Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana silnika w Lupo 1.0

08 Lut 2012 14:34 8671 11
  • Poziom 13  
    Witam.
    Mam Lupo 1.0 MPI ANV, 2000r pech chciał że w te mrozy "rozwaliło" mu silnik. Mechanik twierdzi że jedynie wymiana na używany bo ten jest zdewastowany i nie ma sensu go naprawiać bo praktycznie wszystko do wymiany. Mądrzejszy lekturą forum, wiem że te auta mają przypadłość co do zamarzającej odmy itd. I tutaj moje pytanie, jeżeli wymienię silnik na inny to szukać ANV taki jak był zamontowany, jest jakaś większa grupa, albo inny bez tej przypadłości, przy opłacalnej zmianie osprzętu?
    Proszę o jak najszybszą odpowiedź bo jutro muszę dać znać facetowi co będzie z tym autem.
  • Poziom 39  
    Tu raczej problemem jest to że na zimnym silniku nie ma smarowania olejem przez zatykane wodą kanały olejowe.
    Regularna wymiana oleju oraz dobrze rozgrzany silnik i nie będzie problemów.
  • Poziom 13  
    Co do oleju to był wymieniony w grudniu na półsyntetyk Castrol. Co do rozgrzania, tu jest gorzej, krótkie trasy, często nim się nagrzeje to już trzeba go gasić, taka praca. Da się temu zaradzić czy raczej po naprawie popchnąć te auto i śmiać się z każdego kto powie że Lupo jest autem miejskim?
  • Poziom 13  
    Prosiłbym jeszcze o odpowiedź czy do mojego lupo mogę zamontować silnik 1.0 AHt lub AAU, Niby wszystkie są 1.0 MPI. Mojego mechanik nie może znaleźć taniego a nie chce wziąć odpowiedzialności za inne.
  • Poziom 35  
    Nie kupuj innego różnią się osprzętem, oczujnikowaniem.
  • Poziom 31  
    Dziwnym trafem jest gro fachowców którzy chcą tylko wymieniać silniki.Wał do szlifu jeżeli potrzeba korby przestrzelić ot i cała filozofia.
  • Moderator Samochody
    robi1214podlicz sobie, szlif wału, kpl. panewek plus uszczelki, regeneracja mocowań wału, plus przynajmniej sprawdzenie korbowodów, obróbka głowicy, plus wałek rozrządu, bo tez dostał - i podaj nam sumę.
  • Poziom 35  
    robi1214 napisał:
    Dziwnym trafem jest gro fachowców którzy chcą tylko wymieniać silniki.Wał do szlifu jeżeli potrzeba korby przestrzelić ot i cała filozofia.


    POwodzenia.


    Kolego szakal jak znajdziesz silnik z gwarancją do 2000zł to sie nie zastanawiaj nawet czy kupić czy nie.
  • Poziom 31  
    Panowie kolega kupi silnik za 2000zł -zmieni rozrząd ,filtry ,olej i nikt mu za darmo silnika nie włoży .Z 2000zł zrobi się 3000 zł.
  • Poziom 13  
    No właśnie chodzi o te koszty. Silniki 1.0 nie ANV są za ok 1000, tego nie ma a jeżeli jest to kosztuje właśnie koło 2 000 zł. Auto kupiłem za 5.5. Więc szukam jak najtaniej. Mechanik weźmie mi 500 zł.
  • Poziom 35  
    robi1214 napisał:
    Panowie kolega kupi silnik za 2000zł -zmieni rozrząd ,filtry ,olej i nikt mu za darmo silnika nie włoży .Z 2000zł zrobi się 3000 zł.

    Dokładnie.
    Pozatym dobrze że mechanik nie chce robić rzeźby i potem płakać że nie działa albo się nie mieści miska/ wydech, albo trzeba 1000zł dać za brakujący osprzęt.

    Ot takie przypadłośći vW.
  • Poziom 13  
    Celem zakończenia tematu napisze dla osób które spotka ta niemiła przypadłość. Silniki ANV są ciężkie do dostanie i graniczy z cudem dostać silnik poniżej 2 tys złoty. Jednak idealny jest silnik ALD pochodzący z polo 2000r. Tych cena jest znacznie mniejsza. Silnik jest identyczny, nie trzeba nic przerabiać. Przyjemność z tym samochodem kosztowała mnie prawie 4 tys złoty ( 2k silnik, 600 robocizna, paliwo, drobne usterki, części... ) Dziś wiem że było to dość nieopłacalne, ale cóż auto jeździ i mam nadzieje że przez rok nic mu nie będzie już wyłazić. Każdemu kto ma taki typ silnika proponuje zrzucić miskę i wyczyścić dokładnie ją z osadów, i przeczyścić "smok" ciągnący olej, gdyż ma przekrój 2 zł.