Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciągnik Zetor 5211-rozrusznik nie działa.

09 Lut 2012 15:40 6577 23
  • Poziom 10  
    Witam
    Mimo iż nie jest to samochód ale działa na podobnych zasadach.
    Mianowicie mam nielada problem z odpaleniem traktora (Zetor 5211 91r)
    Zakupiłem nowy akumulator 4,5 miesięcy temu, 2 miesiące temu wymieniłem cewke zapłonową do rozrusznika - kręcił wszystko było w porządku. Niedawno stopił mi sie słupek "-" ( wtedy zaczęły sie problemy) lecz nadlałem swoim sposobem. Zakupiłem nowe klemy ale nie chce przekręcic, slychac tyk po wcisnieciu startera po czym trzeba powtarzac czynnosc bezskutecznie, ciagle to samo nie chce odpalic jedynie przy uzyciu 2 ciągnika z oporem odpala. Kiedyś rozpalilem pod nim ogien zeby go rozgrzac smażył sie z 2h ale za cholere nie chciał przekrecic ciagle to samo.
    Próbowalem odpalac na krótko ale kabel który łączy rozrusznik z cewką cholernie sie nagrzewa i dzieje sie to samo jak przy odpalaniu starterem nie mam pojęcia co moze byc. Podłączalem nawet prostownik ale jak wskazywalo akumulator w 90% był naładowany.. Proszę o porady co zrobic jaka moze byc przyczyna ze grzeje sie ten kabel a rozrusznik nie chce przekręcic nawet kiedy traktor pochodzi juz dlugi czas nie jest w stanie samoistnie odpalic (alternator został wymieniony pare dni przed wymianą cewki zapłonowej)
    Proszę o porady, dziekuje wszystkim skorym do pomocy pozdrawiam !

    Moderowany przez Błażej:

    Nazwa działu "Maszyny Rolnicze" coś ci wyjaśnia? Przeniosłem.

  • Poziom 12  
    Witam.
    Jak wygląda sprawa luzu na wirniku? W skrajnym przypadku wirnik potrafi zacierać sie o stojan . Wyjmij rozrusznik i sprawdź.Odpalenie w ten sposób to krótka droga do spalenia uzwojeń stojana , z tego również powodu prawdopodobnie padł
    również elekrowłącznik - cewka- ze względu na duży pobór prądu.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Robiłem przegląd rozrusznika, nic nie tarło wszystko było w porządku wirnik wyglądał jak nowy.
  • Moderator Samochody
    Więc zanieś ten rozrusznik do regeneracji. Co z tego że po 20 latach wygląda jak nowy? Przy okazji zobacz jeszcze połączenie "masy" budy z silnikiem - koło skrzynki akumulatora.
  • Poziom 22  
    Ostatnio spotkałem się z podobnym przypadkiem.
    Mianowicie robił tylko jeden obrót i nie było siły żeby odpalił, dodatkowo palił kable.
    Okazało się że wirnik miał uszkodzone jedno z uzwojeń i zawsze się zatrzymywał w tym miejscu, a palił kable dla tego że cewka w stojanie była obdarta z izolacji i była zwarta.
    Wyciągnij rozrusznik i zrób mu konkretny przegląd, wyczyść go z tego kilkunastoletniego brudu i przyjglądnij mu się dokładnie.
  • Poziom 10  
    Ceweczka nówka jest a uzwojenia są w dobrym stanie sprawdzałem już, to też nie pomogło
  • Poziom 22  
    Podłącz ten rozrusznik pod prostownik, bez obciażenia (wymontowany z ciagnika) powinien ruszyć, jeśli będzie duży pobór tzn że masz gdzieś zwarcie.
  • Poziom 24  
    Jakie Wy macie te prostowniki przeca ten rozrusznik będzie miał ze 60 amper prądu jałowego nie licząc włącznika elektromagnetycznego kolejne 30 amper chwilowo a potem z 10 A :?:
    Więc tak jak pisze nasz mod.robokop zanieś go do regeneracji i ende .
  • Poziom 22  
    Jeśli jest zamontowany w silniku to oczywiste że nie ruszy, ale do obrotu samego wirnika rozrusznika (wymontowanego z silnika) nie potrzeba 60A, wtedy spokojnie wystarczy 6A zeby się zakręcił.
  • Moderator Samochody
    budiet napisał:
    Jeśli jest zamontowany w silniku to oczywiste że nie ruszy, ale do obrotu samego wirnika rozrusznika (wymontowanego z silnika) nie potrzeba 60A, wtedy spokojnie wystarczy 6A zeby się zakręcił.

    Mało kulturalnie się zapytam - dobrze się czujesz? Prąd jałowy samego silnika rozrusznika to ok 100A, przy nieruchomym wirniku kilkakrotnie więcej. Nawet nie drgnie z małego prostownika - i nawet nie próbuj dyskutować - rozrusznik z Poloneza pobierał 60A +30A elektromagnes. A miał tylko 1,5 kw, Magneton z Zetora ma bodaj 3kW. Zwarcia też nie sprawdzi w domu - nieruchomy rozrusznik to zwarcie w najczystszej postaci.
  • Poziom 34  
    Nie ruszy go i to na 100%. Co do zwarcia sprawdzi, ale każdy element z osobna. Nie mam żadnych urządzę do sprawdzania czy wirnik ma zwarcie. Zazwyczaj biorę prostownik na 24V żabkę ujemna do osi wirnika, a dodatnia do komutatora. I tak kilka razy w koło niego i jak ma zwarcie zaiskrzy. Nie zdarzyło mi się żebym w ten sposób nie wykrył żadnego przebicia. To samo robię ze stojanem jedna do obudowy druga do uzwojenia. Idąc dalej szczotko-trzymacz sprawdzi ta sama zasadą.
  • Poziom 22  
    Hmmm więc wygląda na to że mój prostownik to jest jakaś spawarka:D
    Bo na 10A prostowniku wirnik rozrusznika się kręcił (wow niesamowite)
    No chyba że ja czytać nie ptrafie i nie widzę różnicy między 10A a 100A:D
    Ludzie jaj chcecie odpalać ciągnik z 10A prostownika to się wam to nie uda, ale sam rozrusznik nie potrzebuje takiej mocy.
  • Moderator Samochody
    ftp.kowal napisał:
    Nie ruszy go i to na 100%.
    Nawet na 1000%
    Cytat:

    Co do zwarcia sprawdzi ale każdy element z osobna. Nie mam żadnych urządzę do sprawdzania czy wirnik ma zwarcie. Zazwyczaj biorę prostownik na 24V żabkę ujemna do osi wirnika a dodatnia do komutatora. .

    Ale nie sprawdzi w ten sposób zwarć między zwojowych. A problem zresztą może być gdzie indziej.
  • Poziom 22  
    Wygląda na to że mam 100A prostownik:D
    No bo jakim cudem bym obrócił wirnik rozrusznika który leżał na warsztatowym stole przy pomocy 10A prostownika??
  • Moderator Samochody
    Budiet widziałeś ten rozrusznik na oczy chociaż, że takie bzdury piszesz? Bo z prostowniczka to rozrusznik skutera będzie problem ruszyć.
  • Poziom 34  
    Tutaj się zgodzę że tych przebić nie sprawdzi i do tego potrzebny jest przyrząd. Tak nawiasem mówiąc niedawno chyba był projekt na elektrodzie jak zrobić taki urządzenie sobie samemu. A wracając do rozrusznik i prostownika. Mam prostownik który potrafi dać ładnych kilkadziesiąt amper i jeszcze żaden rozrusznik mi na nim nie ruszył. I teraz jeśli koledze udało się jakiś uruchomić to poproszę o filmik jak to on kręci i wtedy przeproszę że nie uwierzyłem.
  • Poziom 22  
    robokop gdybym tego nie robił i nie widział na własne oczy to bym nawet nie tracił na ciebie czasu.
    Może wyda ci się to bardzo dziwną sprawą ale wyczyszczony i nasmarowany rozrusznik nie stawia tak dużego oporu, i właśnie wtedy można nim obrócić przy pomocy tak małego prądu.
    Tylko nie myśl sobie że będzie się wtedy kręcił jak szatan :D
  • Poziom 22  
    Kurcze szkoda że nie nagrałem wideo relacji z tego wydarzenia :D
    Rozrusznik od maluszka to ja obracam w ten sposób przy pomocy najbadziewniejszego prostowniczka :D
    A jedyny dym to może się unosić znad głów takich ignorantów...
    Moderowany przez robokop:

    Pierwsze z pięciu ostrzeżeń - 3.1.9. (4, 10.8, 10.4) Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.

  • Poziom 17  
    Z 8 lat naprawiam rozruszniki i nie wydaje mi się, że na 10A prostowniku ruszysz rozrusznik-chyba od skutera. Sporo klientów moich przyznaje się, że robią próby prostownikiem ale nic z tego.N o chyba że spawarką albo jakimś z mocnym rozruchem.
  • Poziom 10  
    Tak jak kolega UP powiedział sprawdziłem dokładnie jeszcze raz rozrusznik i faktycznie zwarcie na uzwojeniu. Dziękuje wszystkim za pomoc. Chciałem jeszcze powiedzieć ze 10A nie ma siły żeby ruszyć ten rozrusznik :) Pozdrawiam i zamykam