Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Yaris 1.0 VVTi 03r. schemat elektryczny

08 Lut 2012 15:47 13830 11
  • Poziom 11  
    Witam,

    Szukam schematu elektrycznego, a w zasadzie jego części odpowiedzialnej za rozpiskę bezpieczników i co konkretnie jest pod nie podpięte.
    Generalnie mam problem z "wykręcaniem" AKU przez prąd na poziomie 0,15A na postoju przy pozamykanym aucie a auto to golas bez alarmu , centralnego itp a wyciska mi aku do zera w ciągu kilku dni. Sam aku jest nowy ma ledwo 2 miesiące i trzyma bo sprawdzałem. Taki pobór prądu mam na bezpieczniku oznaczonym EFI ma on wartość 30A. Z tego co się doczytałem to EFI to komp no ale patrząc po wartości zabezpieczenia to chyba coś jeszcze pewnie na tym wisi.

    Panowie poratujcie schematem bo na razie cały czas odłączam klemy aby nie zasiarczyło mi nowego aku przez ciągłe rozładowywanie do zera.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 40  
    EFI to sterownik silnika oraz jego wszystkie elementy wykonawcze i czujniki.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 11  
    decybel91 napisał:
    EFI to sterownik silnika oraz jego wszystkie elementy wykonawcze i czujniki.


    Czyli są tam wtryski i cały komplet czujek, ale czy jest możliwość aby któryś z tych elementów (nie licząc sterownika) mógł powodować taki pobór skoro teoretycznie nie powinien dostawać napięcia przy wyłączonej stacyjce ? Czyżby to wina sterownika ?
  • Poziom 43  
    Tak sterownik ma cały czas zasilanie w każdym samochodzie i służy to do utrzymania jego pamięci wyuczonej. Po przekręceniu stacyjki ożywa w całości. Jak tam masz akumulator?
    Jeżeli dobrze zmierzyłeś to pobór troskę duży jak na golasa ( a radio i zegarek we wnętrzu?), Ale w sumie jak masz 36Ah to po 10 dniach wyciągnie z niego całość.
  • Poziom 11  
    kkknc napisał:
    Tak sterownik ma cały czas zasilanie w każdym samochodzie i służy to do utrzymania jego pamięci wyuczonej. Po przekręceniu stacyjki ożywa w całości. Jak tam masz akumulator?
    Jeżeli dobrze zmierzyłeś to pobór troskę duży jak na golasa ( a radio i zegarek we wnętrzu?), Ale w sumie jak masz 36Ah to po 10 dniach wyciągnie z niego całość.


    Był i jest 44Ah ale to wiele nie zmienia, myślę że zmierzyłem dobrze wartość prądu bo jestem elektrykiem, co prawda nie samochodowym ale chyba akurat w tym przypadku nie będzie to miało znaczenia :wink: . radio jest firmowe, panele gasną po przekręceniu kluczyka. Tak czy inaczej pobór prądu zanika po wyciągnięciu bezpiecznika od EFI dlatego też szukam schematu bo może jak go będę miał to do czegoś dojdę.
  • Poziom 11  
    I jak tam ? Nie znajdzie się schemat ?
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Witam!
    Napisz na priv to podeśle.
  • Poziom 11  
    Wracam do tematu ale z nieco innym pytaniem. Czy Ktoś z Was orientuje się jakim kolorem przewodu od bezpiecznika jest zasilany sterownik silnika ?
  • Poziom 10  
    Witam,
    Podłączam się pod temat, potrzebuję schemat elektryczny do Toyoty Yaris 98r. 1.0. Schemat gniazda diagnostycznego, podlaczenia zegarów oraz silnika.
  • Poziom 9  
    witam mam problem z yarisem 2003 rok 1.0 VVT-i a mianowicie nie mogę uruchomić silnika. jak przekręcam kluczykiem to rozrosznik kręci silnikiem ale po za tym nie ma żadnej elektryki tzn wysiadła nie działa dosłownie nic prócz rozrusznika i zegary sie świecą reszta auta umarła. proszę o pomoc jaka moze być tego przyczyna. dziekuje i pozdrawiam Daniel
  • Poziom 16  
    koledzy podepnę się pod temat, potrzebuje schematu, opisu podłączenia alarmu do Yaris 2002 1.0 wers. france , chcę podłączyć kierunki, krańcówki z drzwi można by wsiąść z lampy sufitowej ( o ile pamiętam po otwarciu drzwi czy klapy tylnej na górze pojawia się masa - i taki sygnał mi potrzebny ) . Może ktoś zna kolory przewodów i gdzie je znajdę ?
    dzięki za pomoc z góry