Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 2.0 Hdi + farelka

Kamerzysta 11 Gru 2012 08:48 60147 133
  • #61
    karola44-81
    Poziom 27  
    Zloty60 napisał:
    karola44-81 napisał:
    ... nie pomogło holowanie i próby na zaciąg na odcinku ok 1km. Wlałem na BP zwykłego ON. na odcinku ok 200m na zaciąg udało się uruchomić klekota i od tamtej pory na paliwie z BP działał dobrze.


    Palić diesla na holu.Ciekawe jeszcze jakiego ? Brylancik poprostu.


    Już piszę:
    To była Astra F z silnikiem 1,7DR z 92r. A co w tym złego. Wiem, że od rozruchu jest rozrusznik, i staram się unikać holu, ale czasami inaczej się nie da.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #62
    sienna412
    Poziom 9  
    Dzisiaj odebrałem z warsztatu i po całym obejrzeniu i podłączeniu pod komputer nic nie wyszło. Kazali mi się skontaktować z pompiarzem. Bo albo wtryski,coś z paliwem...
  • #63
    djdaras
    Poziom 12  
    Kamerzysta napisał:
    Dzisiaj przyjąłem inną taktykę.. rozpiąłem kostkę zasilającą do czujnika przepływki.. nic nie podgrzewałem.. na zewnątrz -5 stopni.. 407 odpala od razu.. bez zająknięcia.. jak przejdzie test odpalania w ten sposób do końca tygodnia to chyba będzie to.. :D

    Jutro zrobię odwrotnie najpierw odpalę normalnie.. a jak nie da rady to po odpięciu przepływki.. i się zobaczy..



    Widać że to przepływomierz uszkodzony ale trzeba jeszcze sprawdzić kable z przepływomierza do ecu oraz napięcia we wtyczce. Częstym przypadkiem jest też brak styku, może być konieczne rozebranie wtyczki i dogięcie blaszek.

    Podstawa to odczyt błędów i wszystko stanie się jasne :!:
  • Texa PolandTexa Poland
  • #64
    gacopiesz
    Poziom 18  
    Przepływomierz w 2.0 HDi 136KM siemensa jest cyfrowy, hasło "częstotliwość" może rozjaśni sposób pomiaru masy powietrza.
  • #65
    Kamerzysta
    Poziom 17  
    eh..

    Ranek.. -12 stopni, kręcę parę razy i się poddaję nie odpala, wyciągam wtyczkę od przepływki nie odpala..

    8 minut grzania farelką w wiadomym miejscu (wgłębienie między silnikiem a chłodnicą) odpala..

    Wczoraj stał około 12 godzin i odpalił przy temp -12, dzisiaj stał rano też było -12 i nie dał rady.. dziwne

    Film z próby normalnego uruchomienia...

    http://www.youtube.com/watch?v=JNMFH1dCcZM&feature=youtu.be

    -----
    -12 stopni próba uruchomienia Peugeot 407 z odłączonym czujnikiem przepływomierza..

    http://youtu.be/1tnE5QuzWCw

    -----

    -12 stopni próba uruchomienia Peugeot 407 z farelką - bez czekania aż się nagrzeje farelka

    http://youtu.be/v3QKNyZk0rY

    -----

    -12 stopni uruchomienie Peugeot 407 z farelką - czekam aż się nagrzeje farelka 8 minut.. maska przymknięta
    http://youtu.be/7TQqqnpvnCE

    Przepraszam za jakość wideo.. ale nagrywałem tym co miałem pod ręką..
    Świecący się na pomarańczowo silniczek jest efektem odłączonej przepływki.. :)
  • #66
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Nagrzewaj punktowo i znajdziesz winowajce.
  • #67
    Markito
    Poziom 8  
    za eksperymenty z samochodem przy -12 st.C - wielkie brawa - to się nazywa samozaparcie.

    U nas dziś było -10 st.C i Xsarka odpaiła bez farelki - więc może warto by było poszukać mechanika.
    Szkoda zdrowia i prądu.

    Pozdrawiam.
  • #68
    Kamerzysta
    Poziom 17  
    Brak chętnych na rozwiązanie problemu, każdy kto słyszy jak opowiadam co może być to nikt nie chce się podjąć naprawy.

    Serwis motał się z brakiem ESP/ABS gdzie sam sobie poradziłem wymieniając po prostu pompę wspomagania, wlewał się do elektroniki olej w niej.

    Serwis oskubał mnie na prawie 600 zł i wymienił czujnik stopu.. nigdy więcej do ASO.
  • #69
    djdaras
    Poziom 12  
    Sprawdź do ilu volt spada napięcie na aku w czasie rozruchu i ile obr/min kręci rozrusznik, musi być minimum 200
  • #70
    petrek13
    Poziom 2  
    jak nie poradzisz sobie z czymkolwiek to www.carmag.waw.pl tam masz kontakt francuskie auta mają w małym paluszku i nie są drodzy, sam u nich serwisuje dwa francuzy i na niczym jeszcze nie polegli, zresztą moi znajomi też mają dobrą opinie o nich.
  • #72
    sienna412
    Poziom 9  
    Kamerzysta dałeś rade naprawić usterkę,czy cały czas walczysz?
  • #73
    djdaras
    Poziom 12  
    Kamerzysta napisał:
    kręci.. i jak na te mrozy dochodzące czasami w nocy do -20 stopni akumulator nie poddaje sie przez prawie godzinę z przerwami oczywiście na oddech i powrót mocy

    Powiem szczerze że problem już wystepuje jak temperatura otoczenia jest poniżej zera i jest te -4 stopnie to już nie jest różowo.. za którymś razem odpali.. lub po którymś grzaniu

    Nikt z mechaników nie chce mi pomóc.. a do serwisu nie chce dawać bo tylko jeszcze bardziej popsują.. jeśli można coś mocniej zepsuć.. Mam złe wspomnienia z serwisami Peugeota.

    Kamerzysta napisał:

    Rozrusznik kręci, akumulator jest nowy ma niespełna rok.


    Także kręci kręci :)



    Co z tego że kręci rozrusznik, jak za wolno.
    Miałem dokładnie ten sam problem, objawy dokładnie takie same (silnik RHY)
    Pomogła wymiana rozrusznika, 340zł nowy

    Piszesz też że grzejesz farelką w okolice filtra paliwa - a zaraz obok poniżej masz rozrusznik a jak jest za mała prędkość obrotowa przy rozruchu to nie jest podawane napięcie na wtryskiwacze i nie ma szans na uruchomienie silnika.
  • #74
    glapsson
    Poziom 18  
    brak napięcia na wtryskach ? zgadza się mapa wtrysku zaczyna się w okolicach 180 rpm
    ale interpolowanie mapy wskazuje ze dawki są od zera jedynie mniejsze.
    Jest w tym stwierdzeniu jakaś racja może chodzić nie tylko o wtryski ale również regulator ciśnienia?????
    Pracuje nad tym u kumpla 406 RHZ
    na razie nie było mrozów wiec zmiany w dawkach startowych nie przetestowane ... bo nie ma jak
    będziemy modzić ale jak wróci z urlopu.
    poniżej mapa startowa silnika
    winols nie opisuje osi obrotów w innym opracowaniu doszukałem siie ze 1 to 180 rpm ale pewnosci nie mam
    pozdrawiam Peugeot 407 2.0 Hdi + farelka
  • #75
    samasung
    Poziom 2  
    Kupiłem w listopadzie 2.0 HDI 136 KM Automat

    Ten sam problem.. Do -5 st. C. odpala, poniżej mogę sobie pomarzyć.

    Wymienione:
    - olej, filtr
    - świece
    - uszczelnienia wtrysków

    Ciągle nic..
    Czasem pomaga jednoczesne pompowanie ręczne paliwka + ktoś odpalający samochód. A czasem niestety nie.
  • #76
    glapsson
    Poziom 18  
    Może kogoś zainteresuje ten wywód i może ktoś kto wie cos więcej dopowie kilka słów lub obali te teorię......

    poniżej porównanie dwóch pojazdów z podobnymi sterownikami ECU

    Są to jak sadzę mapy rozruchowe
    ford focus SID 206
    407 SID 803

    Rożnica polega na tym, że w fordzie dawki rozruchowe są dużo wyższe w niższych temperaturach ... tak to wygląda.
    za to w wyższych temperaturach są niższe nawet zerowe

    O ile dobrze odczytałem mapy ..... oś temperatury i obrotów raczej poglądowa gdyż w siemensie jest to dość trudne trafć w oś która jest w innym miejscu wsadu.

    Peugeot 407 2.0 Hdi + farelka Peugeot 407 2.0 Hdi + farelka
  • #77
    djdaras
    Poziom 12  
    Podstawa to SIARA: świece żarowe, akumulator, rozrusznik, alternator

    Przy sprawnym rozruszniku i aku to HDI nawet ze wszystkimi spalonymi świecami przy -10 zapali
  • #78
    czo1gu
    Poziom 1  
    Nie zgodzę sie moim zdaniem to wina przekaźnika świeć. Bylem w Polsce miesiąc temu załapałem sie na mrozy i było to samo. Zostawiony przez noc nie mógł odpalić. Odpalił po 20 min zarzynania. Kręcił, kręcił rozrusznik ale brakowało zapłonu. Garażowany odpalał na luzie. Nie miałem błędu na kompie. Wróciłem po Nowym Roku do Anglii. W tamtym tygodniu po 4 h padł akumulator, tak że nie mogłem kluczykiem otworzyć samochodu. Powiedziano mi ze akumulator . Kupiłem to samo po 3 h, wezwana pomoc drogowa testowała mi kable powiedzieli że coś na modułach bądź w bezpiecznikach. Kupiłem cały komorę, ale cos minie podkusiło i dzisiaj wymieniłem przekaźnik. Zero problemu. Mam nadzieje ze rano odpali. Kosztowało mnie to z salonu 42 funty. Podejrzewam, że na szrocie taniej dostaniesz. Spróbuj tego. Teraz tylko męczy mnie błąd p1445 dodatku paliwa.


    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.
    [Z]
  • #79
    krzysiekzg91
    Poziom 2  
    Witam dzisiaj miałem podobny problem peugeot nie odpalał w ogole a jak odpalił to w czasie jazdy powyzej 2500 obrotów gasł podłączyłem peugeota 607 2.2 hdi do kompa i wyszło że słabe ciśnienie na listwie wtryskowej filtr paliwa wymieniony . wyciągneliśmy regulator ciśnienia paliwa wyczyściłem filterek na nim włożyliśmy i po paru razach kręcenia auto zapaliło awaria silnika zgasła nie pokazywało juz na ekranie " weschel in energiesparmodus" zgasiłem auto i znów to samo nie mogłem odpalić i znów ten błąd wyskoczył;/ czy to jest wina tego regulatora bo mam zamiar go dzisiaj kupić i wymienić czy to jest na 100 % to?? czy wina czegoś innego dodam tez ze poprzedniemu właścicielowi też sie tak stało nie mógł odpalić wyczyszcił go włożył i pare miesięcy jezdziło auto aż do dnia dzisiejszego prosze o pomoc
  • #80
    akslop
    Poziom 1  
    Witam. samochód peugeot 306 2,0 HDI, mam problem z rozruchem silnika przy temperaturze zero i poniżej. Kręci dobrze, ale zapala dopiero przy drugim albo i trzecim razem i to przy dodaniu gazu. Dodatkowo po uruchomieniu silnik na biegu jałowym pracuje nie równo. Akumulator nowy, świece nowe, filtr paliwa wymieniony.
    Czy brak równomiernej pracy silnika na biegu jałowym może mięć coś wspólnego z rozruchem ?
    Proszę o konkretne rady od czego zacząć i co może być najbardziej prawdopodobną przyczyną Dziękuję
  • #81
    kermit.1974
    Poziom 1  
    Ja mam 605 tdi i problem zdiagnozowałem. Cofało mi się paliwo do zbiornika. Założyłem dwa zawory jednokierunkowe do paliwa na zasilaniu i na powrocie problem zniknął a moja 605 pali nawet przy minus 20 stopniach bez problemu. A z rozrusznikiem to ja zastąpiłem swój z poloneza z silnikiem citroena jeżdżę trzeci rok i nic się niedzieje
  • #82
    _adamek1_
    Poziom 2  
    Kolego "kamerzysta" podejrzewam ze problem został rozwiązany- co sie okazało przyczyną??
  • #83
    Kamerzysta
    Poziom 17  
    Problem rozwiązała wiosna.. 8) przyjdzie zima.. mrozy.. i problem powróci jak bumerang..
  • #84
    alpha01
    Poziom 21  
    panowie to samo mialem z nissanem 1.9 dci.pompa wysokiego cisnienia.
  • #85
    djdaras
    Poziom 12  
    czo1gu napisał:
    Nie zgodzę sie moim zdaniem to wina przekaźnika świeć. Bylem w Polsce miesiąc temu załapałem sie na mrozy i było to samo. Zostawiony przez noc nie mógł odpalić. Odpalił po 20 min zarzynania. Kręcił, kręcił rozrusznik ale brakowało zapłonu. Garażowany odpalał na luzie. Nie miałem błędu na kompie. Wróciłem po Nowym Roku do Anglii. W tamtym tygodniu po 4 h padł akumulator, tak że nie mogłem kluczykiem otworzyć samochodu. Powiedziano mi ze akumulator . Kupiłem to samo po 3 h, wezwana pomoc drogowa testowała mi kable powiedzieli że coś na modułach bądź w bezpiecznikach. Kupiłem cały komorę, ale cos minie podkusiło i dzisiaj wymieniłem przekaźnik. Zero problemu. Mam nadzieje ze rano odpali. Kosztowało mnie to z salonu 42 funty. Podejrzewam, że na szrocie taniej dostaniesz. Spróbuj tego. Teraz tylko męczy mnie błąd p1445 dodatku paliwa.




    Opis w profilu wiele wyjaśnia.
    Tak oczywiste rzeczy jak zasilanie podgrzania świec i ich oporność sprawdza się w pierwszej kolejności !!!
  • #86
    _adamek1_
    Poziom 2  
    zgadza sie, jestem w takiej samej sytuacji... - teraz lato wiec nie bedzie problemu - na jesień...od nowa!!!;/ fuck...;/
    tylko do końca nie wydaje mi się ze to wina pompy... no ale cóz bedzie trzeba dalej eliminowac prawdopodobieństwa aż dojdzie sie do sedna sprawy....
  • #87
    djdaras
    Poziom 12  
    Polecam poszukać i przeczytać ze zrozumieniem poemat nt. HDI którego autorem jest Luśnia. Każdy znajdzie tam rozwiązanie swojego problemu.
  • #88
    Maniek 1971
    Poziom 2  
    Do _adamek1_ Pompa raczej nie ja jestem po wymianie bo sie pocila i lipa.Mam to samo wszystko sprawdzane lub podmieniane i .....lipa troche mrozu i szlag czlowieka trafia.
  • #89
    _adamek1_
    Poziom 2  
    -> maniek 1971 dokładnie tak sam mam - czesci powymieniane i dalej to samo - jedno jest pewne - wymiany były widocznie zbedne bo problem pozostał...

    -> djdaras - rowniez polecam wszytkim którzy nie zapoznali sie z tym "artykułem" wiele mozna sie dowiedziec, znalezc odpowiedzi i sporo ciekawostek.
    Akurat rozwiazania mojego aktualnego problemu tam nie znalazłem, ale przydalo mi sie kiedy...: ( jezdzac normalnie, z dnia na dzien przestala mi pracowac turbina - auto powolne, slabe max okolo 2100 obr, wiekszość mowiła - wiadomo - turbina do wymiany (a to wiadomo koszt spory...!!!) po przeczytuaniu artykułu skonsultowania sie z kilkoma znajomymi siedzacymi w branży okazało sie ze wystarczy wymiana czujnika temp wlotu powietrza - koszt 60PLN!!! ).
    Dletego również POLECAM wszytkim zapoznanie sie z tymi "radami".

    dokładny tytuł "DIESLE, USTERKI I MECHANICY CZYLI Najczęstsze Usterki Silników HDI KONCERNU PSA"
    zebrane porady użytkownika forum
    ~lusnia49
  • #90
    djdaras
    Poziom 12  
    Tytuł trafiony, najbardziej uwielbiam teksty o mechanikach którzy bez diagnostyki komputerowej zabierają się za wymianę pompy i wtrysków, hehe.