Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf 4, 1.6SR, 1998r. - Dziwne zachowanie pedału gazu

pawomanhatan 09 Feb 2012 14:39 5777 2
  • #1
    pawomanhatan
    Level 14  
    Witam,

    Nie dawno stałem się nabywcą w.w. samochodu ( silnik AKL z półroczną instalacją gazową - sekwencyjną, na sterowniku Stag 200 ).

    Mój problem jest taki, że podczas ruszania, gdy puszczam sprzęgło i jednocześnie naciskam pedał gazu to gdy samochód zaczyna się toczyć ( a sprzęgło jest jeszcze nie do końca puszczone ) pedał gazu delikatnie sam mi opada w podłogę. Najprościej tłumacząc to zachowanie, to przy naciskaniu pedału gazu w całym jego zakresie powinien jednakowo "twardo" wchodzić, a tutaj podczas ruszania głupie uczucie uciekania pedału gazu w podłogę ( ok 3-4cm ), a gdy już samochód się toczy ( sprzęgło jest całkowicie puszczone działa już normalnie i podczas jazdy na kolejnych biegach wszystko jest ok ,albo przynajmniej nie czuć już różnicy we wciskaniu gazu ) . Przy gazowaniu na "luzie" przy 1-3cm wciśniętym gazie nic się nie dzieje, a potem od 3cm do końca auto wchodzi na 1800 obr i coraz dalej. Skąd się bierze ta pierwsza "dziura" w gazie?
    Do tej pory nic jeszcze nie robiłem przy tym autku, dlatego chciałem się dowiedzieć, czy to nie jest czasem jakaś typowa przyczyna lub coś podobnego... Oczywiście zamierzam wpiąć się pod VAG'a, profilaktycznie wyczyścić przepustnicę, oraz wymienić wszystkie filtry (a także rozrząd i olej, bo już na nie czas przyszedł), ale martwi mnie ten pedał gazu.

    Czy ktoś się orientuję w tym temacie? Z góry dzięki za wszelkie wypowiedzi :)
    Pozdrawiam

    [edit] - temat skróciłem do meritum sprawy...może ktoś teraz mi coś powie??
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Co do tego pedału to przepustnica się wciska, ale przyczyn może być wiele.
    Ogólnie temat za długi i nie chce się czytać.
  • #3
    pawomanhatan
    Level 14  
    Witam,
    Okazało się, że prawdopodobnie zużycie poduszek silnika bezpośrednio wpływało na takie zachowanie się pedału gazu, gdyż linka od niego połączona jest z przepustnicą w dość "sztywny" sposób. Ruszanie samochodu wpływało na przechylenie silnika a to z kolei na przełożenie na linkę ( czyli pedał gazu ). Do dziś nie znalazłem innego wytłumaczenia dlatego temat uważam za zamknięty.