Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane I PH I 1,6 K7M 702 Znacznie za słabe ogrzewanie wnętrza.

.:bexa:. 08 Feb 2012 22:48 6799 11
  • #1
    .:bexa:.
    Level 10  
    Witam,

    Już sam nie wiem o co chodzi, już zgłupiałem do reszty. Sprawa wygląda następująco:

    Samochód kupiłem w czerwcu 2010, tego samego roku na jesieni wymieniłem rozrząd razem z pompą wody (oryginał). Zaraz po tym zrobiło się zimno i zauważyłem, że ogrzewanie jest bardzo słabe (nie wiem czy słabe było też przed wymianą pompy). Stwierdziłem po omacaniu węży, że termostat raczej działa prawidłowo. Nagrzewnica też wydawała się sprawna, bo oba jej króćce rozgrzewały się do tego stopnia, że nieomalże nie można było ich dotknąć, ale przy kratce wylotowej ledwo ciepłe powietrze leciało. I tak minęła zima 2010\2011. Latem w wolnej chwili postanowiłem wymienić nagrzewnicę na nową. Zmiana minimalna, na 2gim biegu dmuchawy jako tako grzeje, ale dalej niedostatecznie. Na 3-4 prawie wcale nie jest cieplejsze od powietrza w kabinie. Stara nagrzewnica wcale nie była jakoś strasznie zapaćkana, trochę tylko syfku było. Nadszedł rok 2012 i spadł śnieg i temperatura powietrza też :/ więc zacząłem dalej myśleć o co chodzi został moim zdaniem tylko termostat. Wymieniłem go - ogrzewanie dalej bez zmian. Ostatnio wymieniłem jeszcze korek na zbiorniczku wyrównawczym i zamieniłem "patent" odpowietrznika na nowy. Układ szczelny, wszystko powymieniane, powietrze nadal leci letnie (choć po wymianie tych dupereli jakby nieco lepiej), klapka wlotu powietrza na nagrzewnicę otwiera się i zamyka raczej prawidłowo. Już sam nie wiem co może być przyczyną, nadmienię jeszcze, że oba wężyki od nagrzewnicy są gorące, temperatura silnika w normie, wentylator włącza się kiedy trzeba. Układ raczej też prawidłowo został odpowietrzony.

    Co może być jeszcze przyczyną słabego grzania? Pomocy, bo zimno.
  • #2
    balonika3
    Level 37  
    Jeżeli przy włączonym ciepłym nadmuchu oba węże nagrzewnicy są gorące, a grzanie mizerne, to nie ma odbioru ciepła. Przyczyny szukałbym w klapie ciepło - zimno, lub jej sterowaniu.
  • #3
    .:bexa:.
    Level 10  
    Wyjście z nagrzewnicy jest minimalnie chłodniejsze od wejścia, ale raczej bardzo minimalnie. Pokrętło ciepło/zimno obraca się od deski do deski bez zbędnego oporu - powiedział bym wręcz, że bez żadnego oporu. Jak zdjąłem cięgno z ramienia klapy ciepło/zimno i poruszałem klapą ręcznie to wydaje mi się, że się otwierała od początku do końca - więc wygląda, że tu wszystko jest OK.
  • #4
    balonika3
    Level 37  
    Jeżeli oba węże są gorące, a powietrze przepływa przez nagrzewnicę, to też musi być gorące. Skoro piszesz, że są gorące, to pozostaje tylko przepływ.
  • #5
    .:bexa:.
    Level 10  
    Zastanawiam się jeszcze nad tym, czy nagrzewnica nie jest czasem zapowietrzona - i nie daje takiego efektu jak przytkana nagrzewnica - chłodziwo płynie wówczas tylko przez niektóre kanały - nie wszystkie i oddaje mniej ciepła. Z drugiej strony odpowietrzałem układ raczej prawidłowo i powinno być raczej OK.
    Jeszcze jedno. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie i czy wszędzie tak jest, ale w Megane I wlot do nagrzewnicy jest na dole (i na tym przewodzie jest odpowietrznik), a wylot idzie z górnego króćca nagrzewnicy na dół silnika do pompy. Dziwne, bo nagrzewnicę można odpowietrzyć tylko na wejściu - podczas pracy silnika ciężko się jej raczej odpowietrzyć, bo nie dość, że sama nagrzewnica nie ma odpowietrznika to jeszcze grawitacja jej w tym nie pomaga. Ma ktoś może jakiś skuteczny sposób na odpowietrzenie, lub sprawdzenie czy nagrzewnica nie jest zapowietrzona?
  • #6
    wytrych121
    Level 21  
    Skoro stwierdzisz , że klapa ciepło - zimno działa prawidłowo to musiałeś dojść do samego wymiennika, a jeżeli tak to sprawdź ręką czy cały się nagrzewa. Ja jednak myślę, że jednak się szczelnie nie domyka. Taka moja sugestia. Pozdrawiam.
  • #7
    gimak
    Level 40  
    Kolego .:bexa:., z objawów o których piszesz wynika jednoznacznie, to o czym pisze kolega wytrych121 - nie działa mechanizm sterowania powietrzem (przez nagrzewnicę/ z jej pominięciem). Gdyby przepływ przez nagrzewnicę był ograniczony z powodu zapowietrzenia lub przytkania to różnica temperatur między zasilaniem i powrotem z nagrzewnicy byłaby co najmniej duża, a piszesz, że jest minimalna.
  • #8
    panam
    Level 29  
    Koledzy, autor napisał wszystko działa i oba przewody gorące, więc pozostaje tylko nagrzewnica, która jest zakamieniona, szczególnie po wymianie płynu .
  • #9
    .:bexa:.
    Level 10  
    Sęk w tym kolego panam, że nagrzewnica jest nowa ;/
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    panam
    Level 29  
    .:bexa:. wrote:
    Sęk w tym kolego panam, że nagrzewnica jest nowa ;
    balonika3 wrote:
    Skoro piszesz, że są gorące, to pozostaje tylko przepływ.
    , więc szukaj w klapkach nawiewy,chociaz bym sprawdził
    Kamil1755 wrote:
    Radzę próbować nadal odpowietrzać na odpalonym silniku, dolać płynu chłodniczego do poziomu max
    Kamil1755 wrote:
    Radzę próbować nadal odpowietrzać na odpalonym silniku, dolać płynu chłodniczego do poziomu max
    , brak dobrego odpowietrzenia tego silnika masz evfekt ten sam.
  • #12
    jabrob
    Level 13  
    Mam ten sam problem, u mnie grzeje słabo tylko z lewej strony i po obejrzeniu budowy nagrzewnicy (all...o) doszedłem do wniosku, że jest zapowietrzona i jutro spróbuję ją odpowietrzyć ;)