanych z Setoolem.

    Opisany problem nie ma nic wspólnego z tematem o Setool-u.

  • Pomocny post
    R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Dokładnie nie maź lecz klej, którym jest zalane dolna część gniazda.Zapobiega przedwczesnemu oberwania się gniazda. :D
  • Poziom 23  
    Ok.
    Bo znajomy oddał do autoryzowanego serwisu SE i mu powiedzieli że z powodu ingerencji HW nie uznają mu gwarancji ("przy porcie usb i gnieździe jack jest taka substancja czerwona").
    Brak mi słów...
  • Poziom 33  
    Witam , na pewno zrobili fotki ...
    Jeżeli chodzi o serwis , to nie piszą głupot , jeżeli jest ingerencja cieczy to tak jest , klej tutaj na pewno nie był brany pod uwagę .
  • Poziom 25  
    Kolega koperta4512 nic nie pisze o fotce. Jeśli jej nie dali to na jakiej podstawie twierdzą że była ingerencja. Każdy porządny autoryzowany serwis powinien Ci taką fotkę przedstawić i wtedy wiesz na czym stoisz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeśli masz taką fotkę to daj skan tutaj sprawdzimy co oni tam wymyślili.
  • Poziom 33  
    Jeszcze nie miałem przypadku w którym klient wracając z serwisu z unieważnioną gwarancją z powodu ingerencji cieczy by telefon był clr ...

    Poczekamy na fotkę , jak nie w formie skanu to powinni dać linka do tej fotki , tak przynajmniej było ...
  • Poziom 23  
    Telefon był wysłany do w-support a co do zdjęcie na którym jest powód unieważnienia gwarancji to:
    SE X8- czerwona maź przy złączu.
  • Poziom 25  
    Ja bym się odwoływał od opinii serwisu. A najlepiej to bym wysłał telefon do innego serwisu i zobaczył co oni powiedzą.
  • Poziom 33  
    W drugim serwisie nie będą w koło dup... innym robić , ale możesz wysłać , oczywiście nie ruszać plomby gwarancyjnej .

    Luknij czy gniazdo z zewnątrz jest czyste , czasem dziecko zaślini i stąd te problemy ...

    Najprawdopodobniej telefon nadaje się do kosza , uszkodzona płyta i stąd to podejście serwisu gwarancyjnego .

    Pytanie podstawowe , z jakiego powodu fon trafił do serwisu :?:
  • Poziom 23  
    Z powodu próby odblokowanie bootloadera która skończyła się uwalaniem telefonu :D
    Z jednej strony nie powinni mu uznać gwarancji ale na stronie piszę:
    Cytat:
    Gwarancja:Nie
    Opis usterki:Wylacza sie samoczynnie (i nie można włączyć ponownie, w ogóle nie reaguje)
    List przewozowy-Nr.:
    Wykonana naprawa:Uszkodzenie mechaniczne-anulowanie gwarancji
    Uwagi:ślady użytkowania, rysy, otarcia lakieru
    W przekazanym nam urządzeniu nastąpiło niepodlegające naprawie uszkodzenie płyty głównej w wyniku ingerencji zewnętrznej lub nieprawidłowej próby naprawy.
    I pod tym zdjęcie co podałem wyżej.

    Telefon był już rozebrany przez właściciela to po pierwsze a po drugie: była podjęta naprawy telefonu przez RIFFa która się nie udała. Mam telefon przy sobie i próbie go postawić SEtoolem, na razie muszę naładować baterię.
  • Poziom 34  
    Troche mała rozdzielczość tej fotki, ale jak dla mnie to wcale niechodzi o ingerencje cieczy tylko o pęknięcie kleju - widać taką ukośną linie na powierzchni kleju. Traktowane jest to jako uszkodzenie mechaniczne i jest podstawą do unieważnienia gwarancji.
  • Poziom 33  
    Czasami jak klej jest pęknięty unieważniają gwarancję, lecz jak by mi się to przytrafiło bym się odwoływał bo jak jest każdy wie. Najlepszym przykladem jest xperia X10 gdzie złącze jest w tak elastycznym miejscu na płycie że przy normalnym używaniu telefonu po pewnym czasie wszystkie 5 padów micro usb jest oderwanych od laminatu nawet mimo kleju który zaczeli stosować w późniejszych wersjach.
  • Poziom 34  
    Odwołanie raczej nic nieda - akurat polityke w tej sprawie ustala SE i serwisy muszą się do tego stosować. Gdyby serwis poszedł na ręke i wymienił taką płyte to później miałby nieprzyjemności - najprawdopodobniej producent odmówiłby zapłaty za naprawe (zarówno za robocizne jak i części). Nawet znajomości niewiele by tu pomogły, w ostatnich czasach KAŻDA odsyłana do producenta część jest sprawdzana pod względem uszkodzeń mechanicznych - kryzys zrobił swoje i szukają oszczędności gdzie tylko się da.
  • Poziom 33  
    Akurat tutaj już bym się nie odwoływał do SE tylko gdzie indziej, bo nie oszukujmy się te złącza micro USB w SE to porażka najlepszym przykładem jest xperia X10 ta duża, tam potrafi klej być cały a wyrwane wszystkie pady :D
  • Poziom 34  
    Z ciekawości - do kogo w takim razie byś się odwoływał? Inny serwis? - potwierdzi uszkodzenie mechaniczne. Sprzedawca (niezgodność z umową)? - wyśle urządzenie do serwisu w celu wystawienia expertyzy (patrz wyżej). Niestety ale to producent ustala zasady obsługi gwarancyjnej i w takim przypadku oprócz drogi sądowej raczej niewiele opcji zostaje.
  • Poziom 23  
    Telefon już udało mi się postawić SEtoolem. Co do reklamacji to dostałem info od klienta o tym że w Regenersis jak odesłał x8 to stwierdzono mu uszkodzenie złącza USB i anulowali gwarancje.


    PS: Zbieram się od pół roku żeby wysłać telefon na gwarancję (C901) a że pozostało mi jeszcze dwa miesiące wiec bym wysłał ale nie wiem czy mi uznają. Problemem jest wyrobiony fast port który po kilka krotnym przeczyszczeniu zaskoczy oraz plamy na wyświetlaczu (nie jest pęknięty):
    SE X8- czerwona maź przy złączu.
    Czy takie uszkodzenie wyświetlacza też wchodzi w naprawę gwarancyjną?