Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie opony "całoroczne" warto kupić?

robokop 08 Lut 2012 22:19 8589 13
  • #1 08 Lut 2012 22:19
    robokop
    Moderator Samochody

    Z racji faktu że zjeździłem komplet i potrzebuję kupić, a Barum chyba zaprzestał produkcji znakomitej linii "Quartaris", jakie byście polecili? Kryteria są dwa, kryterium pierwsze cena, drugie - wzór bieżnika - ma być prawie "traktorowy", podobnie jak na przywołanym przez mnie modelu. Hałas mi nie przeszkadza, auto ma jechać pewnie po wodzie i błocie. Nie interesują mnie super hiper niskoprofilowe, z indeksem do 300km/h czy inne dziwolągi z górnej półki. Używane też nie.

    0 13
  • #2 08 Lut 2012 22:32
    rafik71
    Poziom 16  

    Ja ze swojej strony polecam Goodyear Vector 4seasons. Kupiłem je na jesień (co prawda używane ale data produkcji 2010 i bardzo mało zjeżdżone) i jestem bardzo zadowolony choć wcześniej jakoś nie miałem przekonania do wielosezonówek. Na wodzie zachowują się naprawdę godziwie nie wspomnę o zachowaniu na śniegu. Jedyne co to trzymanie boczne mogło by być odrobinę lepsze no ale nie można mieć wszystkiego.

    0
  • #3 08 Lut 2012 22:46
    robokop
    Moderator Samochody

    Fajne, ale prawie 4 stówki za szt, to za nieco drogo.

    0
  • #4 08 Lut 2012 22:54
    AnTech
    Poziom 31  

    Jeśli mają być tanie opony to polecam Dębica Navigator 2. Kwestia czy dopasujesz rozmiar bo oferta nie jest zbyt bogata.
    Mam te opony w starym aucie drugi sezon. Brak negatywnych spostrzeżeń.

    0
  • #5 08 Lut 2012 22:54
    rafik71
    Poziom 16  

    No mnie się udało kupić komplet rocznych z jedno milimetrowym zużyciem za 550zł

    0
  • #6 08 Lut 2012 23:11
    robokop
    Moderator Samochody

    rafik71 napisał:
    No mnie się udało kupić komplet rocznych z jedno milimetrowym zużyciem za 550zł

    Mając nową oponę, korzystasz z gwarancji producenta, masz pewność że opona jest nowa i bez wad - a co robił z używaną poprzedni właściciel, to już zagadka. Nigdy nie kupię używanej opony na samochód, przy przebiegach rzędu 40 tys rocznie szkoda mi nerwów i czasu na bieganie po wulkanizacjach.

    0
  • #7 09 Lut 2012 00:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 09 Lut 2012 00:22
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    krzysztofer5 napisał:
    To po co gwarancja producenta ? Czyż nie na wady fabryczne ?

    Pytasz, czy stwierdzasz...a może doradzasz?
    Robokop podaj rozmiarówkę ;)

    0
  • #9 09 Lut 2012 00:41
    rafik71
    Poziom 16  

    Cytat:
    Mając nową oponę, korzystasz z gwarancji producenta, masz pewność że opona jest nowa i bez wad - a co robił z używaną poprzedni właściciel, to już zagadka. Nigdy nie kupię używanej opony na samochód, przy przebiegach rzędu 40 tys rocznie szkoda mi nerwów i czasu na bieganie po wulkanizacjach.

    Też sobie zawsze obiecuję że sobie kupie nowe oponki i tak już któryś komplet z kolei jeżdżę na używkach bo zawsze oprócz zakupu opon wypadnie tysiąc innych rzeczy. Wiem, wiem na tym się oszczędzać nie powinno no ale roczne gumy dobrej firmy z prawie nowym bieżnikiem, bez łat, wybrzuszeń ani innych cudów wydały mi się godne uwagi oraz o wiele lepsze niż jakiś najtańszy nowy chłam. Co do gwarancji masz oczywiście racje, ale to nie tylko w kwestii opon tak to działa tylko przy zakupie czegokolwiek używanego -coś za coś. Albo taniej i używane albo drożej i nowe z gwarancją.

    0
  • #10 09 Lut 2012 08:21
    robokop
    Moderator Samochody

    Zeimp 185x70R15 , bądź 195x65R15.

    0
  • #11 09 Lut 2012 16:15
    chojinka
    Poziom 27  

    Nokian i3 - posiadam od roku i muszę stwierdzić że jest nieźle jak na zwykłe wielosezonówki. Woda, błoto, nadmiar śniegu nie jest mi obcy więc w porównaniu do zimówek Fuldy wypadają gorzej ale są warte ceny. Latem są całkeim ciche i mają rewelacyjną przyczepność. Po przejechaniu 30tyś kilometrów ubyło 1-1,5mm bieżnika.
    Jak bym mieszkał w górach to zdecydowanie kupił bym zimówki. W mieście i trasie przy spokojnej jeździe można sobie pozwolić na wielosezonówki.
    nokian i3:
    http://www.oponeo.pl/model-opony/nokian-i3
    Rok temu były po 210zł.

    0
  • #12 09 Lut 2012 17:28
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    BARUM QUARTARIS (ciągle w sprzedaży występuje) ; DUNLOP SP ALLSEASON M2; GOODYEAR Vector 4Seasons; MATADOR MP71; Vredestein Quatrac 3; Dębica Nawigator 2.
    Dzwoniłem do starych znajomych i powiedzieli, że jedynie w Twoich kryteriach, tylko takie wchodzą w grę. Tak więc, pooglądaj sobie i dobierz wg. uznania. A i barum-y robią cały czas i te Twoje QUARTARIS-y są cały czas w sprzedaży...
    Tylko tyle mogę podpowiedzieć, no chyba, że jakieś bieżnikowane z gwarancją (robią i takie), ale ja jakoś nie mam zaufania, jak i ciągle spotykałem się z narzekającymi...
    Pozdrawiam ;)
    P.S.:
    Zwróć uwagę na te napisane na tłusto :)

    0
  • #13 09 Lut 2012 17:34
    robokop
    Moderator Samochody

    Bieżnikowane odpadają, tak samo jak używki - tylko nowe. Ok, dzięki, chwilę się pozastanawiam i czas będzie kupić.

    0
  • #14 10 Lut 2012 03:14
    SauerMauser
    Poziom 21  

    rafik71 napisał:
    No mnie się udało kupić komplet rocznych z jedno milimetrowym zużyciem za 550zł


    Ja zakupiłem 4 uniwersalne MXT Michelin za 300pln z montażem i 8mm profilu 2 lata temu. ;-) Też kupowałem wcześniej tylko nowe, ale wyglądały cacy, a cena w stosunku do nowych - sami widzicie. Zrobiłem nimi już 70 tys km i nadal bez wad, a zjeździły cały kraj. Głębokość bieżnika obecnie 5-3mm. Nie mniej opona uniwersalna to za przeproszeniem h***** i grzybnia. Powróciłem do zimówek, a różnica w jeździe zauważalna.

    Co do Nokiana I3, to patrząc na wzór bieżnika mam wrażenie, że ta jej uniwersalność to chyba chwyt producenta, albo bujna fantazja projektanta.

    0