Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedesy błąd ad blue 4219

09 Lut 2012 10:39 8462 17
  • Poziom 10  
    Witam
    czy ktoś może wie czego dokładnie dotyczy błąd ad blue 4219 w mercedesie axor 1829 z 2008 r. typ 9505081l
    taki sam problem zauważyłem też w mercedesie atego 1018 z 2011r typ 970043L
    i wielu innych z roczników 2000 i wyżej.
    dzięki za wskazówki
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    A znaczy to dokładnie co kolego napisałeś ;) Przy okazji polecam koledze sprawdzić/ wymienić filtr AdBlue.
  • Spec od Mercedesów
    Ad Blue ma za zadanie wtryskiwać do rury wydechowej (za kolektorem, przed tłumikiem) mocznik, który pomaga w "dopaleniu" szkodliwych związków i zamienia je w nieszkodliwe - tak w skrócie.
    Wadą mocznika jest to, że szybko krystalizuje (zmienia się z cieczy w kryształki) w urządzeniu wtryskującym. W tym celu jest po wyłączeniu silnika cofany do zbiornika przy pomocy sprężonego powietrza. Jest to takie charakterystyczne, kilkukrotne "psyk" w ciągu kilku minut po wyłączeniu. Jeżeli teraz z jakiegoś powodu nie będzie wystarczającej ilości powietrza do przeprowadzenia tego zabiegu (np. kierowca odpali rano auto i zgasi silnik zanim napompuje ciśnienia do zbiorników) to mocznik zostanie w urządzeniu dozującym i wskutek braku przepływu skrystalizuje. Po krótkim czasie po następnym uruchomieniu silnika w krótkim czasie mamy błąd na wyświetlaczu licznika - bo te kryształki same się nie rozpuszczą...
  • Poziom 11  
    Witam
    Z adblue jest problem od samego początku istnienia.
    Jak już kolego uzdrowiłeś dozownik,najlepiej udaj się na serwis i poproś o wgranie nowego oprogramowania MR,zapobiegnie to w przyszłości podobnym problemom.
  • Poziom 10  
    Dzięki za rade. dozownik zdjąłem i cały przepłukałem woda i wymieniłem wszystkie filtry. Z początku błąd zniknął ale po trzech dniach zaczęła migać kontrolka i błąd wrócił - później znów zniknął. Jeśli istnieje jakiś update oprogramowania mr to faktycznie trzeba jechać do mercedesa.
  • Poziom 31  
    Ja miałem takie problemy gdy stosowałem kiepskiej jakości mocznik.Problem ustał gdy zacząłem tankować droższy ale markowy Adblue
  • Spec od Mercedesów
    quarrx napisał:
    dozownik zdjąłem i cały przepłukałem woda i wymieniłem wszystkie filtry.

    Jeżeli doszło do krystalizacji to płukanie wodą pomoże tyle co "umarłemu kadzidło" :D Pomijam fakt, że w stanie beznapięciowym zawór dozujący jest zamknięty i uniemożliwi dopływ wody do kanałów dozownika.
  • Poziom 11  
    Witaj
    Jeżeli usterka pojawiła się po trzech dniach problem tkwi ewidentnie po stronie
    przepłukiwania dozownika.
    Nowe update ma na zadanie wychwycić przytkanie dozownika i automatycznie
    przepłukać go Adblue i w dalszej fazie powietrzem.
    Nie jest tak jak opisuje Kolega GERRI ,problem jest po stronie sprężonego powietrza
    w dozowniku,nie po stronie Adblue.
    Istnieje jeszcze możliwość domontowania zewnętrznego zaworka redukującego ciśnienie w pompie Adblue.
    Po zgaszeniu silnika powietrze ma na zadanie cofnąć Adblue do zbiornika
    i przedmuchanie dozownika,stare zaworki wewnątrz pompy zacinają się i pozostałe
    Adblue krystalizuje się. I robi się problem
  • Poziom 22  
    Odgrzeję ten temat. Mam merca Euro5. Błędy w MR 6770 i 4219. Zawór przelewowy na pompie zatarty w położeniu zamkniętym. Brak redukcji ciśnienia adBlue po wyłączeniu. Zrobiłem, pracuje prawidłowo. Błąd skasowany. Sprawdzam dozowanie na teście. Wtrysk adBlue działa prawidłowo. Błąd jest aktywny, kontrolka silnika miga. Jednak w diagnostyce pokładowej w MR po wejściu w zapis pracy brak jakichkolwiek błędów. Wie ktoś jakie są warunki zarejestrowania 4219?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od Mercedesów
    gucio~1 napisał:
    Zawór przelewowy na pompie zatarty w położeniu zamkniętym

    Te zaworki sprawiały sporo kłopotów i producent wdrożył akcję serwisową: jest dostępny zestaw naprawczy do przebudowy zaworka, który w dużym stopniu likwiduje wspomnianą usterkę. Była już o tym wzmianka we wcześniejszym poście.
  • Poziom 22  
    Dzięki za szybką reakcję. Wiem że 4219 to niedrożny dyfuzor. Tylko, że on był cały czas drożny. Robiłem wiele aut z błędem 4219 lub 6770 i zawsze była konkretna przyczyna. A tu nie było ewidentnego powodu dla powstania 4219. Stąd pytanie o sposób w jaki sterownik stwierdza zaistnienie tego błędu?
    Co do akcji serwisowej to czy jest to typowa akcja bezpłatna, którą wykonuje serwis? Wiem,że jest zestaw naprawczy, tylko jakiś czas temu cena była niemała więc klienci woleli raz na rok wymyć ten zaworek. Przeważnie udawało się to zrobić bez demontażu pompy z auta.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Jakie ciśnienie masz w punkcie kontrolnym? Ile pokazuje czujnik ciśnienia na wyłączonym układzie a ile podczas testu? Jeśli był przekroczony 2 próg czasowy to wykasujesz usterkę tylko poprzez VeDoc.
  • Poziom 22  
    Czujnik ciśnienia był uszkodzony. Pokazywał cały czas jakieś szczątkowe ciśnienie . Po wymianie pokazuje 5,5 bar w czasie pracy. Zobaczymy czy zgaśnie kontrolka po jeżdzie próbnej?
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    serwis_gh napisał:
    Jeśli był przekroczony 2 próg czasowy to wykasujesz usterkę tylko poprzez VeDoc.
  • Poziom 22  
    Popracował ok 20 min na wolnych. Błąd z aktywnego przeszedł w pasywny. Kontrolka przestała migać tylko paliła się ciągle. Po kasowaniu zgasła i jest ok.
  • Poziom 10  
    Witam mam problem z adblue w MB Atego, bład mr 6770 zbyt zredukowany spadek ciśnienia w procesie dezaktywacji , z tego co trochę poczytałem to wina zatartego zaworka przelewowego , proszę o podpowiedz gdzie on jest , można go zdemontować i wyczyścić ?
    Z góry dziękuje