Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dziwne Zachowanie Pieca Immergas Eolo Star 23Kw

Garnet 09 Feb 2012 21:27 3647 2
    Garnet
    Level 2  
    Witam wszystkich forumowiczów.

Jest to mój pierwszy post na tym forum i chciałem z tego miejsca zaznaczyć że pierwszy raz spotykam się z piecem dwukomorowym i jestem kompletnym laikiem w tym temacie. W domu rodzinnym płaciło się komorne cały rok, grzejniki na maxa rozkręcone i nikt się nie przejmował niczym póki było ciepło :) Teraz niestety przyszło samemu płacić rachunki za gaz i sytuacja zmusza do zainteresowania się jakimiś oszczędnościami :)

Ale do rzeczy.

Mamy mieszkanie 70 m. Mieszanie jest nieumeblowane. Dopiero co oddane do użytku. Na sterowniku ustawiona jest temp. 20 st i we wszystkich pomieszczeniach oscyluje w tych granicach. Sterownik znajduje się w najchłodniejszym miejscu w mieszkaniu czyli korytarzu. Chodzi mi o (moim zdaniem) dziwne zachowanie pieca. Zadana temperatura wody w układzie to 66 st. Piec bardzo szybko po odpaleniu dochodzi do tej temp (świeczka na podziałce na mocy dwie kreski), ale gdy tylko się wyłączy temp w układzie praktycznie odrazu spada o jakieś 15 stopni schodzi po mału o 5 i znów odpala się świeczka. i tak w kółko dopóki sterownik w przedpokoju nie wyłączy pieca bo mieszkanie się dogrzeje. Po czym kaloryfery stają się zimne. I nasuwa mi sie tu pare pytań.

1. Czy jest to normalne że tak szybko spada temp w układzie?
    2. Czy woda nie powinna być cały czas może nie gorąca ale letnia bo przecież lepiej utrzymać temp w układzie niż od nowa grzać tą zimną.
    3. Jaka powinna być ekonomiczna temp w układzie?
    4. Jakie powinno być ciśnienie w układzie?
    5. Czy jeśli nie ma typowych objawów wilgoci czyli zbierającej się wody na oknach trzeba często wietrzyć mieszkanie.

i to narazie na tyle :) jeśli coś mi się przypomni to napiszę.

Pozdrawiam wszystkich i czekam na odpowiedź