Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rozrusznik Valeo Passat B5 Audi 98r. 1.9 TDi 110KM

aron20000 11 Feb 2012 01:21 15467 14
  • #1
    aron20000
    Level 22  
    Witam zwracam się z pytaniem do osób, które już wcześniej rozbierały rozrusznik w Passacie, czy Audi z tego rocznika i był tam rozrusznik Valeo. Czy w tym rozruszniku da się wymienić szczotki bez ingerencji jakimiś obcinaczkami lub czymś podobnym. Chciałem wyjąć szczotkotrzymacz, ale najwyraźniej szczotki są gdzieś uczepione na sztywno (wychodzą razem ze stojanem?). Czy w ogóle szczotki w rozruszniku Valeo w grupie VAG w tym roczniku są wymienne, bo obiło mi się o uszy, że to jednorazówka?
    Pozdrawiam
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    aron20000
    Level 22  
    Tak to wygląda:
    Rozrusznik Valeo Passat B5 Audi 98r. 1.9 TDi 110KM Rozrusznik Valeo Passat B5 Audi 98r. 1.9 TDi 110KM Rozrusznik Valeo Passat B5 Audi 98r. 1.9 TDi 110KM
    Czy szczotki są w tym przypadku zgrzewane?
  • #5
    jannaszek
    Level 39  
    Tak wtrącę pytanie: czy nie jesteś w stanie sam to zobaczyć, czy są przygrzane, czy też przykręcone?
    Lica od szczotek ma długość 3-4 cm więc cię doprowadzi do tego nierozszyfrowanego punktu.
    Jak nie widzisz, to odsuń trochę stojan od szczotkotrzymacza i dekla.
  • Helpful post
    #7
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #8
    jannaszek
    Level 39  
    Motronic wrote:
    wlutujesz nowe. Łatwa robota.


    No lutowanie jest nie pewne, w ciężarówkach w zimie zawsze mi się rozlutowały- teraz odwożę to do firmy bendiks i za 20 zł. mam zgrzane.
    W większych rozrusznikach wierciłem otwory w płaskowniku i przykręcałem śrubkami.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    jannaszek
    Level 39  
    To zmienia, jeśli są obciśnięte.
    Pisałeś tylko o lutowaniu.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    jannaszek wrote:


    No lutowanie jest nie pewne, w ciężarówkach w zimie zawsze mi się rozlutowały- teraz odwożę to do firmy bendiks i za 20 zł. mam zgrzane.
    W większych rozrusznikach wierciłem otwory w płaskowniku i przykręcałem śrubkami.

    Jannaszek, raz że lutowanie lutowaniu nie równe, a dwa jak piłujesz rozrusznik nie wiadomo ile, tudzież miauczy on z powodu rozładowanej baterii, to nie ma się co dziwić. Polutowałem kilka "na styk", żaden się nie rozlutował, chociaż miałem obawy. Dla pewności można okręcić lutowane elementy cienkim drucikiem - będzie robił za "zbrojenie" lutu. Ponadto bądź uprzejmy zwrócić uwagę na to, z kim się kłócisz.
  • #13
    jannaszek
    Level 39  
    Zmienia, (przecież wiesz) że sam lut potrafi się roztopić na wskutek bardzo dużych prądów i temperatury przy ciężkim kręceniu na mrozie. Po zdemontowaniu starych szczotek barwa nalotowa licy mówi, co się tam działo- dlatego też stosuje się zgrzewanie, aby pozbyć się wszelkiej rezystancji (ku zmartwieniu wielu naprawiaczy)
    I decydującą rolę gra mechaniczny kontakt, który to utrzyma na miejscu- nawet okręcenie miedzianym drutem da i zmienia.
    No jednak nie w silniku 400 konnym ciężarówki- sprawdzone.

    Ja się nie kłócę, to jest konstruktywna wymiana doświadczeń.
    Takie były moje.
    Dziś po prostu nie lutuję tego typu.
    Już się wycofuję. :wink:
  • #14
    chomik106
    Level 17  
    Ja od zawsze lutuje zwykłą cyną i nie ma kłopotu.Nieraz robie zbrojnie cienkim drucikiem i jest gitara,jeśli auto normalnie pali nic się nie dzieje.Co do ciężarówek to zgrzewam.
  • #15
    aron20000
    Level 22  
    Zainwestowałem 20zł i zgrzałem te szczotki. Pewnie by wytrzymały też lutowane, ale te pieniądze to przecież nie majątek, a ludziom zgrzewarka też musi się zwrócić. Pozdrawiam