Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dziwne Zachowanie Pieca Immergas Eolo Star 23Kw

Garnet 09 Feb 2012 21:27 3440 2
    Garnet
    Level 2  
    Witam wszystkich forumowiczów.

Jest to mój pierwszy post na tym forum i chciałem z tego miejsca zaznaczyć że pierwszy raz spotykam się z piecem dwukomorowym i jestem kompletnym laikiem w tym temacie. W domu rodzinnym płaciło się komorne cały rok, grzejniki na maxa rozkręcone i nikt się nie przejmował niczym póki było ciepło :) Teraz niestety przyszło samemu płacić rachunki za gaz i sytuacja zmusza do zainteresowania się jakimiś oszczędnościami :)

Ale do rzeczy.

Mamy mieszkanie 70 m. Mieszanie jest nieumeblowane. Dopiero co oddane do użytku. Na sterowniku ustawiona jest temp. 20 st i we wszystkich pomieszczeniach oscyluje w tych granicach. Sterownik znajduje się w najchłodniejszym miejscu w mieszkaniu czyli korytarzu. Chodzi mi o (moim zdaniem) dziwne zachowanie pieca. Zadana temperatura wody w układzie to 66 st. Piec bardzo szybko po odpaleniu dochodzi do tej temp (świeczka na podziałce na mocy dwie kreski), ale gdy tylko się wyłączy temp w układzie praktycznie odrazu spada o jakieś 15 stopni schodzi po mału o 5 i znów odpala się świeczka. i tak w kółko dopóki sterownik w przedpokoju nie wyłączy pieca bo mieszkanie się dogrzeje. Po czym kaloryfery stają się zimne. I nasuwa mi sie tu pare pytań.

1. Czy jest to normalne że tak szybko spada temp w układzie?
    2. Czy woda nie powinna być cały czas może nie gorąca ale letnia bo przecież lepiej utrzymać temp w układzie niż od nowa grzać tą zimną.
    3. Jaka powinna być ekonomiczna temp w układzie?
    4. Jakie powinno być ciśnienie w układzie?
    5. Czy jeśli nie ma typowych objawów wilgoci czyli zbierającej się wody na oknach trzeba często wietrzyć mieszkanie.