Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
OxomiOxomi
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407 2.0 Hdi + farelka

Kamerzysta 12 Feb 2012 20:48 63387 133
  • #31
    Kamerzysta
    Level 17  
    zybelek wrote:
    Mam ten sam problem w Xsara picasso 2.0 HDI
    Wymieniając filtr zauważyłem że jest do dekla doprowadzony kabelek z wtyczką. I tam jest jakiś styk bimetaliczny właśnie zgłębiam co to jest...


    podgrzewanie filtra paliwa zapewne :)
  • OxomiOxomi
  • #32
    zybelek
    Level 12  
    Witam!
    Temat zgłębiłem. To nie jest podgrzewanie filtra paliwa.

    Ten filtra paliwa jest z termostatem systemu Bosch oraz regulatorem niskiego ciśnienia w pokrywie filtra. Teraz zatem pytanie po co jest ten termostat i ten regulator?
    Przewody z termostatu idą do pompy wysokiego ciśnienia
    Może w tym Pegocie i u mnie w XP może własnie to leży ?

    Wygląda na to że u Ciebie jak i u mnie poniżej -10 stopni jest problem z dostarczeniem paliwa do wtrysków.
    Temat zgłębiam dalej

    Dziś w nocy odpalałem auto o 23.00 później o 3.00 (temp była -11) auto odpalało na dotyk.... ale za to jestem niewyspany. Ważne że o 7.00 wyjechałem do pracy autem a nie taryfą.....
  • #33
    kybernetes
    Level 39  
    Zybelek, wtyczka w deklu to podgrzewacz paliwa.
  • OxomiOxomi
  • #34
    tomek_1978
    Level 2  
    co tam wykazał komp Kamerzysto. Mój 407 dziś odpalił za pierwszym razem.
  • #35
    minkooo
    Level 2  
    mam ten sam problem ale nie mam czasu sie z tym bawic i uzywam preparatu stylu "samostart" do filtra i za pierwszym łapie, wiec jezeli ktos ma takie objawy a boi sie ze nie pojedzie rano do pracy to polecam (u mnie przy -5 dzis nie dal rady sam-po samostarcie zalapal w 2 sekundy)
    moje auto to Xsara Picasso 2.0HDI 2000r.
  • #36
    Kamerzysta
    Level 17  
    zybelek wrote:
    Witam!
    Dziś w nocy odpalałem auto o 23.00 później o 3.00 (temp była -11) auto odpalało na dotyk.... ale za to jestem niewyspany. Ważne że o 7.00 wyjechałem do pracy autem a nie taryfą.....


    jakbym widział siebie ;]

    mialem być u tego goscia na kompie.. ale mial zamkniete.. mrozy troszkę zeszły.. no i odpala bez żadnego grzania.. a że w pracy dość mocno napięte wszystko nie mialem jak podjechać.. bynajmniej podjadę i wsio się okaże ;]
  • #37
    minkooo
    Level 2  
    jak dojdziesz do przyczyny to napisz co to byl za problem
  • #38
    zybelek
    Level 12  
    ech zima się skończyła jest lato .... a ja jestem dalej w d...pie bo nie mam jak się bawić przy +30 stopniach. To co czekamy na mrozy? ech
  • #39
    maroli
    Level 2  
    Witam serdecznie! Zbliża się zima a mam identyczny problem. Film odzwierciedla mroźną rzeczywistość. Silnik to 2,0 hdi. Powiem coś od siebie: 1) to nie jest wina paliwa (przynajmniej w moim przypadku) bo tankuję najlepsze jakie jest+dodatki na zimę; 2) olej też nie (zalecany i stosowany przez serwis); 3) świece? wątpie 4) akumulator - nowy.

    A zatem: aby doraźnie sobie pomóc to kupiłem piankę rozkładaną pod panele i zimą zasłaniałem wlot powietrza. Jest lepiej ale to nie jest rozwiązanie problemu. Nowoczesne silniki wysokoprężne powinny palić bez kłopotu. Więc o co chodzi? Nie wiem. Szukam rozwiązania. Jak tylko pojawią się mrozy i będzie problem z rozruchem to oddaję go do servisu niech go przebadają i coś z tym zrobią bo mam tego dosyć. Chyba, że ktoś już problem rozwiązał :-)
  • #40
    arekb81
    Level 26  
    A czy któryś z was sprawdził, czy podgrzewacz paliwa przy filtrze jest sprawny? Tej usterki żaden komputer nie pokazuje.
    Sprawdzamy omomierzem; jeśli na stykach brak przejścia -> podgrzewacz do wymiany.
  • #41
    maroli
    Level 2  
    Dzisiaj rozmawiałem z gościem o możliwości sprawdzenia świec, a on do mnie, że mogą to być w najgorszym wypadku wtryski. Co wy na to? Z tym podgrzewaczem to kto wie. Nie wiedziałem, że coś takiego jest. Może to dobry trop. Jak działa? Podgrzewa zawsze paliwo czy tylko przy niskiej temperaturze. Jeżeli przy niskiej to musi być sterowany termostatem. Mogę prosić o więcej informacji na temat podgrzewacza paliwa i jego działania?
  • #42
    karola44-81
    Level 27  
    Zapoznaj się z ogólną budową i sposobem działania układów Common Rail. Dowiedz się jakie elementy wchodzą w układ zasilania silników CR i na jakiej zasadzie współpracują ze sobą. Po tym będziesz miał ogólny pogląd jakie parametry potrzebuje komputer , aby poprawnie sterować pracą silnika.
    Era starych "klekotów" odeszła ok 20 lat temu, kiedy do użytku zaczęto wprowadzać elektronikę do sterowania układami zasilania silników.

    Dodano po 1 [minuty]:

    To raczej będą wtryski, ale na pewno stwierdzenie "w najgorszym przypadku" nie jest tu na miejscu. Ciesz się jeżeli będą to tylko wtryski.
  • #43
    Kamerzysta
    Level 17  
    Wydaje mi się, że to jest u Ciebie jak i u mnie czujnik temperatury, źle rozpoznaje temperaturę.. złą dawkę paliwa podaje.. niebawem zabiorę się za wymianę tego czujnika tylko muszę mieć trochę czasu bo ciągle zalatany :)
  • #44
    rem.jur
    Level 8  
    hmm mam podobny problem.... który czujnik trzeba sprawdzić..zielony czy niebieski? odpinałem zielony i włącza sie wiatrak..
  • #45
    Kamerzysta
    Level 17  
    Wymieniony dzisiaj czujnik temp wody.. zobaczy się co i jak będzie teraz.

    Czytałem też że może wina jest sterownika który złą temp przekazuje dalej i silnik mniejszą dawkę paliwa podaje.. :/
  • #46
    Kamerzysta
    Level 17  
    Dwa dni z rzędu i odpalił bez żadnego czekania, przekręciłem kluczykiem od razu i odpalił.. mam wrażenie że silnik równiej pracuje.

    Jak była temperatura 6-8 stopni to już miewał problemy ze nie chciał od razu odpalić.

    Czekam teraz mrozów i będzie na 100% jasne czy faktycznie to był powód. Będę parkować przed domem a nie w garażu. :)
  • #47
    gmital1
    Level 1  
    Witam!
    Chciałem spytać, czy wymiana czujnika definitywnie rozwiązała problem.
    Mój Peugeot 307 2.0 hdi zachowuje się dokładnie tak samo jak w filmach.
    Pozdrawiam
  • #48
    pompak
    Level 22  
    Miałem dokładnie ten sam problem z Berlingiem 2.0 HDI zeszłej zimy. Cieżko mu było odpalić nawet przy temperaturze -5 stopni a wcześniej spokojnie odpalał przy -20 ( oczywiście w pełni naładowany akumulator)
    Wymieniłem:
    -filtr paliwa
    -świece ( jedna nie grzała)
    Dokładnie tak jak koledzy wyżej opisywali, kręcił słychać było jakby już palił ale nie załapywał. Potem ciągle wywalało błąd wysokiego ciśnienia paliwa i samochód gasł.
    Wymieniłem ten regulator wysokiego ciśnienia i jak ręką odjął, wcześniej miał problem przy -5 stopni zapalić a po zabiegu palił przy -10 stopni bez problemu ( mniejszej temperatury w tamtym roku po wymianie tego czujnika nie było )
  • #49
    sienna412
    Level 9  
    Witam. Zaprowadziłem peugota do mechanika na kompa i powiedźcie mi czy na planecie pokaże,że to jest czujnik temperatury wody??
  • #50
    Kamerzysta
    Level 17  
    eh.. niestety to nie czujnik temperatury wody.. dzisiaj -8, wcześniej było coś koło 0 i też problem z odpaleniem..

    chyba też spróbuję wymienić regulator wysokiego ciśnienia.. :/
  • #51
    Zloty60
    Level 21  
    karola44-81 wrote:
    ... nie pomogło holowanie i próby na zaciąg na odcinku ok 1km. Wlałem na BP zwykłego ON. na odcinku ok 200m na zaciąg udało się uruchomić klekota i od tamtej pory na paliwie z BP działał dobrze.


    Palić diesla na holu.Ciekawe jeszcze jakiego ? Brylancik poprostu.
  • #52
    Kamerzysta
    Level 17  
    Tak się zastanawiam.. może cofa się paliwo do baku..? Nigdy nie sprawdzałem .. odpalić 407 po np. kilku dniach nie używania latem.. co będzie się działo.. eh będę musiał poczekać do wiosny.. lata..
  • #53
    Markito
    Level 9  
    Witam,

    Miałem ten sam problem z odpalaniem w Xsara Picasso 2.0 HDi rocznik 2000.
    Problem był z układem zasilania, mój mechanik sprawdzał poszczególne części z innego sprawnego autka i stanęło na czujniku czy regulatorze ciśnienia paliwa, tak mi się wydaje bo to już dwa lata bez problemu. Pamiętam, że to ustrojstwo w serwisie kosztowało ponad 2000 zł. Ale całe szczęście, że mam dobrego mechanika.

    Powodzenia życzę!
  • #54
    sienna412
    Level 9  
    A,czy regulator od 2.0HDi będzie pasowało Citroena będzie pasował do peugota 407 2.0 HDi?
  • #55
    BeerfaN
    Level 11  
    W 306 2.0HDi było podobnie. Sterownik świec padł. Niby świece grzało, a jednak nie. Pomogło podłączenie świec "na krótko" bezpośrednio pod akumulator. Tylko trzeba automat odpiąć.

    Nawet, jeśli na automacie i świecach jest napięcie, to tez nie oznacza, że na 100% grzeją jak należy. Wewnątrz automatu świec jest stycznik, który lubi się nadpalić i bez wyczyszczenia go, świece grzeją marnie.

    automat znajdziecie idąc po kablu od świec, taka plastikowa puszka wielkości pudełka fajków.

    Może być tez problem z czujnikiem temperatury. Komp dostaje info, że na zewnątrz jest +20 a nie -20 stC, stąd dawka startowa i jej wyprzedzenie nie są wystarczająca. Odepnijcie czujnik temperatury (komp dostanie info, że jest zima syberyjska i da grzania i paliwa, ile się da) i wtedy spróbujcie.
  • #56
    Kamerzysta
    Level 17  
    BeerfaN wrote:
    Może być tez problem z czujnikiem temperatury. Komp dostaje info, że na zewnątrz jest +20 a nie -20 stC, stąd dawka startowa i jej wyprzedzenie nie są wystarczająca. Odepnijcie czujnik temperatury (komp dostanie info, że jest zima syberyjska i da grzania i paliwa, ile się da) i wtedy spróbujcie.


    o którym czujniku mowa i gdzie go znaleźć?
  • #57
    Markito
    Level 9  
    Silnik powinien być taki sam, tzn ja mam 2.0 90KM. A części braliśmy od 206 z takim samym silnikiem. Dawca się przydał bo nie mogliśmy ustalić przyczyny. Widzę, że u Kolegi problemy już prawie roczek, u nas diagnoza zajęła 2 tygodnie (i tak uważam, że długo) - nie obyło się bez komputerka w ASO bo to co mają mechanicy to nie to samo, komputer wywalił listę błędów i to nam ułatwiło podmianko-szukanie.

    A na kompie w ASO był?
  • #58
    Kamerzysta
    Level 17  
    nie był.. i nie będzie.. :/ zdziercy są i tyle.. miałem problemy z czym innym.. a dokładniej z pompą wspomagania że błędy wywalała a oni kasę ciągnęli jak nic.. a w rozwiązanie problemu nie szli.. dopiero sam wziąłem sprawę w swoje ręcę.. kupiłem na allegro drugą i jak ręką odjął.. a sam im kazałem iść tym tropem, żeby ją podmienić.. to że oni lepiej wiedzą co to powoduje.. eh
  • #59
    Markito
    Level 9  
    no ja miałem inaczej bo do ASO wybrał się mój mechanik, ale i tak powiedzieli, że trzeba wymienić świece bo też już nie dają rady. i tak już dwa lata nie dają rady, hehe.

    To może jak nie ASO to jakiś inny mechanik z komputerem - może się na coś przyda. W razie potrzeby mogę polecić mojego mechanika. Do Torunia wcale nie tak daleko... tylko musi odpalić ;) bo jak tak dalej będzie to znowu zima minie.
  • #60
    Kamerzysta
    Level 17  
    Dzisiaj przyjąłem inną taktykę.. rozpiąłem kostkę zasilającą do czujnika przepływki.. nic nie podgrzewałem.. na zewnątrz -5 stopni.. 407 odpala od razu.. bez zająknięcia.. jak przejdzie test odpalania w ten sposób do końca tygodnia to chyba będzie to.. :D

    Jutro zrobię odwrotnie najpierw odpalę normalnie.. a jak nie da rady to po odpięciu przepływki.. i się zobaczy..