Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B5-Ciśnienie Oleju poraz 3-Proszę temat warty uwagi

jocer5 09 Feb 2012 13:51 9862 31
  • #1
    jocer5
    Level 10  
    Tak wiec Panowie i ja mam potężny problem 3 razy ten sam przypadek w ciągu tygodnia.
    Przyjechałem z Niemiec swoim autkiem Passat B5 silnik 1.9tdi 110kM .Auto jest nie garażowane było -19 mrozu po ok 6 godzinach chciałem jechać na miasto z zona auto nie zapaliło -kręcił akumulator ale słabo -wiec podpiąłem kable z 2 auta -odpalił i tu bach olej wywaliło przez simering walu dolny przód.Zaprowadziłem auto do mechanika stwierdził zamarznięta odma itp itd wyczyścił odmrozili itd- mówił ze auto chodziło u niego po zrobieniu od rana na wolnych obrotach z 5 godzin.Auto odebrałem tego samego dnia zapłaciłem 300zl za robotę i części i po ujechaniu 20 km znów wywaliło olej tym samym simeringiem ,ale dodam ze olej już wcześniej wyciekł zapewne jak jechałem bo był ślad na drodze.Znów wezwałem lawetę odstawiłem auto wczoraj zrobili -testował sam moje auto, dawał mu po garach itp itd odebrałem auto ok 12godz,nie gasiłem go w sklepie czy w domu chodził tez nie gaszony i o 14 wybrałem się z zona do kina ujechałem 60km zaświeciła się kontrolka oleju zgasiłem motor od razu i stanąłem -wiedziałem co już jest -simeringiem wywaliło olej.Już nie mam siły do mechanika auto misie w nocy dziś śniło masakra,Proszę o pomoc co jest grane z moim motorem.Odma nawet zmieniona i dalej się rodzi ciśnienie ale na wyższych obrotach bo na wolnych be usterek ani kropli oleju.Proszę o pomoc
  • #2
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Co to za silnik, AFN, AVG ? Cały czas zatkana odma. Ewentualnie jeszcze coś innego , ale odgłosy by były. Podmień na początek "grzyba" - ten czarny odrzutnik na deklu, zobacz potem czy powrót oleju do miski jest drożny.
  • #3
    jocer5
    Level 10  
    robokop wrote:
    Co to za silnik, AFN, AVG ? Cały czas zatkana odma. Ewentualnie jeszcze coś innego , ale odgłosy by były. Podmień na początek "grzyba" - ten czarny odrzutnik na deklu, zobacz potem czy powrót oleju do miski jest drożny.

    AFN auta nie mam jest w warsztacie tym samym
  • #4
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    Pompę oleju też bym podejrzewał.
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czemu kajaba? AFN to stary blok, pompa napędzana z wałka pośredniego - gdyby zacinał się przelew, to rozrywało by filtr paliwa albo podwieszało zawory. Albo ciśnienie spalin wypych simmering z obudowy, albo szlag ją trafił i jest zwyczajnie zbyt luźny. 300 zł za wybebeszenie przodu do wymiany tego simmeringu to też wydaje mi się zbyt tanio.
  • #6
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    To że 300zł to swoja droga podejrzane, ale jeśli faktycznie odma drożna. Co mnie ciekawi jeszcze, czemu przez simmering puszcza a nie bagnetem?
    A co do pompy fakt, powinno rozrywać filtr ale już różne ''dziwy'' widziałem.
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bo go wypchnęło - zbyt luźne gniazdo. Albo zbyt długie śruby wypiłowały obudowę. Przecież za tym simmeringiem nic nie ma - żadnej komory ciśnieniowej.
  • #8
    jocer5
    Level 10  
    to ze300 zeta to tak tanio bo to stary znajomy wiec nie zdziera ze mnie kasy

    Dodano po 1 [minuty]:

    kajaba autoserwis wrote:
    To że 300zł to swoja droga podejrzane, ale jeśli faktycznie odma drożna. Co mnie ciekawi jeszcze, czemu przez simmering puszcza a nie bagnetem?
    A co do pompy fakt, powinno rozrywać filtr ale już różne ''dziwy'' widziałem.

    Odma zmieniona dla pewnosci
  • #10
    jocer5
    Level 10  
    robokop wrote:
    Wymiana tego simmeringu to cały dzień roboty - trzeba rozebrać całkowicie przód oraz rozrząd.

    powiem tak od 5 lat jest moim mechanikiem tylko teraz jest problem -wiec kwestie tanio drogo mozemy sobie odpuscic
    Pozdrawiam
  • #11
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    No nie miałem takiego przypadku i to mnie ciekawi. A chodniczka oleju gdyby była przytkana? Co o tym sadzisz? Oczywiści biorąc pod uwagę faktycznie drożna odmę.
  • #12
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Chłodniczka oleju raczej się nie przytyka . Jest jeszcze możliwość że tam już panewki na 1 czopie nie ma.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tak czy inaczej - miska plus obudowa simmeringu won - jeszcze zobaczyć czy opiłków w oleju nie ma.
  • #13
    jocer5
    Level 10  
    robokop wrote:
    Chłodniczka oleju raczej się nie przytyka . Jest jeszcze możliwość że tam już panewki na 1 czopie nie ma.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tak czy inaczej - miska plus obudowa simmeringu won - jeszcze zobaczyć czy opiłków w oleju nie ma.

    miska nie byla sciagana wogole -dodam ze filter przy tych usterkach tez nie wymienial

    Dodano po 18 [minuty]:

    napisalem na kilku forach by moc szybciej trafic w problem ale widze ze nikt ni emial takiego problemu -kazdy strzela - no coz czekamy dalej moze ktos sie nasunie
  • #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bo to nie jest problem, tylko kwestia uczciwego podejścia do sprawy i wydania paru groszy. Masz podane możliwe przyczyny - będziesz siedział i pisał, czy weźmiesz się za robotę? Castingów na usterki tutaj nie prowadzimy.
  • #15
    jocer5
    Level 10  
    robokop wrote:
    Bo to nie jest problem, tylko kwestia uczciwego podejścia do sprawy i wydania paru groszy. Masz podane możliwe przyczyny - będziesz siedział i pisał, czy weźmiesz się za robotę? Castingów na usterki tutaj nie prowadzimy.

    Przepraszam bardzo gdybym mial ocieplany graza to sam bym sie tym zajal bo troszke mam pojecia o mechanice ale auto jest u mechanika skoro 3razy to samo i nie usunal usterki to niech wciaz naprawia tyle ze ja mu cche pomoc bo auto stoi przeszlo tydzien u niego i dalej jestem w punkcie w 1 ani kroku dalej a w niedziele mam wyjazd na niemcy
  • #17
    jocer5
    Level 10  
    robokop wrote:
    Widocznie taki z niego mechanik, skoro użytkownik ma myśleć za niego. Może czas go zmienić?

    Tak zrobie tylko cche by wkoncu mi usunal ta usterke skoro zaczal niech dokonczy to do konca
  • #18
    mota88gb
    Level 19  
    Ja mam Matiza też wysrało simereng na sprzęgle odrazu po odpaleniu przy minus 14. Ale narazie czeka w kolejce nie ruszony. Trzeba będzie też zajrzeć do odmy zastanawiam się skąd takie ciśnienie zaraz po odpaleniu.
  • #19
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    mota88gb wrote:
    zastanawiam się skąd takie ciśnienie zaraz po odpaleniu.

    Znikąd, to nie ciśnienie. Skroplona para wodna w postaci lodu zniszczyła simmering.
  • #20
    mota88gb
    Level 19  
    Od środka sądzisz. Jak woda to tylko z paliwa.
  • #21
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    mota88gb wrote:
    Od środka sądzisz. Jak woda to tylko z paliwa.

    Zmiany temperatury i takie tam inne bzdury z fizyki w szkole podstawowej.
  • #23
    jocer5
    Level 10  
    T5 wrote:
    A ja tak zapytam-jaki olej w silniku zalany?

    castrol 10w40
  • #24
    wopor
    Level 32  
    Jaki mróz kazdy widzi :D , skoro jak silnik złapie temperaturę jest ok, to olej pewnie zużyty i jak goldi napisał "takie tam bzdury" :D , zimering też pewnie kiepski, osadzenie ? złe, luzne, kol robokop o tym pisał, filtr oleju? pisałem że miałem już czyszczenie magistrali po rozerwaniu wkładu (optima), powodzenia
  • #25
    IGGI
    Level 12  
    A czemu taki olej nie lepiej syntetyka zalać? Nie szkoda turbo? Mam nadzieję ze chociaż z pewnego źródła a nie z beczki.

    Bo jeżeli jakaś podróba to przy takich temperaturach może bardzo gęstnieć i może przycina zawór w pompie przez co ciśnienie rośnie.

    Swoją drogą ja tez bym pompę oleju podejrzewał a dokładniej zawór zwrotny - chyba tak to się nazywa, choć w TDI praktycznie się nie słyszy o usterkach pompy oleju.

    Pozdrawiam
  • #26
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    IGGI wrote:
    Mam nadzieję ze chociaż z pewnego źródła a nie z beczki
    Co wy się tych beczek tak czepiacie? Ja osobiście klientom wlewam olej z beczek( ekonomia :) ) Nic się nikomu nie dzieje ! A na forach ludziska wypisują ''broń Boże olej z beczki bo ci się silnik zatrze'' A co to inny olej!
  • #27
    IGGI
    Level 12  
    A ja się nie czepiam beczek, jak jest pewny olej to czemu nie, ale najgorsze że w dużej części zakładów mówią, że leją np mobil a naprawdę lotos itd, dlatego się chyba przyjęło to czepianie się oleju z beczki.

    Bo przecież sama beczka nie zmieni właściwości oleju ;).

    Ja zresztą do swojego starego tdi leję motulka x-cess 8100 z pewnego źródła i przynajmniej wiem że mam to co kupiłem.
  • #28
    carrot
    Moderator of Cars
    Nie rozumiem, co ma do rzeczy pompa, ciśnienie i gęstość oleju, filtr do wypychania simmeringu ?. Ta usterka to tylko i wyłącznie nadciśnienie w skrzyni korbowej spowodowane niedrożną odmą
  • #29
    wojtekryba
    Level 32  
    Jeżeli chodzi o olej to coś wam powiem ze starych szkoleń.

    ..Panowie...dziś beczki malujemy na zielono bo Castrol schodzi.
    ................jutro na srebrno bo na Mobila jest zapotrzebowanie.
    ................a to co zostanie to na żółto bo w końcu jesteśmy przedstawicielem SHELLA :D :D
  • #30
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    carrot wrote:
    Ta usterka to tylko i wyłącznie nadciśnienie w skrzyni korbowej spowodowane niedrożną odmą
    Tak by miało to wyglądać ze wszystkich ''prawideł'' logiki, tylko ile jest teraz racji i prawdy w tym iż autor twierdzi że odma jest drożna?