Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic, 1.6 16v 99. Immo, zmiana trybu.

domex32 08 Lut 2012 15:44 9793 20
  • #1 08 Lut 2012 15:44
    domex32
    Moderator Samochody

    Witam.
    Problem z autem jak w temacie. Nie odpala, wchodzę w blokadę odjazdu, błąd, zasilanie pętli. Doszedłem, że przestawia się tryb działania immo z trybu 1 na tryb 2.
    Po zmianie na tryb 1 immo gaśnie po przekręceniu kluczyka, odzywa się pompa paliwa i można jechać.
    Na początku problem był przy silnych mrozach, mniej więcej raz na dwa miesiące. Teraz jest co dzień, lub dwa albo i częściej.
    UCH rozebrane, nic niepokojącego nie widać, brak wody na płycie i czysto w kostkach.
    Czy jest na to jakaś rada?

  • #2 08 Lut 2012 16:02
    1078231
    Usunięty  
  • #3 08 Lut 2012 16:11
    Usunięty
  • #4 08 Lut 2012 16:13
    1078231
    Usunięty  
  • #5 08 Lut 2012 18:48
    domex32
    Moderator Samochody

    Dzięki Motronic za rzeczową odpowiedź, tak będę musiał zrobić, chciałem jednak to naprawić, klient tak chciał, lecz jeśli nie ma innego sposobu to poprostu wywale immo.

  • #6 08 Lut 2012 19:05
    decybel91
    Poziom 38  

    Jak nie chcesz go zbyt często w warsztacie widzieć to usuń.

  • #7 08 Lut 2012 21:39
    autoas
    Poziom 41  

    Miałem też tak kiedyś przywracałem kilka razy, aż klient się znudził i immo poszło ten tego...nie ma innej rady
    A swoją drogą ostatnio to tu pełno takich tematów...plaga mrozów

  • #8 08 Lut 2012 21:50
    mota88gb
    Poziom 18  

    Też to przerabiałem ale po dogłębnym przejrzeniu UCH wiązki i kostek problem od ok. 3 miesięcy nie wrócił. Tak na przyszłość to w tym sterowniku tylko emulator?

  • #9 08 Lut 2012 23:37
    domex32
    Moderator Samochody

    U nas mróz odpuścił, miałem nadzieje że będzie dobrze, a tu jest jeszcze gorzej, bo ostatnia zmiana której dokonałem dzisiaj w dzień, wystarczyła na jakieś 10 minut ;p

    Tak, w tym sterowniku tylko emulator wchodzi w grę czy wtedy nie będzie już problemu z tymi zmianami trybów? One nie będą miały wpływu na działanie tego "tuningowanego" immo?

  • #10 09 Lut 2012 09:44
    bartek_j
    Poziom 35  

    RAczej emulator nie pomoże, trzeba całkiem.

    Swoją drogą, to przyczyna pewnie w trwałości zapisu w EEPROM / Flash.. Minęło 10 lat zakładanego "life span" i zawartość pamięci zaczyna się sypać. Sterownikowi pewnie się CRC nie zgadza i przywraca ustawienie domyślne, w którym jest niewłaściwy typ immo.. Taki to będzie mechanizm awarii ?

  • #11 09 Lut 2012 11:51
    domex32
    Moderator Samochody

    Podejrzewam że tak to się właśnie dzieje, pomaga w tym oczywiście słaby akumulator.

    Z immo chodzi mi o to że wywala się je ze sterownika silnika i uch, dodatkowo wstawia się emulator żeby zachować poprawność. Działania kontrolki immo, dobrze myślę?

  • #12 09 Lut 2012 12:24
    pepe
    Poziom 23  

    Można to naprawić (samo UCH), można usunąć immo.

  • #13 09 Lut 2012 19:32
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    pepe napisał:
    Można to naprawić (samo UCH), można usunąć immo.

    Masz na myśli wymianę trzech kondensatorków na płycie? Na razie zrobiłem jedną na próbę. Podłączone wszystko na stole i jazda na mróz. Póki co wszystko jest ok, zasilana do 9,5V max. Jutro potestuję na nieco nizszym napięciu, zobaczymy czy się nie wysypie. Jak będzie ok, dam wam na PW gotową receptę.

  • #14 09 Lut 2012 20:11
    pepe
    Poziom 23  

    Raz się wysypał typ immo, wysypie się znowu. Kwestia czasu.
    To nie jest prosta naprawa - ale żeby niepotrzebnie nie nakręcać - potrzebny jest nowy (czysty) procesor, narzędzia do jego fizycznej wymiany oraz sprzęt do jego zaprogramowania. Nieco doświadczenia i wiedzy tez by się przydało ;)

  • Pomocny post
    #15 09 Lut 2012 21:31
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Nie sądzę, żeby to był procek. Żebym miał takie, co się wysypuje co chwila to bym potestował. U mnie do wysypania potrzeba kilkunastu godzin. Siłą rzeczy moje testowanie jest mocno ograniczone. Jakby miał ktoś na zbyciu takie wysypujące się co chwila, chętnie przyjmę.

  • #16 10 Lut 2012 00:20
    domex32
    Moderator Samochody

    Jutro będę do tego podchodził, najdalej w sobotę.

    Wiem na pewno ze problem występuje szczególnie przy mrozach lub kiedy auto długo stoi, czyli słaby akumulator.

    Taka zależność, jak auto jeździ to jeździ jak stanie i postoi jakiś czas to już nie odpali :D

    Mniejwięcej kiedy napięcie spada poniżej 12,2V.

    Paweł potrzebujesz samo UCH? Poszukam po znajomych, bo w naszym miescie dowiedziałem się jeszcze o kilku takich przypadkach, może ktoś wpadnie na pomysł wymiany UCH na drugie.

  • Pomocny post
    #17 10 Lut 2012 00:21
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Może razem wymyślimy coś sensownego.

  • #18 10 Lut 2012 08:32
    pepe
    Poziom 23  

    Nie zamierzam nikogo przekonywać, powiem tylko że temat stary i od dawna skutecznie naprawiany.
    A że łatwiej wywalić immo w tym aucie, to mało komu chce się (czy też opłaca) poprawnie zdiagnozować i usunąć usterkę.

  • #19 11 Lut 2012 19:15
    wloc
    Spec od samochodów

    Pepe to jest wina producenta a w renault nagminne śniedziejące styki ,przerwy na przewodach wewnątrz izolacji czasami walka jest nieopłacalna i czasochłonna i w niektórych momentach lepiej zrobić to na skróty

  • #20 22 Lut 2012 20:26
    domex32
    Moderator Samochody

    Immo wycięte, na razie auto jeździ, w miejsce immo założone dodatkowe odcięcie zapłonu.

  • #21 23 Lut 2012 02:28
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Moje próby z powodu ocieplenia szlak trafił. Póki co zawsze działa. Ciekawy jestem czy pogoda pozwoli jeszcze na testy.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME