Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio I ph2 Brak iskry po przekładce z AD4>manual

Hifman 09 Lut 2012 23:42 4653 2
  • #1 09 Lut 2012 23:42
    Hifman
    Poziom 2  

    Witam!

    Mój problem jak w temacie polega na braku iskry po zmianie skrzyni automatycznej AD4 na skrzynię manualną. Clio ma silnik 1.8 multi (F3P multi) 95KM.

    AD4 jak to AD4 wysypała się naturalnie, zatem po którymś razie nie chciałem jej wskrzeszać i postanowiłem wsadzić manuala. Wszystko pięknie ładnie, jednak jak wcześniej auto nie miało zupełnie problemów z odpalaniem, tak teraz zupełnie nie ma iskry.
    Naturalnie mam komputer silnika do owej jednostki ze skrzynią manualną, oraz stary ze skrzynią automatyczną, jednak ani na jednym ani na drugim nie mam iskry.

    Mam schemat jedynej kostki przyłączeniowej jaka została w wiązce silnika po komputerze skrzyni, wynika z niego, że z dwóch pinów owej kostki idzie sygnał na komputer silnika. Po odłączeniu komputera skrzyni rozrusznik nie kręcił, musiałem pociągnąć jeden kabel na masę, aby przekaźnik rozrusznika startował po przekręceniu kluczyka.

    Immo odblokowałem kodem, na komputerze silnika pracującym z AD4 nie ma problemu, na drugim, ponoć od manuala bez immo, kontrolka wariuje, jednak iskry nie ma ani na jednym, ani na drugim.

    Wtryski mimo mrugającej kontrolki immo pracują i podają paliwo jak trzeba, rozrusznik kręci, a iskry nie ma.

    Jeśli będzie potrzeba, natychmiast dorzucę schematy jakie mam z książki Clio, dotyczące układu zapłonowego oraz układu komputera skrzyni.

    DORZUCAM SCHEMATY:
    Skrzynia:
    Renault Clio I ph2 Brak iskry po przekładce z AD4>manual

    Silnik:
    Renault Clio I ph2 Brak iskry po przekładce z AD4>manual

    Opis:
    Renault Clio I ph2 Brak iskry po przekładce z AD4>manual

    Proszę o pomoc
    Serdecznie pozdrawiam!

    0 2
  • #2 09 Lut 2012 23:55
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sprawdziłeś czego brak na cewkomodule?

    0
  • #3 10 Lut 2012 00:11
    Hifman
    Poziom 2  

    Dokładnie teraz nie pamiętam jakie tam miałem odczyty na konkretnych podłączeniach, ale z tego co mi się przypomina to plusa sterującego nie miałem, w sensie nie pojawiał się ten, który powinien być przy kręceniu rozrusznikiem.
    W niedzielę będę mógł konkretnie powiedzieć ile V na konkretnym kablu.

    Nie znam się na elektronice zatem dla mnie te kompy to czarna magia. ;) Jednak wydaje mi się, że piny z kostki 18-to wyjściowej mogą mieć jakieś znaczenie w tym miejscu, konkretnie A1 i A2, które idą w kompa silnika a później w masę.
    Jak pisałem, przekaźnikowi rozrusznika dałem stałą masę ze zbiorczej. Przeszło mi przez głowę, że skoro A1 i A2 schodzą się w masę może gdzieś tam go trzeba wpiąć?

    1