Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel astra f 1.8 16v pracuje na 3 tłoki

10 Lut 2012 15:13 9284 29
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich mam taki problem jak w temacie .
    Problem się zaczął od kiedy puściłem ją ze sprzęgła na asfalcie i coś walło albo w silniku lub w zawieszeniu bo już trochę jest wytłuczone.
    sprawdzana była kompresja , podmieniane cewki , kable , świece , wtryskiwacze oraz była podłączana pod kompa i błędów nie ma wiec nie mam już pojęcia o co tu chodzi może ktoś ma jakiś pomysł :?: :?:
  • Poziom 9  
    a jakie jest ciśnienie na pierwszym? bo mówisz że sprawdzałeś może zawór się nie zamyka albo uszczelka pod głowicą
  • Moderator Samochody
    Ściągałeś pokrywę zaworów?

    Popychacze całe?
  • Poziom 8  
    piotrek902 napisał:
    a jakie jest ciśnienie na pierwszym? bo mówisz że sprawdzałeś może zawór się nie zamyka albo uszczelka pod głowicą


    na każdym jest 13,5

    domex32 napisał:
    Ściągałeś pokrywę zaworów?

    Popychacze całe?


    tak pokrywę ściągałem i są całe i własnie się zastanawiam co to może być:(
  • Moderator Samochody
    Czego brakuje na pierwszym cylindrze? paliwa czy iskry?
  • Poziom 9  
    Może wtrysk ( cała listwa, lepiej sprawdzić ), popatrz po kablach może jakiś pękł.
  • Poziom 8  
    domex32 napisał:
    Czego brakuje na pierwszym cylindrze? paliwa czy iskry?


    paliwo i iskra jest

    GrzegorzTe1 napisał:
    Może wtrysk ( cała listwa, lepiej sprawdzić ), popatrz po kablach może jakiś pękł.


    wtryski tez podmieniałem ale to przynajmniej n gazie by chodziło a tak samo jest na benzynie i na gazie:(
  • Poziom 9  
    To może wina LPG ( ma oddzielny komputer ). Wszystkie kabelki sprawdz.
  • Poziom 8  
    GrzegorzTe1 napisał:
    To może wina LPG ( ma oddzielny komputer )


    raczej nie bo to instalacja 2 generacji jedynie posiadam emulator
  • Moderator Samochody
    A nie będzie to czasem 4 cylinder, czyli ten od strony skrzyni?
  • Poziom 32  
    ociz napisał:
    A nie będzie to czasem 4 cylinder, czyli ten od strony skrzyni?


    Pewnie tak,a temat autora brzmi ciekawie.

    Raczej stawiam że jednak coś w tym zawieszeniu. :D 'walło"

    Przepraszam modów za ironię ale ciężko to wytrzymać.
  • Poziom 8  
    ociz napisał:
    nie będzie to czasem 4 cylinder, czyli ten od strony skrzyni?


    nie chodzi o cylinder od strony rozrządu bo to jest pierwszy

    wojtekryba napisał:
    Pewnie tak,a temat autora brzmi ciekawie.

    Raczej stawiam że jednak coś w tym zawieszeniu. 'walło"

    Przepraszam modów za ironię ale ciężko to wytrzymać.


    mniejsza z tym gdzie walło i co do tego ma na który nie chodzi??
    Pytam się co może być przyczyna że nie pracuje na 4 cylindry poza tym co już sprawdziłem??
  • Moderator Samochody
    Jak wygląda świeca z tego niepracującego cylindra? Proszę odpalić samochód, rozgrzać go, po czym wykręcić tą niepracującą świecę i ją nam pokazać. Będzie wiadomo o czym rozmawiamy.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    czarekspeed napisał:
    mniejsza z tym gdzie walło i co do tego ma na który nie chodzi??

    Naprawdę jesteś mechanikiem?
  • Moderator Samochody
    czarekspeed napisał:
    ociz napisał:
    nie będzie to czasem 4 cylinder, czyli ten od strony skrzyni?

    Pytam się co może być przyczyna że nie pracuje na 4 cylindry poza tym co już sprawdziłem??


    Brak otwarcia zaworów wydechowych, lub ssących danego cylindra, olej.

    Jeszcze parę by się znalazło.

    Pokaż świecę, jak koledzy radzą.
  • Poziom 8  
    robokop napisał:
    Jak wygląda świeca z tego niepracującego cylindra? Proszę odpalić samochód, rozgrzać go, po czym wykręcić tą niepracującą świecę i ją nam pokazać. Będzie wiadomo o czym rozmawiamy.


    Świece wyglądają następująco
    Opel astra f 1.8 16v pracuje na 3 tłoki

    Właśnie ten silnik chodzi na wolnych obrotach na trzech cylindrach a jak się przyspiesza to trochę zaczyna chodzić i na ten czwarty ale teraz jest coraz gorzej:(
    Na bp jest tak jak by troche lepiej niż na lpg.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Świece do wyrzucenia, albo są źle dobrane, albo silnik pracuje na zbyt ubogiej mieszance. To na początek. A potem do sprawdzenia kompresja - bo w to że ten silnik ma równo po 13,5 atm na każdym cylindrze, to ja nie uwierzę.
  • Moderator Samochody
    Na czwartej swiecy wydaje mi się że widzę pozostałości oleju na oprawce świecy, przez to też może przebijać iskra na obudowę silnika a nie na świecę. Nie wierze że te świece wymieniałeś.

    Sprawdź szczelność dolotu, co może świadczyć o zbyt ubogiej mieszance, jak kolega Robert słusznie zauważył.

    Dobrze działa wspomaganie hamulca? (serwo) pedał nie jest twardy?
  • Moderator Samochody
    Jak dla mnie to najgorzej wygląda 2 od lewej, trochę im za ciepło w tym silniku. Pewnie niszczysz silnik ubogą mieszanką na gazie. Dodatkowo trochę lewego powietrza na jednym garze i już nie będzie wcale pracować.
  • Moderator Samochody
    Prawda jest taka, że tam najprawdopodobniej zaworów już nie ma, pomimo że autor deklarował że auto ma po 13,5 atm na każdym cylindrze - raz że to nie możliwe, bo cylindry zużywają się nierównomiernie w każdym silniku, a dwa 16V to już samo z siebie wyklucza raz równe ciśnienie, a dwa o takiej wartości przy jeździe z LPG. Świece są tego żywym przykładem, tak samo jak stwierdzenie
    czarekspeed napisał:

    Właśnie ten silnik chodzi na wolnych obrotach na trzech cylindrach a jak się przyspiesza to trochę zaczyna chodzić i na ten czwarty ale teraz jest coraz gorzej:(

    Ewidentny brak ciśnienia na cylindrze. Oscylogram prądu rozrusznika zaraz by to pokazał. Po co było bajki pisać?
  • Poziom 8  
    robokop napisał:
    A potem do sprawdzenia kompresja - bo w to że ten silnik ma równo po 13,5 atm na każdym cylindrze, to ja nie uwierzę.
    jutro jeszcze raz zmierzę i zamieszczę zdjęcie

    domex32 napisał:
    Nie wierze że te świece wymieniałeś.

    Sprawdź szczelność dolotu, co może świadczyć o zbyt ubogiej mieszance, jak kolega Robert słusznie zauważył.

    Dobrze działa wspomaganie hamulca? (serwo) pedał nie jest twardy?


    Świece podmieniłem i tak samo było nie pisałem że wymieniałem.
    dolot jest jak najbardziej szczelny serwo działa dobrze pedał jest miękki
    robokop napisał:
    Prawda jest taka, że tam najprawdopodobniej zaworów już nie ma, pomimo że autor deklarował że auto ma po 13,5 atm na każdym cylindrze - raz że to nie możliwe, bo cylindry zużywają się nierównomiernie w każdym silniku, a dwa 16V to już samo z siebie wyklucza raz równe ciśnienie, a dwa o takiej wartości przy jeździe z LPG. Świece są tego żywym przykładem, tak samo jak stwierdzenie

    hmm to jak by nie było zaworów to kompresji też by nie było:/
  • Moderator Samochody
    Bo jej nie ma. A że wmawiasz i sobie i nam że jest - cóż. Podręcznikowy objaw jeśli cylinder podejmuje pracę dopiero na wyższych obrotach.
  • Poziom 8  
    Opel astra f 1.8 16v pracuje na 3 tłoki

    no proszę własnie że jest??
  • Moderator Samochody
    No to dlaczego nie pracuje? Zawory wydechowe się nie otwierają? jak dostanie obrotów o zwiększy ciśnienie oleju to hydrauliczne regulatory zdołają popchnąć zawór?
  • Poziom 8  
    domex32 napisał:
    No to dlaczego nie pracuje? Zawory wydechowe się nie otwierają? jak dostanie obrotów o zwiększy ciśnienie oleju to hydrauliczne regulatory zdołają popchnąć zawór?


    Biorę pod uwagę że jedynie któraś sprężynka zaworowa pękła i nie domyka przy wyższych obrotach zaworów wydechowych bo dmucha dziwnie w wydech i śmierdzi gazem:(
  • Moderator Samochody
    Chłopaku, jeżeli na wolnych nie pracuje a na wyższych pracuje, a na niskich ciśnienie masz a nie pali? Pomyśl.

    Zakasaj rękawy i do roboty.
  • Poziom 11  
    Witam. Czy możesz powiedzieć co wymieniłeś w silniku i czy dobrze działa??
    Pozrawiam.
    Czy nie otwierający się zawór wylotowy może być przyczyną BUM'ów na LPG?
  • Poziom 8  
    okazało się ze to była uszczelka pod kolektorem...