Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic V - po założeniu instalacji gazowej nie chce palić na beznynie

10 Lut 2012 12:28 3092 7
  • Poziom 11  
    Witam.
    posiadam Hondę Civic 1995r tzw ,,jajko,,
    silnik 1.3 16V (gaźnik)
    czyli jest to najzwyklejszy gaz, na początku po założeniu instalacji było ok,
    ale po jakimś miesiącu nie odpala na benzynie,
    tzn odpali ale muszę kręcić a jak już załapie to nie wolno dodać gazu bo zgaśnie,
    tak jak by się dusił lub zalewał silnik, za to na gazie odpala nawet przy -20*C

    czego to może być wina??
    jak już jest rozgrzany to chodzi na benzynie bez problemu, ale czemu nie odpala??
    proszę o pomoc.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 10  
    A auto ma kłopoty z odpalaniem rano(np po 5h) czy to jest raczej zgasze auto pójde do sklepu i nie pali. Bo jak to drugie że po chwili nie moze zapalić to moze być elektrozawór na reduktorze (np zabrudzony) i niezamyka po zgaszeniu auta co zalewa silnik.
    Jak niepomoże czyszczenie to proponuje zrobić mały test przed zgaszeniem silnika na LPG przełącz na benzyne i przejedź na samej benzynie ok 500m i dopiero go zgaś i zobacz czy LPG tu ma coś wspólnego.

    A napisz jeszcze jakiej firmy masz elektronike(ew. przełącznik)
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 11  
    Gdy jest ciepły odpala bez problemu, bez żadnych zadławień, tylko gdy jest zimny nie może odpalić, świece wymieniałem we wrześniu (NGK)
    instalacje mam AG tzn AutoGaz Centrum
    co do instalacji:
    parownik/reduktor- LOVATO
    zawór odcinający - LOVATO
    wielozawór- TOMASETTO
    obudowa wielozaworu - STAKO
    Przewody elastyczne - FAGUMIT

    to pisze na homologacji od mojego gazu.

    próbowałem już przełączyć na benzynę, jechałem ładnych parę km i nawet próbowałem
    przeciągać na każdym biegu żeby ,,przepalić'' dobrze i być może oczyścić gaźnik, lecz nie pomogło.
  • Poziom 10  
    Wydaje mi się że to nie jest wina gazu. Tylko jakiejś części wspólnej dla LPG i benzyny.
    Nie chce cię straszyć, bo ciężko diagnozować takie problemy przez fora(najlepiej jest coś takiego zobaczyć usłyszeć itp.) ale moim zdaniem może to być kwestia ustawienia zapłonu, może to być czujnik położenia wału, może cewka, kopułka itp.
    Ale tak jak mówię ciężko takie usterki zdiagnozować nie widząc auta .

    A jak wymieniałeś świece to ustawiłeś przerwę na nich 0.7mm czy zostawiłeś oryginalną? Jak masz oryginalną możesz spróbować zmniejszyć ja do 0.7(auto na lpg musi mieć 0.7mm, bo oryginalnie ustawia się przerwę na świecy do benzyny)
  • Poziom 13  
    Witam. Nie wiem po co gadać o częściach wspólnych benz. i gazu skoro gaz koledze pracuje. druga sprawa to nie znam tego silnika ale skoro to jest gaźnik to pewnie jakiś pływak w nim siedzi. Jeśli tak jest to przy jeździe na gazie pływaki zazwyczaj obijają sie w pustej komorze pływakowej do momentu aż sie przetrą, a wtedy jest na benzynie zalewanie. 2 sprawa to jeśli elektrozawór gazu nie działa poprawnie tzn. na benzynie puszcza trochę gazu tez będzie zalewał. To można sprawdzić poprzez zakręcenie w butli wyjścia na parownik i wyjeżdżeniu gazu z przewodów. Potem zostawiasz aby ostygł i palisz na benzynie.
    gdyby nie to pierwsze i to drugie to ewentualnie sprawa cofania sie benzyny do baku.
  • Poziom 12  
    Proponuję koledze sprawdzić sposób w jaki odcinana jest mechaniczna pompa paliwa. Do sprawdzenia również komora pływakowa, oraz podciśnienia.
  • Poziom 11  
    Witam.
    przyszło ciepło i pali normalnie na benzynie, na gazie jak odpalał tak pali.
    to jest dziwne!
    czemu na mrozie odpala lepiej na gazie niż benzynie, to nie ma chyba nic wspólnego z tym co mi tu koledzy radziliście:(
  • Poziom 13  
    Trochę poszukałem i przychodzi mi na myśl jeszcze jedna rzecz. Najlepiej aby wypowiedział sie ktoś kto ten silnik miał. Mówią o dodatkowym cięgle po prawej stronie gaźnika i o ssaniu automatycznym na bimetalu. Posprawdzałbym czy tam jest wszystko oki. Ewentualnie regulacja gaźnika.