Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Evasion 2,0 HDi - za małe ciśnienie turbo, błąd przemijający

11 Lut 2012 09:25 3398 5
  • Poziom 2  
    Witam
    Od czterech miesięcy mam taki problem. Auto 2000r, przebieg 283 tyś km. Zaczęło się od tego, przy jakiś 3500 obr/min na gierkówce nagle straciło moc, obrotomierz zaczął spadać, oczywiście zapaliła się kontrolka "pomarańczowy silnik" poniżej 3000obr jeszcze jechał, ale powyżej zero siły, czyli tryb serwisowy. Zatrzymałem się, postałem z 10-15 min. Odpaliłem i wszystko ok, silnik pięknie idzie, nawet do czeronego pola na obrotomierzu. Zero problemów, kontrolka zgasła po jakiś 40 km. I takie coś, pojawiało się średnio co 5 dni. Odwiedziłem kilku fachowców, w końcu na komputerze wyszedł błąd przemijający "zmierzono za małe ciśnienie turbo". Polecili mi wymieniać po koleji elektrozawory regulacji ciśnienia doładowania. Wymieniłem po koleji, najpierw jeden potem drugi, pierwszy raz używane, potem na nowe i dalej to samo. Z tym, że teraz od jakiś dwóch tygodni się to dzieje nawet dwa razy dziennie i gdy tylko silnik osiągnie temp pracy ok 80 st C. Od razu po przekroczeniu 3000 obr czuć spadek mocy, lampka silnika się zapala i można jechać nie przekraczając tych obr. Teraz wystarczy postój 1-2 min i wraca do normy. Znowu moc wraca, silnik idzie aż miło. Lampka się przez jakis czas pali (ok. 15 km) i wszystko gra. Po dłuższym postoju to samo. Błąd na kompie cały czas ten sam. Ogólnie wszystko w porządku, silnik opala pięknie, nawet na duzych mrozach, pracuje równo, pali normalnie, nie dymi na czarno.
    Czy ktoś może pomóc, podpowiedzieć, gdzie szukać winowajcy, bo wg mechaników za chwilę będę musiał wymieniać pół silnika i osprzętu.
  • Poziom 39  
    Napewno coś z samą turbiną, być może się kierownica zacinia.
  • Poziom 2  
    Miałem identyczny problem tyle że u mnie komputer pokazywał za niską wartość doładowania jak już zapalała się kontrolka silnika. Po kilku próbach diagnozy u miejscowych mechaników i ich zdaniem winy turbiny, straciłem cierpliwość i umówiłem się na samą diagnozę w ASO. Panowie obejrzeli ogólnie autko, skasowali błąd i myśleli że mnie spławią kasując za usługę 80 zł, ale się nie dałem i żądałem jasnej diagnozy zapalania kontrolki check engine. Po podniesieniu autka na podnośniku i dokładnym sprawdzeniu przewodów, złączy etc okazało się że intercooler jest rozszczelniony na samym dole, a ponieważ zderzak i osłona praktycznie go zasłaniają od dołu więc nic nie było widać. Wymieniłem we własnym zakresie w ciągu 2 godzin. Polecam na początek sprawdzić najprostsze rzeczy, później elektronikę a na sam koniec i w ostateczności sprężarkę.
  • Poziom 29  
    Zrób podstawową diagnostykę, nie tyklo komputerową tylko manualną( ciśnienie turbo), jak ktoś ci powiedział że za małe to musi mieć jakieś dane. Nie podałeś żadnych parametrów, więc myślę że nikt ci nie odpowie nic konkretnego. Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Musze Ci powiedzieć, że układ dolotowy w silnikach hdi jest znacznie bardziej skomplikowany niż w przypadku innych diesli z tego okresu. Dodaje załącznik w postaci opisu tego silnika i sam zobacz jak wiele elementów należy sprawdzić. Wydaje mi się że jeśli masz jakiekolwiek rozszczelnienie układu dolotowego to kopcił by na czarno więc to wykluczam.
  • Poziom 2  
    No i udało się naprawić. Jak zwykle niezawodny serwis u Pana Śliwowskiego w Zielonce. Powód takiego zachowania się silnika był banalnie prosty (chociaż trochę potrwało zanim usterkę dało się zdjagnozować) - uszkodził się intercooler, rozwarstwił się na łaczu plastiku i metalu. Teraz wszystko ok i cytryna śmiga aż miło.