Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka z silnikim briggs&stratton quantum XTS 60.

lukpio3 11 Lut 2012 13:21 24076 10
  • #1 11 Lut 2012 13:21
    lukpio3
    Poziom 21  

    Witam.
    5 lat temu zakupiłem kosiarkę z silnikiem B&S QUANTUM XTS 60. Poprzednio również miałem kosiarkę z silnikiem tego producenta, byłem bardzo zadowolony. Pracowała bez jakichkolwiek awarii przez ponad 10 lat. Niestety, ten silnik nie jest już tak trwały. Do koszenia mam w sumie jakieś 600mkw. Kosiarka wytrzymała nieco ponad 2 lata. Akurat skończyła się gwarancja i zdechała. Znaczy się chodzi ale do każdego koszenia wypije zbiorniczek oleju. Rozebrałem dziś silnik, nie wiem czemu, czy tak powinno być, tłok w cylindrze jest luźny. Normalnie jak nim ruszam to ma luz na boki. Nie jakiś wielki ale luz jest. Próg jest minimalny, nie ma nawet 1mm. Wyczuwalny tylko paznokciem. Zawiozę za tydzień ten silnik do mechanika niech się wypowie ale przedtem chciałem Was prosić o radę, czy jeśli przyjdzie mi wymieniać silnik, muszę kupować dokładnie taki sam czy mogę zastąpić go innym? Z tego co wyczytałem to silnik QUANTUM XTS 60 pochodzi z serii 675. Szukałem na allegro tego silnika ale niestety go nie ma dlatego zastanawiałem się nad innym tylko czy będą pasowały mocowania. Znalazłem silnik o mocy 6,5km seria 825 I/C. Niby średnica wały i długość wału ta sama ale czy mocowania podejdą. Może któryś z kolegów ma doświadczenie z silnikami do kosiarek i będzie w stanie doradzić.
    Pozdrawiam.

    0 10
  • #2 11 Lut 2012 13:57
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 11 Lut 2012 14:20
    lukpio3
    Poziom 21  

    Dziękuję ślicznie za odpowiedź. Tak właśnie myślałem że z niego już nic nie da rady zrobić. Rozumiem że takie rzeczy jak napęd, linki również wszystko ładnie podejdzie i nie będzie trzeba nic rzeźbić? Nie chcę kupować nowej kosiarki ponieważ obudowa jest jeszcze w bardzo ładnym stanie. Po każdym koszeniu była myta, nie jest nigdzie zerdzewiała, pogięta. Szkoda było by wyrzucać i płacić 1600zł za kolejną kosiarkę jak można wymienić tylko silnik za niespełna 900zł. Rozumiem że dalej brać B&S? Czy może lepsza będzie jakaś inna firma? I jeszcze jeśli mogę to chciałem zapytać, kto te silniki produkuje? Czy nie są to oby silniki chińskiej produkcji?

    0
  • #4 11 Lut 2012 14:44
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 11 Lut 2012 17:18
    lukpio3
    Poziom 21  

    Ciężko mi powiedzieć jaką mam średnicę wału ponieważ silnika póki co nie demontowałem. Zdemontuje go za tydzień bo w sobotę jestem umówiony z mechanikiem że mam mu go przywieźć to zobaczy ale znalazłem taki silnik, tzn serię 675 na allegro. Niestety niczego się z aukcji nie dowiedziałem bo na obydwóch aukcjach jest ten sam silnik ale na jednej średnica wału to 22mm a na drugim to 25mm więc jaka jest naprawdę tego nie wiem.

    0
  • #6 03 Maj 2012 07:53
    lukpio3
    Poziom 21  

    Witam Panowie. A więc zabrałem się do remontu swojej kosiarki. Kosiarkę rozebrałem miesiąc temu i powstał pewien problem. Nie do końca pamiętam jak dokładnie była złożona jedna część. Zdjęcia nie mam ale znalazłem podobne zdjęcie tu na forum zatem pozwolę sobie je zapożyczyć. Oto ono:
    Kosiarka z silnikim briggs&stratton quantum XTS 60.

    Chodzi o ten element rozbryzgujący olej. Tu przy nim jest taki hmm, jakby to nazwać, taki pręt. Jak zakładałem ten "rozbryzkiwacz" to ten pręt praktycznie do niego dotykał. Kosiarkę złożyłem, chodzi, pali, wszystko elegancko tylko podczas gaszenia słychać takie dzwonienie, już w momencie gdy kosiarka zaczyna gasnąć i schodzi z obrotów. Podejrzewam że to właśnie dzwoni ten metalowy pręt o ten rozbryzgiwacz. Co byście poradzili z tym zrobić? Czy to powinno się jakoś wyregulować? Generalnie obroty kosiarki są ok, wszystko działa jak należy, pracuje równo i gdyby nie to dzwonienie to było by idealnie.

    0
  • Pomocny post
    #7 03 Maj 2012 10:34
    helena33
    Poziom 27  

    Jest to drut regulatora odśrodkowego, dzięki niemu kosiarka utrzymuje równe obroty pod obciążeniem w trawie. Jeśli jest w twoim silniku ustawiony tak jak tu, to nic nie powinno dzwonić.
    Może najpierw sprawdź czy nie jest luźny nóż.

    Dodano po 9 [minuty]:

    lukpio3 napisał:
    Czy to powinno się jakoś wyregulować?


    Da się, trzeba zdjąć obudowę rozrusznika, poluzować na dźwigni regulatora śrubę zaciskającą drut wystający z silnika, drut łączący dźwignie z wałkiem przepustnicy ustawić tak by przepustnica była na max otwarta (sprężynka pociągnie do końca), a ten drut wystający z silnika przestawić z lekkim oporem w przeciwnym kierunku do wskazówek zegara, zakręcić śrubę na dźwigni tak by nic już się nie przestawiło, i sprawdzić czy wałek przepustnicy gazu jest otwarty do końca, jak jest to już złożyć i odpalić. Ewentualnie ustawić obroty bo mogą się zmniejszyć.

    0
  • #8 03 Maj 2012 12:15
    lukpio3
    Poziom 21  

    Dziękuję ślicznie za pomoc. Jest tylko jedna uwaga. Jak wykonywałem tą regulację tego drutu na maksymalnie otwartej przepustnicy to kosiarka dostawała kosmicznych obrotów. Silnik mało z ram nie wyskoczył. Dopiero powtórzyłem ten sam zabieg na zamkniętej przepustnicy i się udało. Już nic nie dzwoni a obroty są takie jak były. Silnik pracuje równiutko. Przynajmniej na pusto. Później sprawdzę jak będzie pod obciążeniem i dam znać. Piszę później ponieważ pozostał jeszcze jeden problem do rozwiązania a mianowicie napęd. Coś jest ewidentnie nie tak z przekładnią ponieważ pasek jest za luźno przez co spada i nie napędza kosiarki. Po prostu sobie lata luźniutko. Poniżej daję zdjęcie przekładni.

    Kosiarka z silnikim briggs&stratton quantum XTS 60.

    I teraz mam pytanko :). Czy tam powinna być np jakaś sprężynka napinająca tą przekładnie? Jak to powinno być rozwiązane bo mówiąc szczerze ja już nie pamiętam a jeśli była tam jakaś sprężynka to pewnie mi gdzieś wyleciała więc może doradzicie jak to ewentualnie można domowymi sposobami naprawić :).
    Pozdrawiam.

    0
  • #9 03 Maj 2012 12:49
    helena33
    Poziom 27  

    Kosiarka z silnikim briggs&stratton quantum XTS 60.

    Zdaje się że tu ma być sprężyna.

    lukpio3 napisał:
    Jak wykonywałem tą regulację tego drutu na maksymalnie otwartej przepustnicy to kosiarka dostawała kosmicznych obrotów. Silnik mało z ram nie wyskoczył.

    Bo źle to zrobiłeś, a na max zamkniętej przepustnicy, hmm... to jakieś nowe sposoby napraw, ma być jak pisałem, a skoro ma za duże obroty to trzeba poluzować sprężynkę regulatora gazu, w tej pozycji co masz teraz możliwe że nie będzie miała siły w wysokiej trawie.

    6
  • #10 03 Maj 2012 16:49
    lukpio3
    Poziom 21  

    Tak właśnie myślałem że tam powinna być sprężynka. No nic, może jakaś znajdę a jak nie to będzie trzeba jutro kupić.

    Zobaczymy jak to będzie podczas koszenia. Jeśli faktycznie nie będzie dawała rady to będę musiał zawieźć do regulacji bo sam chyba sobie z tym nie poradzę.

    Dodano po 3 [godziny] 57 [minuty]:

    A jednak miałeś rację. Kosiarka na większej trawie gaśnie. Niby bez obciążenia pracuje prawidłowo, równo, nie przerywa to na wysokiej trawie od razu się zadusza i gaśnie. Nawet nie koszę bo szkoda ją męczyć. Ale z regulacją chyba sobie nie bardzo poradzę. Jutro muszę oddać do mechanika bo nic z tego nie będzie.

    0
  • #11 05 Maj 2012 17:35
    lukpio3
    Poziom 21  

    No i mechanik kosiarkę wyregulował. Przyłożył tylko obrotomierz i od razu powiedział że obroty są za małe. Dał mi ją do 3tys. Powiedział że powinno być więcej ale nie chce mi więcej dawać bo i tak słychać że ma już luzy na korbowodzie i nie chce aby się rozleciała. Tak przynajmniej jeszcze do końca tego sezonu wytrzyma. A swoją drogą, miałem wcześniej kosiarkę z silnikiem B&S i chodziła mi żeby Wam nie skłamać 8 lat. Dopiero po 7 latach zaczęła łykać więcej oleju. Ta ma niespełna 4 lata i już silnik złom. Rozczarowałem się bardzo marką B&S i nie wiem czy kolejną kosiarką jaką kupię pewnie już tej zimy, nie będzie jakaś Honda.

    1
  Szukaj w 5mln produktów