Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 2.0 Hdi + farelka

Kamerzysta 08 Lut 2012 16:05 57786 133
  • #1 08 Lut 2012 16:05
    Kamerzysta
    Poziom 17  

    Mam od dłuższego czasu problem z Peugeot'em 407 2.0 Hdi.

    Jak postoi 9 godzin na mrozie to nie odpala..zaznaczam ze tylko na mrozie..

    Co wymienione..
    - filtr paliwa wymieniony.. nic nie było w nim, żadnego syfu, wody..
    - świece są nowe wszystkie ( rok temu dwie mi nie grzały.. ale samochod odpalał)
    - do paliwa dolałem na caly zbiornik 1 litr benzyny, a potem jeszcze ulepszacz do paliwa do diesla..

    Co pomaga..
    - jeżdżenie co 6 godzin.. wtedy wiadomo w ciagu tych 6 godzin odpala bez problemu
    - grzanie silnika farelką 15-20 minut przed odpaleniem - zawsze pomaga..

    Co może być powodem że nie chce odpalić silnik..?

    Ciężko mi uwierzyć że paliwo zamarza.. bo znam innych kierowców którzy też jak ja tankują na jednej stacji i im nie marznie diesel.

    Auto jak już odpali to nie ma z nim problemów, nie szarpie nie dusi sie.. tylko ma problemy ze startem.

    Rozrusznik kręci, akumulator jest nowy ma niespełna rok.

    Samochód ma 6 lat więc nie sądzę żeby z silnikiem bylo coś nie tak.

    Proszę o rozsądne sugestie..


    Czy w Peugeocie jest jakieś dodatkowe podgrzewanie silnika.. webasto calego silnika? jakieś podgrzewanie dodatkowe paliwa? coś co może nie działa i dlatego nie odpala samochod.

    pozdrawiam

    Dodano po 19 [minuty]:

    Rok temu pokazywał błąd przekaźnika świec żarowych, ale wtedy były 2 świece uwalone.. nie grzały..

    0 29
  • Texa Poland
  • #2 08 Lut 2012 16:12
    pawel-jwe
    Poziom 30  

    Jaki masz wlany olej silnikowy?
    Gdzieś na forum był opisany przypadek jak to mechanicy przy wymianie oleju wlali 15W40 i na dużych mrozach (jak teraz) olej robił się jak smoła i rozrusznik po prostu był za słaby żeby to ruszyć. Z tego co użytkownik pisał to pomogła wymiana na olej 10W40 i odpalał bez problemów.

    0
  • Texa Poland
  • #3 08 Lut 2012 16:46
    balonika3
    Poziom 36  

    pawel-jwe napisał:
    Jaki masz wlany olej silnikowy?
    Gdzieś na forum był opisany przypadek jak to mechanicy przy wymianie oleju wlali 15W40 i na dużych mrozach (jak teraz) olej robił się jak smoła i rozrusznik po prostu był za słaby żeby to ruszyć. Z tego co użytkownik pisał to pomogła wymiana na olej 10W40 i odpalał bez problemów.
    Przecież rozrusznik kręci, więc jaka smoła?

    0
  • #4 08 Lut 2012 16:50
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    Kamerzysta napisał:
    Jak postoi 9 godzin na mrozie to nie odpala
    pawel-jwe napisał:
    na dużych mrozach (jak teraz) olej robił się jak smoła i rozrusznik po prostu był za słaby żeby to ruszyć.

    więc uściślijmy, kręci nie zapala, czy nie kręci?

    1
  • #5 08 Lut 2012 16:53
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 08 Lut 2012 17:25
    Kamerzysta
    Poziom 17  

    kręci.. i jak na te mrozy dochodzące czasami w nocy do -20 stopni akumulator nie poddaje sie przez prawie godzinę z przerwami oczywiście na oddech i powrót mocy

    Powiem szczerze że problem już wystepuje jak temperatura otoczenia jest poniżej zera i jest te -4 stopnie to już nie jest różowo.. za którymś razem odpali.. lub po którymś grzaniu

    Nikt z mechaników nie chce mi pomóc.. a do serwisu nie chce dawać bo tylko jeszcze bardziej popsują.. jeśli można coś mocniej zepsuć.. Mam złe wspomnienia z serwisami Peugeota.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kamerzysta napisał:

    Rozrusznik kręci, akumulator jest nowy ma niespełna rok.


    Także kręci kręci :)

    1
  • #7 08 Lut 2012 17:29
    pawliszon1981
    Poziom 16  

    Podejrzewam świece, niekoniecznie muszą być spalone, może nie być grzania (na przykład walnięty przekaźnik). Podpięcie pod kompa może wiele wyjaśnić.

    0
  • #8 08 Lut 2012 17:29
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    georgesgr napisał:
    W polskich warunkach powinien byc uzywany 5W40.

    Bzdura olej klasy 10W przewidzany jest do temperatur -30*C
    Kamerzysta, ja bym jednak przyjrzał świecom żarowym. po pierwsze sprawdzić żarówką czy dopływa do nich prąd podczas grzania, jeżeli dopływa, odpiąć od nich zasilanie i sprawdzić kablem bezpośrednio z aku czy pobierają prąd.

    1
  • #9 08 Lut 2012 18:01
    Kamerzysta
    Poziom 17  

    Sprawdzałem voltomierzem czy wsio jest ok, tzn czy jest napięcie na każdej z nich osobno jak przekręce kluczykiem w stacyjce jak zimny jest. Napięcie jest na nich +- 20 sekund

    Dodano po 3 [minuty]:

    Paliwo lane na ORLEN'ie.. większość znajomych leje te samo paliwo, z tej samej stacji i nie mają problemów..

    Myśląc że coś jest nie tak z tym paliwem.. wyjechałem całość i zalałem do pełna na innej stacji..

    Wcześniej miałem też francuza.. a raczej ją.. królową lawet.. Lagunę II i nie miałem z nią żadnych problemów.. paliła na dotyk przycisku start od razu.. nawet nie czekałem do końca podgrzewania świec..

    Dodano po 25 [minuty]:

    Jeszcze jedno.. jak kręcę rozrusznikiem to czasami wygląda że pali.. szarpie silnikiem.. ale jak puszczę kluczyk to popyrka parę razy i zdechnie.. :(

    Cholera mnie bierze jak pomyślę że teraz mechaników to brak.. każdy by tylko chciał coś wymieniać.. klocki.. oleje.. ale jak coś z autem jest nie tak.. to nie ma chętnego na rozwiązanie problemu..

    Raz mi się zdarzyło że odpalił za pierwszym razem.. ale 8x grzałem świeczki..
    Drugiego dnia ten sam numer nie wyszedł.. nawet 15 razy grzanie nie pomogło..

    0
  • #10 08 Lut 2012 18:16
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    A czy jak tak "pyrka" to kopci na biało? Jeśli nie kopci to kłopot może mieć przyczynę w spadku ciśnienia paliwa. Sprawdziłbym szczelność układu zasilania, połączenia przewodów paliwowych, zamocowanie filtra, zaworek zwrotny itp.

    0
  • #11 08 Lut 2012 18:27
    Adek4100
    Poziom 17  

    Dla pewności zmienił bym dystrybutora paliwa, przynajmniej na jedno, dwa tankowania, Osobiście jeżdżę 2.0 HDI 90KM i samochód zapala bez problemu, z Megane 1.9 dci również nie mam problemu, w obu samochodach mam zalany olej 5w50.
    Co dokładnie nagrzewasz tą farelką?
    Jeżeli nie robi Ci to problemów sprawdź na zimnym silniku czy odpali gdy podasz ciepłe powietrze w rurę filtra powietrza? może czujnik powietrza zasysanego ? , przepływka ?
    Lecz moim zdaniem nie ma sensu, gdyż taka usterka jak ta wyszła by odrazu bez marznięcia i meczenia się z tym na komputerze.

    1
  • #12 08 Lut 2012 18:51
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 08 Lut 2012 19:03
    Kamerzysta
    Poziom 17  

    Farelką kieruję na okolice filtra paliwa i ten fragment silnika kolo filtra paliwa.. 15 - 20 minut i odpala od razu.. powietrze rozchodzi sie po całości pod maską.. maska jest zamknięta

    0
  • #14 08 Lut 2012 19:10
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    Problemu z gęstym olejem nie ma , bo silnik kręci...

    0
  • #15 08 Lut 2012 19:14
    Kamerzysta
    Poziom 17  

    Skoro grzeje przód silnika.. a świeczki są z tyłu.. to muszą one grzać bo wtedy po podgrzaniu farelką odpala samochod.. dobrze myślę czy nie?

    0
  • #16 09 Lut 2012 07:42
    Kamerzysta
    Poziom 17  

    Zasypany śniegiem.. -8 stopni odpalił po jednym podgrzaniu czekałem 20 sekund mimo że kontrolka od grzania świec już się wyłączyła.

    W poniedziałek wlałem uszlachetniacz do diesla. Wczoraj nie był w stanie odpalić przy -12 stopniach.

    0
  • #17 09 Lut 2012 12:38
    pawliszon1981
    Poziom 16  

    Z tego co piszesz to będzie najprawdopodobniej problem z układem zasilania, tak jak COWBOY ZAGRABIE wspomniał. Bo po podgrzaniu okolic filtra paliwa odpalasz auto. Nawet gdybyś podgrzewał silnik farelką to przy takim mrozie podejrzewam że niewiele by to dało przy niesprawnym obwodzie grzania świec. Możesz wyjąć filtr i wylać to co jest, bo mogło Ci się trafić akurat tankowanie niezbyt dobrego paliwa i coś w filtrze zostało.
    A jako ciekawostkę napiszę, że miałem problem z odpaleniem swojego diesla 1,9TDI 116KM. Winą było paliwo zatankowane na stacji S... Spuściłem do butelki 2l ON z auta, włożyłem do bagażnika po południu, w nocy mróz około -17st. a rano jak wziąłem butelkę to 1/3 na spodzie to było "mleko". Widać jak się przelewała taka gęsta ciecz. Po wstrząśnięciu cała ropa wyglądała jakby ktoś dolał mleka. Zatankowałem na innej stacji, ta sama próba, paliwo OK.

    0
  • #18 09 Lut 2012 13:57
    wopor
    Poziom 32  

    To mleko to pewnie parafina, 5 literków benzyny do pełna ropki, potem uszlachetniacz w/g zaleneń producenta uszlachetniacza, na stacjach została im ropka przejściowa a mroz ich zaskoczył :D i .... blada.

    0
  • #19 09 Lut 2012 14:19
    pawliszon1981
    Poziom 16  

    wopor napisał:
    To mleko to pewnie parafina

    Ale aż tyle?? 1/3 objętości? Ja wyjeździłem wszystko, dolałem dobrego paliwa, wypaliłem z przewodów trefne paliwo i więcej ani moja noga nie postanie ani koło samochodu nie wjedzie na tą stację. :D Więc dlatego podejrzewam, że kolega właśnie w filtrze może mieć takie coś. W niektórych autach jest podgrzewacz filtra paliwa co zdecydowanie ułatwia rozruch na mrozach.

    1
  • #20 10 Lut 2012 08:35
    Kamerzysta
    Poziom 17  

    Dzisiaj -21 stopni.. kręciłem dwa razy i dałem spokój.. nie odpalił..

    oto linki z nagrania..

    http://www.youtube.com/watch?v=hh8FN0pZeyI&fe...xt=C361f480ADOEgsToPDskKjwxKuecxfXqLlNNrtRp8G

    a tutaj zabieg z farelką.. i gdzie jest podgrzewane

    http://www.youtube.com/watch?v=-WFXTkHtj2c&context=C361f480ADOEgsToPDskKjwxKuecxfXqLlNNrtRp8G

    http://www.youtube.com/watch?v=KcjFdBJYN4s&context=C3cc1514ADOEgsToPDskLYyGLrY42Y_GUFJEwvxTqf

    Dodano po 22 [sekundy]:

    wczoraj odpalił przy -8 stopniach

    1
  • #21 10 Lut 2012 11:17
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    Czy aby napewno świece grzeją? Na pierwszym filmiku, widać że przy pierwszej próbie rozruchu zegar odlicza, a kontrolka świec nie świeci. Przy drugiej próbie kontrolka zaświeciła się na 6 sek.

    0
  • #22 10 Lut 2012 14:26
    pawliszon1981
    Poziom 16  

    Obstawiam brak grzania świec. Gdybyś kręcił więcej to w końcu powietrze, które spręża tłok nagrzewałoby tak komorę spalania że nastąpiłby zapłon. Słychać, że silnik jakby załapywał ale zapłonu nie ma bo jest za zimno.

    Kamerzysta napisał:
    Jeszcze jedno.. jak kręcę rozrusznikiem to czasami wygląda że pali.. szarpie silnikiem.. ale jak puszczę kluczyk to popyrka parę razy i zdechnie..

    Miałem tak przy spalonych dwóch świecach. Podpinałem kable i kilku próbach kręcenia zaskakiwał.
    Możesz wykręcić świece i sprawdzić na krótko czy grzeją, to że nowe to nie znaczy, że wszystkie grzeją. Koszt żaden a wyeliminujesz lub potwierdzisz problem ze świecami. Potem możesz sprawdzić grzanie na przewodach, czy prąd dochodzi.

    0
  • #23 10 Lut 2012 16:01
    Kamerzysta
    Poziom 17  

    Cowboy zagrabie napisał:
    Czy aby napewno świece grzeją? Na pierwszym filmiku, widać że przy pierwszej próbie rozruchu zegar odlicza, a kontrolka świec nie świeci. Przy drugiej próbie kontrolka zaświeciła się na 6 sek.


    Na filmiku widać dokładnie że świeczki zaczynają się grzać, a ja przechodzę na wyświetlacz pokazując jaka jest temperatura ( wtedy wyskoczył mi błąd że niby powietrza nie mam) i czekałem aż zgaśnie.. kiedy wróciłem już na zegary to kontrolka zgasła.

    Widziałem dobrze że kontrolka się paliła i zgasła :)

    Dodano po 4 [minuty]:

    .. i jeszcze jedno.. świece były dwa razy sprawdzane.. każda ma właściwą oporność, na każdej pojawia się napięcie przy temperaturze około -5 stopni paliły się plus minus 20 sekund.. przekaźnik chodzi bo słychać go.

    Rozmawiałem z mechanikiem, który powiedział mi że problem leży w paliwie. Po prostu do d##y paliwo.. Przyznaję że tankuję zwykłą ON, a nie Vervę..

    Odradził mi żebym lał te pierwsze bo to dziadostwo i szkoda samochodu.

    Paliwo w temperaturze -20 stopni robi się gęstsze i ciężko przechodzi przez filtr paliwa.

    Dlatego podgrzanie go farelką powoduje że przechodzi paliwo i odpala (grzeję około 15 minut)

    Poprzedni samochód - Laguna odpalała bo miała filtr paliwa ogrzewany wewnątrz.

    0
  • #24 11 Lut 2012 13:15
    karola44-81
    Poziom 27  

    Zatankuj na innej stacji. Ciężko wyczuć, ale w mojej mieścinie Jest Orlen i BP. Zimą- to wielokrotnie zweryfikowane przezemnie , mojego brata i kilku znajomych od 2 lat nie tankujemy żadnego ON na Orlenie. Sam się przekonałem 2 lata temu. Na Vervie przy - 20 nie odpaliłem auta. Brakło 2 akumulatorów, nie pomogło holowanie i próby na zaciąg na odcinku ok 1km. Wlałem na BP zwykłego ON. na odcinku ok 200m na zaciąg udało się uruchomić klekota i od tamtej pory na paliwie z BP działał dobrze.
    Nie twierdzę, że wszędzie jest tak, że na Orlenie be, a na innych dobre. Ale warto wypróbować paliwo z innej stacji.
    Takie moje zdanie. Stacja, stacji nie równa- ważny jest właściciel, a nie dostawca i Logo.
    PS. podgrzanie filtra paliwa zwykłą suszarką do włosów często daje dobre rezultaty. Więc jeżeli podgrzanie filtra pomaga= masz przyczynę winne jest paliwo.

    0
  • #25 11 Lut 2012 16:32
    Kamerzysta
    Poziom 17  

    wypalę resztę tego paliwka.. a zostało jeszcze pół baku.. i zatankuję na innej stacji.. innej firmy

    1
  • #26 11 Lut 2012 18:28
    pawliszon1981
    Poziom 16  

    Możesz spuścić trochę tego paliwa co masz do butelki, zostawić w samochodzie i zobaczyć co się z nim stanie rano.

    0
  • #27 12 Lut 2012 13:03
    tomek_1978
    Poziom 2  

    cześć. Mam ten sam problem przy uruchomieniu silnika 2,0 hdi w 407. Jak postoi całą noc na dworze, przy temperaturze poniżej -15 stopni C, to odpalam go przez około 10 min. Akumulator jest nowiutki to sobie jakoś radzi. Wyczyściłem bak, wymieniłem filtr paliwa i zatankowałem na innej stacji ON. Jest tak samo. Po przejechaniu ok. 20 km i postoju przez ok. 8-10 godz. na mrozie, nawet poniżej -20 stopni C odpala za pierwszym lub drugim razem. Mam do Ciebie pytanie czy rozwiązałeś może ten problem?Jeśli tak to co było tego przyczyną? Pozdrawiam.

    0
  • #28 12 Lut 2012 15:52
    Kamerzysta
    Poziom 17  

    Problem nadal aktualny.. jutro jadę na kompa

    0
  • #29 12 Lut 2012 17:41
    tomek_1978
    Poziom 2  

    Dzięki za odpowiedź. Jak coś ustalisz to daj znać.

    1
  • #30 12 Lut 2012 19:50
    zybelek
    Poziom 12  

    Mam ten sam problem w Xsara picasso 2.0 HDI
    Walczę od kilku dni.
    Po niżej -10 nie zapalę. Świece nowe NGK, nowy filtr ropy itp.
    I nic nie pomogło. Wymieniając filtr zauważyłem że jest do dekla doprowadzony kabelek z wtyczką. I tam jest jakiś styk bimetaliczny właśnie zgłębiam co to jest...

    1