Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator obrotów - przycisk MASTER

mike3xp 11 Lut 2012 01:04 1842 0
    mike3xp
    Poziom 2  
    Witam,
    Jakiś czas temu pytałem się na tym forum czy są w sprzedaży regulatory obrotów wentylatorów do komputera z pokrętłem MASTER. Nikt o tym nie słyszał. Parę dni temu mnie olśniło jak zrobić coś podobnego, nie niszcząc obudowy/zaślepki (przynajmniej w moim wypadku). Mam obudowę Cooler Master cM-690 II jest w niej przycisk który jest odpowiedzialny za podświetlenie przedniego wentylatora. Ten właśnie przycisk wykorzystam. No ale przejdźmy do rzeczy: doszedłem do wniosku, że najbardziej denerwującą rzeczą w regulatorach obrotów jest brak opcji włączenia wszystkich wentylatorów na 100% mocy jednym przyciskiem. Temu właśnie staram się zaradzić. Wiem, że poniższy schemat woła o pomstę do nieba, ale cóż nie znam się praktycznie na elektronice, a chciałem sobie to porządnie rozrysować, więc schemat wygląda jak wygląda. Literą "S" jest zaznaczony kabelek monitorowania obrotów wentylatora, szarymi liniami są zaznaczone elementy które zostaną powielone 4x (czyli głównie zielony przekaźnik, aż do wentylatorów). Jak widać za pomocą 4 przekaźników i 1 przycisku połączyłem sterowanie 8 wentylatorami (2 wentylatory na kanał) - jak przycisk nie jest włączony to można sterować normalnie zwykłym regulatorem, a jak jest włączony to podaje 100% napięcia.