Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 2.0 Hdi + farelka

Kamerzysta 11 Paź 2013 07:20 52074 132
  • #91 11 Paź 2013 07:20
    sienna412
    Poziom 7  

    Witam. kamerzysta rozwiązałeś problem ??

  • Fibaro
  • #92 13 Paź 2013 12:49
    Maniek 1971
    Poziom 2  

    Znowu się zima zbliża!!!!!! Pompa wymieniona bez kompa??? Ciekła więc wymieniłem.Latem można było trochę pokombinować,sprawdziłem parę rzeczy.Obudowa filtra, zawór na powrocie zatkany totalnie,pompowałem 12 bar i nic. Czujnik temp.paliwa w filtrze też det,więc wymieniłem całą obudowę. Wymieniłem wszystkie uszczelki na szybkozłączkach i zawór zwrotny na zasilaniu przy okazji załorzyłem.Przygotowania do zimy robie ha.

  • #93 27 Paź 2013 19:04
    Kamerzysta
    Poziom 17  

    No panowie.. niebawem wszyscy się dowiemy jak z tym Peugeotem :P

  • #94 26 Lis 2013 07:04
    Kamerzysta
    Poziom 17  

    Jak tam? Ktoś pierwszy odczuł już obecne niższe temperatury?

  • #95 02 Gru 2013 09:54
    ureczek
    Poziom 11  

    może to i nie pora na pisanie w tym wątku ale jak go przeczytałem to bym sprawdziła ciśnienie podawanego na pompę paliwa z filtra
    może pompa nie domaga z zimniejszym paliwem?

    kiedyś miałem taką przygodę
    dzień przed wigilją padła mi pompa paliwa w zbiorniku w picasso a że jeszcze nie miałem wyciętej rewizji pod siedzeniem wiec poszedłem do sklepu kupiłem trochę wężyków taśmę izolacyjną i pompkę do spryskiwacza bo nie było typowej do zbiornika troche przewodu w elektrycznym
    w koszu pobliskiego orlenu znalazłem bańkę 4L kupiłem ON i zamontowałem na krótko obieg zasilania z przelewem, pompka zanurzona w bańce zasilanie z bezpiecznika pompy i tak dojechałem do domu tankując jeszcze 3 L ON po drodze
    wtedy było ok 1-2 st ciepła na zewnątrz
    następnego dnia jeszcze pojechałem na zakupy i na pasterkę na tym wynalazku ale dzień później temperatura spadła do -4 ON w bańce trochę zgęstniał i już nie odpalił
    za małe ciśnienie dawała pompka do spryskiwacza a tam potrzeba 0,6 bara aby pompa WC zadziałała

    napisałem to aby pokazać że lekkie niedomaganie pompy w zbiorniku może być przyczyną takich problemów z odpalaniem

    a jeszcze drugi patent
    mam spalone 3 świece żarowe i aby odpalać np w -15 czy większym mrozie a nie kręcić za długo, u góry w obudowie filtra powietrza zrobiłem sobie korek przez który w takie mrozy pryskam odrobinę samostartu i pali od strzała bez grzania kręcenia itp

  • Fibaro
  • #96 06 Gru 2013 00:08
    Kamerzysta
    Poziom 17  

    Ja jak będę miał czas wolny to sprawdzę jeszcze raz te świeczki. Sprawdzę jakie jest ciśnienie, wiem że zbiornik nie jest szczelny.. tzn jak jest dużo paliwa wlanego to ucieka.. tym górnym korkiem przy zbiorniku (nie wlewem).. może to ma jakiś wpływ zimą..

  • #97 13 Gru 2013 10:43
    Kamerzysta
    Poziom 17  

    Przy zabawie z esp, wyszło że nadal świece coś nie sprawne. Podgrzanie przed i po nie działa i jeszcze jakiś błąd który mi uleciał z pamięci. Jeszcze raz będę musiał sprawdzić na spokojnie na kompie.

  • #98 24 Sty 2014 12:02
    samasung
    Poziom 2  

    -4 stopnie i z odpaleniem masakra..

    Peugeot 407 2.0 HDI 136KM.

    Opowieści o świecach, akumulatorach można wsadzić między bajki.

    Jedyne co pomaga to ręczne pompowanie paliwa gruszką przy jednoczesnym odpalaniu samochodu przez drugą osobę. Jeszcze jak nie ma wielkiego mrozu to ewentualnie samemu pompuję i następnie próbuję odpalić.
    Dzisiaj przy -12 stopniach dopiero po 8 odpaleniu (odpaleniu, nie próbie) załapał i nie zgasł (wcześniej pochodził 15 sek i padał).

    Rozwiązaniem problemu jest podobno jakaś modyfikacja pompy, koszt ok 700 zł.
    Będę niedługo robił - mechanik mówi, że już w kilku tych silnikach robił i pomogło.

  • #99 24 Sty 2014 12:13
    pepe150
    Poziom 31  

    A po wymianie filtra nie był zapowietrzony? Bo nikt to tym nie wspomina.

    Czujnik temp powietrza dla komputera w przypadku Peugeot 306 RHY jest w przepływomierzu.
    W 206 jest w obudowie wentylatora chłodnicy, i ten kosztuje 60 zł.

    Zauważmy że w przypadku HDI czyli CR jest pompa paliwa w zbiorniku. Jak jeździliśmy na rezerwie możemy pomyśleć o pompie w zbiorniku.
    A w tej pompie jest zaworek zwrotny.

    Widziałem też że ktoś miał problemy z odpalaniem RHY jak miał poniżej 10 L paliwa (nie pali się rezerwa). Bo okazało się że w pompie ktoś zrobił dziurkę i przez dziurkę brało paliwo. Jak spadało poniżej tej dziurki już nie chciał odpalić. Więc pompa była już uszkodzona.

  • #101 26 Sty 2014 20:33
    abrak_adabra
    Poziom 14  

    Sekcja niskiego ciśnienia nie ma siły zassać zgęstniałego ON , ja bym jeszcze raz sprawdził podgrzewacz i FILTR paliwa , bo z zamiennikami wychodzą takie kwiatki - za wysoki opór na ssaniu.
    Urok braku pompy niskiego ciśnienia w baku.
    Dlatego niektórym pomaga machanie gruchą.

    Cytat:
    Zauważmy że w przypadku HDI czyli CR jest pompa paliwa w zbiorniku.


    Jesteś pewien tego co piszesz.... ? Jest, ale nie zawsze.
    407 2.0 Hdi jej nie ma.

    Jak ktoś nie wierzy to niech sobie zasili układ grawitacyjnie z butelki , tylko podłączy przed filtrem bo wtryski trochę kosztują. Ostatecznie można podgrzać przewody i filtr suszarką (byle żona nie widziała).
    Farelka grzeje wszystko w koło... i pod całą maską robi się na plusie... w jednym miejscu będzie 30 w innym 0... ale jednak robi się cieplej.

  • #102 26 Sty 2014 21:07
    pepe150
    Poziom 31  

    abrak_adabra napisał:


    Cytat:
    Zauważmy że w przypadku HDI czyli CR jest pompa paliwa w zbiorniku.


    Jesteś pewien tego co piszesz.... ? Jest, ale nie zawsze.
    407 2.0 Hdi jej nie ma.


    Jestem pewien.
    306 2.0 Hdi (RHY) taką posiada!

  • Fibaro
  • #103 26 Sty 2014 21:17
    abrak_adabra
    Poziom 14  

    pepe150 napisał:
    abrak_adabra napisał:


    Cytat:
    Zauważmy że w przypadku HDI czyli CR jest pompa paliwa w zbiorniku.


    Jesteś pewien tego co piszesz.... ? Jest, ale nie zawsze.
    407 2.0 Hdi jej nie ma.


    Jestem pewien.
    306 2.0 Hdi (RHY) taką posiada!


    Tylko temat jest o 407 a tam jej nie ma :P

    Poza tym jeśli przy namiętnym kręceniu nie ma z komina białej mgły i nie śmierdzi dieslem to znaczy że nie ma paliwa, proste. Komputer to pomoże jak umarłemu kadzidło , pokaże błąd "mała dawka paliwa" - tyle to widać jak się w rurę popatrzy i powącha , no ale specjaliści wolą swoje zabawki i tak naprawiają dwa lata ;)

  • #104 30 Sty 2014 21:34
    Jacek27p
    Poziom 9  

    Ja w swoim wymieniłem :
    1 filtr paliwa (oryginalny)
    2 obudowę filtra
    3 regulator wydatku paliwa w pompie
    4 założony zaworek zwrotny na przewodzie zasilającym
    5 akumulator 75ah 800a
    Świece sprawdzone, Lexia nie pokazuje żadnych błędów.
    I też ciężko pali rano. Już ręce opadają.
    Jeszcze nachodzi mnie myśl żeby wymienić Regulator ciśnienia paliwa w pompie. Co wy na to?

  • #105 30 Sty 2014 22:12
    Tomasz_72
    Poziom 9  

    długi ten wątek, i czytającym jest się trudno połapać co i w jakiej kolejności zrobiłeś, ale z tego co ja się połapałem to zrób jeszcze taki test. przygotuj sobie żaróweczkę z kabelkami i podłącz ją pomiędzy świece żarową a masę. dzięki niej, zobaczysz czy, kiedy i jak długo faktycznie grzeją świece. Bo to że są sprawne, nie znaczy że grzeją. Przy minus 10 stopni, świece powinny grzać przynajmniej 10 sekund, mimo że kontrolka grzania świeci 3 sekundy.
    Mam jeszcze jeden pomysł. Trzeba by zmierzyć napięcie (okolice 12V) na silniku (w pobliżu komputera) podczas kręcenia rozrusznikiem. Twój rozrusznik ma prędkość 182 obroty (- co jest wartością dość wysoką), ale moze akurat jakiś kable ma słaby styk i powoduje znaczący spadek napięcia. Idąc dalej tym tropem - komputer nie ma 12v tylko 10v i nie wie czy ma palić czy nie. Niestety rady moje to ślepe strzały, bo jak wynika z wątku, logiczne rozwiązania już zostały wyczerpane.

  • #106 30 Sty 2014 22:31
    pepe150
    Poziom 31  

    Tomasz_72 napisał:
    Twój rozrusznik ma prędkość 182 obroty (- co jest wartością dość wysoką),


    Gdzieś wyczytałem że w przypadku HDI ta prędkość powinna oscylować ok. 300 obrotów.
    Silnik zanim nie będzie miał odpowiednich obrotów nie odpali.
    A co do pompy w zbiorniku system Bosch posiada, Siemens już nie - do edukowałem się :)

  • #107 30 Sty 2014 22:56
    Tomasz_72
    Poziom 9  

    Ja mówię o prędkości obrotowej silnika podczas rozruchu (182rpm), który jest uwidoczniony na jednym z filmików w tym wątku. Dla HDi prędkość powinna być wyższa niż 160, ale przy 150 na bank, bez problemów zapali - taka tolerancja. Natomiast ile "wykręca" rozrusznik - to już trzeba wróżkę poprosić o wynik. Mało tego, tam moze być rozrusznik klasy 4 klasy5 klasy 6 i klasy 6+. Różnią się mocą i ilością ząbków na "bendixe". W sumie.... co to peugeota/citroena obchodzi, jak BSI ma czujniki położenia wału ( i być może wałka rozrządu). W rozruszniku czujnika obrotów niema.

    Pompa - siemens powinien mieć "gruchę" do ręcznego pompowania.

  • #108 30 Sty 2014 23:14
    kybernetes
    Poziom 39  

    Akurat prędkość przy rozruchu w HDi ma BARDZO duże znaczenie a trudności w zapalaniu mogą być skutkiem tego, że jest zbyt mała.

  • #110 31 Sty 2014 07:54
    pawel-jwe
    Poziom 30  

    pepe150 napisał:
    A co do pompy w zbiorniku system Bosch posiada, Siemens już nie - do edukowałem się :)

    Jeśli tak jest to tylko w przypadku 407'ki. Trzeba tu zaznaczyć, że wiele aut w CR nie ma pompki niskiego ciśnienia w zbiorniku, daleko nie trzeba szukać: megane II 1.9ci 120KM - pompa wysokiego ciśnienia BOSCHA i w zbiorniku nie ma drugiej pompki.
    Wracając do tematu, może przyczyną jest powietrze w układzie paliwa, wspomniana Megane nie chciała odpalić przez powietrze w pompie które uniemożliwiało zassanie paliwa - pomogło "ręczne" zalanie paliwem całego układu i samej pompy również, po tym odpaliło i chodziło już bez problemów.
    Można to bardzo prosto zweryfikować - tuż przed pompą dać kawałek przezroczystego wężyka, będzie widać czy po dłuższym postoju auta przypadkiem paliwo nie schodzi z pompy.

  • #111 31 Sty 2014 08:04
    abrak_adabra
    Poziom 14  

    1.Sprawdźcie świece żarówką - kolega wyżej pisał jak , automat od świec może zapalić kontrolkę a świec w cale nie grzać, żarówka i metr przewodu panowie, BEZ JAJ... kontrolka na blacie to nie wyrocznia.
    2.Niech ktoś popatrzy w rurę jak będziecie kręcić, po chwili powinien być biały dym - no chyba że nie ma paliwa, przy 180 obrotach zamiast 300.... dawka może być za mała albo w ogóle może jej nie dać. (bo mapę ma np. od 220).

  • #112 31 Sty 2014 09:28
    Tomasz_72
    Poziom 9  

    w takim razie ten silnik ma podczas rozruchu 364 obroty.

    cytat z grupy dyskusyjnej o obrotach:



    (przykład)
    Podczas nieudanej próby rozruchu silnika, na nowym rozruszniku zasilanym
    zewnętrznie, wydawał takie dźwięki:

    łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-ł.....

    W ciągu minuty było 306 razy "łe"

    niestety nie wiem czy "łe" to jest:
    1 obr. rozrusznika (mało prawdopodobne)
    1 ob wału (też chyba nie)
    1 cykl sprężenia i rozprężenia w 1 cylindrze

    Pytanie
    Ile silnik (wał korbowy) czterosuwowy czterocylindrowy wykonał obrotów,
    takich obrotów jakie mierzy zabudowany w kokpicie obrotomierz?


    Tak na logikę to to owo "łe" to jest dźwiękiem wydawanym przy
    zwiększonym obciążeniu rozrusznika, a takie obciążenie występuje w
    momencie sprężania. Jako że rozważamy silnik czterosuwowy,
    czterocylindrowy, w którym to tłoki chodzą parami(w danym momencie dwa
    są w górze dwa w dole) i każdy w tych parach jest w innym cyklu pracy
    (jak idą w górę to jeden ma sprężanie a drugi wydech) to na moje oko, na
    jeden obrót wału są wydawane dwa razy "łe" czyli ten silnik z 306 "łe"
    na minutę wykonał 153 obrony ta minutę.

    całość:
    https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!searc...3w/pl.misc.samochody/qT8xvjB855I/GHt7uguEqJoJ

  • #113 31 Sty 2014 13:17
    abrak_adabra
    Poziom 14  

    Popieram ten tok rozumowania, "łe" to jest dźwięk wieńca zębatego podczas cyklu sprężania, jak się wykręci świece albo popękają pierścienie to nie ma "łe" tylko kręci prawie jednostajnie.

  • #114 31 Sty 2014 21:08
    Jacek27p
    Poziom 9  

    U mnie po wymianie filtra i obudowy oraz akumulatora sytuacja znacznie się polepszyła. Dzisiaj było -14 i zapalił za pierwszym razem tylko przez chwilkę klekotał jakby niedogrzany był jeden cylinder. Czyli muszę dokładnie sprawdzić świecę bo komputer nie pokazuje że jest jakaś uszkodzona. Będę walczył z tym problemem aż dojdę czemu mamy takie problemy z odpalaniem w zimę. Oczywiście lista wymienionych części i dokonanych prac zostanie umieszczona na forum. Pozdrawiam wszystkich

  • #115 01 Lut 2014 14:56
    Maniek 1971
    Poziom 2  

    Witam.Udało mi sie rozwiązać problem z moim autkiem!!!!!!!Zacznę może od początku , ponieważ mam inny amochód niż w temacie ale podobny silnik.Moje autko to Suzuki Grand Vitara 2.0 hdi 16V(RHW).Obserwowałem to forum (i nie tylko to)ponieważ odpalanie w zimę to była tragedia.Odpalał mi przy -3, a przy temp.-4 już kulawo.Jeśli miał kaprys i już odpalił to zero problemów zero kopcenia,parametry pracy bdb.Sprawdziłem chyba wszystkie czujniki, na Lexi też był sprawdzany i zero błędów.Moim błędem było przeprowadzenie próby przelewowej (nie jestem mechanikem ale troche majsterkuje)na uruchomionym i ciepłym silniku ponieważ wychodziła całkiem przyzwoicie.Nadeszła zima i po zimnej nocy została przeprowadzona próba przelewowa z wypiętymi wtyczkami na wtryskiwaczach(tylko kręcenie rozrusznikiem).No i szok jeden wtryskiwacz przelewal na powrót jak szalony, ciśnienie na szynie 125 bar,ale tylko w mróz.W moim przypadku (i pewnie nie tylko w moim) wygląda na to że ciepły wtryskiwacz się jakoś uszczelnia???. Wymieniony został wtryskiwacz i teraz pali jak Chuck Norris z pół obrotu,dzisiaj -10 i od strzała ja w lato.Piszę to, bo od roku tu zaglądałem i borykałem się z tym samym problemem, może to komuś coś pomoże i będzie sie cieszył tak jak ja. Pozdrawiam.

  • #116 01 Lut 2014 15:07
    Tomasz_72
    Poziom 9  

    Witam
    Napisz proszę jak robiłeś próbę przelewową na zimno. Czy po kręceniu rozrusznikiem z wypiętymi wtryskami, auto jeździ normalnie czy wywala błędy?
    Pozdrawiam

  • #117 01 Lut 2014 19:52
    kebbo
    Poziom 2  

    Witam,czytam sobie na tym forum wasze doswiatczenia z peugeotami i postanowilem opisac swoj ,wiec posiadam peugeota 407 2.0 hdi 100kw,136km- silnik rhr z gruszka, przebieg wedlug licznika 195 tys.auto posiadam od lutego 2013 roku,po zakupie taki standart byl zrobiony rozrzad kompletny,filtry wszystkie,olej w silniku,olej od wspomagania,plyn chlodzacy,auto od samego poczatku palilo od strzala niekiedy nawet nie czekalem jak komputer sprawdzi sobie czy wszystko okej,w pazdzierniku wymieniony akumulator bo tamten za slaby byl 60ah i 6 lat mial.Teraz jest 77ah 760a, w tamtym tygodniu zaraz przed tymi mrozami zatankowalem na stacji L...s tego ON premium do -32 st.c. 50 litrow.Przyszedl mroz -13c i auto ciezko odpala filmy sa na youtube bo jako nowy nie moge tyle podac, nazwa uzytkownika na yt. BRUDNY HARRY.Swiece byly sprawdzane trzy razy ale bez wykrecania,komputer bledow nie odnotowal,akumulator naladowany,rozrusznik sprawdzony przez speca i wymienione tulejki bo male luzy byly-nastepnie podjechalem do innego mechanika na test przelewowy,dzis od rana test wykonany na zimnym silniku tem jakies -4C okolo 20 minut w warsztacie stal zeby aparature podpiac,test 5 minut bieg jalowy-odpalil od pierwszego
    1 wtrysk 30 ml
    2 wtrysk 30 ml
    3 wtrysk 0
    4 wtrysk 0
    chyba nie mogl mechanik odlaczyc powrotu i zacisnol szczypcami...czy powrot powinien byc zablokowany???czy taki test jest wiarygodny???
    po zabiegu pojechalem do sklepu po Liqui Moly do czyszczenia wtryskow zalalem cala butelke do jakis 50 l ON-zaznacze za auto jadzi normalnie nie ma spadkow mocy szarpan itp.
    jakies sugestie z waszej strony?jakies podpowiedzi?co sadzicie o tym
    tytul filmu na youtube PEUGEOT 407 2.0 HDI COLD START -5 (1)

  • #118 02 Lut 2014 13:55
    Maniek 1971
    Poziom 2  

    Witam.Próba robiona standardowo tylko z odpiętymi wtryskiwaczami(bez odpalenia silnika tylko kręci rozrusznik)
    Po wypieciu wtrysku lub jakiegokolwiek czujnika podczas uruchomionego zapłonu wywala błąd.
    Ja radzę sobie w moim autku (nie wiem jak w peugotach)zwykłym interfejsem elm 327 bluetooth+telefon lub laptop.
    Po skasowaniu błędow autko chodziło normalnie,jeśli po odpaleniu silnika zaczcznie trochę silnikiem telepać należy zostawić autko w spokoju (nic nie dotykać na wolnych obrotach)aż się nagrzeje silnik,wtedy komp w aucie sam sie ustawi. Raz tak musiałem zrobić ponieważ wcześniej podpinałem się pod AUOCOM-a i wywalało mi błąd ktorego nieszło skasować(Funkcja kodowanej blokady rozruchu.Funkcja uszkodzona)i grzebałem przy kostce stacyjki i przy imo.Po wymianie wtrysku o dziwo błąd znikł.

  • #119 09 Lut 2014 19:54
    Kamerzysta
    Poziom 17  

    W tym roku musiałem zmienić aku na nowy, kupiłem Boscha 77ah 780a...

    Przy temperaturze -10 stopni w nocy w garażu, na zewnątrz było -20 stopni. Peugeot odpalił bez problemów za pierwszym razem. Inaczej kręci bo mimo, że olej zgęstniały na bank to tak żwawo kręci jakbym odpalał go latem.

    Jednakże któregoś dnia musiał stać na zewnątrz.. wtedy było coś koło -13 stopni i nie odpalił.. kręciłem go chyba z 15 razy, aż w końcu odpalił.

    Tak czy siak różnica z odpalaniem na tym aku jest ogromna - wszystkie parametry ma znacznie większe od poprzedniego - 72ah 640a.

    Mrozy minęły.. dotrwam tą zimę.. i wymienię wszystkie świece na jakieś porządniejsze, sprawdzę wszystkie inne czujniki.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeszcze jedno.. jak pojawią się jeszcze w tym sezonie zimowym temperatury mocno ujemne, nagram filmik i wrzucę na yt - pokazać obrazowo jak wygląda teraz moment odpalania.

    pozdrawiam

  • #120 09 Lut 2014 20:25
    Tomasz_72
    Poziom 9  

    nagrywaj dźwięki samochodu z poza auta (połóż telefon obok rury wydechowej, albo pod silnikiem) - wtedy Ci powiem ile rpm Ci rozrusznik wykręca. świece, to sobie sprawdź w butelce z wodą, bo wymiana dobrych na nowe dobre raczej nie pomoże.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME