Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

transit ford 2.5td 96r 100km nie schodzi na niskie obroty

11 Lut 2012 14:00 4632 11
  • Poziom 2  
    witam mam problem z obrotami silnika w transicie przy odpaleniu trzyma 1300 obrotów na rozgrzanym silniku tez nie schodzi do odpowiednich jaka może być tego przyczyna?
  • Poziom 32  
    Zacięty mechanizm dawki rozruchowej. (układ sterujący bądź wykonawczy).
    Przyjrzyj się pompie a zobaczysz.
    Jak wiesz gdzie patrzeć.
  • Poziom 2  
    ale to można jakoś ustawić czy wymienia się cały ten mechanizm za bardzo się na tym nie znam dlatego tak dopytuje
  • Poziom 31  
    wojtekryba napisał:
    Zacięty mechanizm dawki rozruchowej. (układ sterujący bądź wykonawczy).
    Przyjrzyj się pompie a zobaczysz.
    Jak wiesz gdzie patrzeć.

    Tam siedzi Epic, a więc to nic nie da.
    stol23 napisał:
    witam mam problem z obrotami silnika w transicie przy odpaleniu trzyma 1300 obrotów na rozgrzanym silniku tez nie schodzi do odpowiednich jaka może być tego przyczyna?

    Bez odpowiedniego komputera tego nie zrobisz. Sensor głowicy w pompie wtryskowej
    do kalibracji lub do wymiany.
  • Poziom 27  
    Pompa Lucasa w Epicu pracuje całkowicie zalana paliwem, a za dawkę wtrysku - decydującą o obrotach - odpowiada osiowe położenie wirnika wraz z rozdzielaczem. Sterują tym położeniem dwa elektrozawory sterowane przez ECU, czynnikiem tłoczącym w nastawnikach jest paliwo wypełniające pompę pod regulowanym ciśnieniem.
    W związku z tym - nawet niewielkie zapowietrzenie pompy Lucas - całkowicie zakłóca jej prawidłowa pracę, nastawniki wirnika pozycjonują się wtedy nieprawidłowo.
    Z tym, że czujnik położenia wirnika zaraz krzyczy i silnik powinien wejść w tryb awaryjny. A tu kolega nic na ten temat nie pisze...

    Więc zapytam:
    - czy silnik ma normalne osiągi - moc i szybkość maksymalną?
    - nie pali się czerwona lampka z zarysem silnika na desce?
    Jeżeli ma moc i nie ma trybu awaryjnego - to podejrzewałbym czujnik położenia pedału gazu. Albo dostała się tam wilgoć i trochę bruździ elektronika (tam są oddzielne potencjometry wolnych i wyższych obrotów), albo pedał mechanicznie nie cofa się do końca.
  • Poziom 2  
    no tak to pracuje niby normalnie przy odpalaniu zapala się lampka z tym silniczkiem i zaraz gaśnie myślałem właśnie nad tym pedałem gazu wiec może od tego zacząć a potem ewentualnie szukać przyczyny przy pompie
  • Poziom 27  
    stol23 napisał:
    potem ewentualnie szukać przyczyny przy pompie
    Nieprawidłowości położenia nastawników w pompie skutkują zawsze w Epicu trybem awaryjnym. Ponieważ wiadomo, że wolne obroty są programowane fabrycznie na wartośc 850, a można je zmienić tylko w zakresie 800 - 900 obr/min (dedykowanym Epicowi testerem FDS 2000 lub STAR (NGS)), to na pewno gdyby była to usterka pompy - układ wszedłby w tryb awaryjny. Skoro nie wchodzi - taki sygnał dostaje z czujnika położenia pedału gazu.
    To może być także awaria czujnika temperatury silnika, bo dla zimnego silnika zwiększona jest dawka wtrysku, zwiększony kąt wyprzedzenia wtrysku i wolne obroty - ale przecież nie do wartości 1300 obrotów (tak mi się przynajmniej wydaje - bo nie pamiętam teraz jakie wolne obroty ma zmrożony silnik...).
  • Poziom 2  
    czujnik temperatury był wymieniany właśnie i żadnej zmiany. Dzięki wielkie za te informacje
  • Poziom 1  
    witam posiadam transita 96r2,5td.pali sie czerwona kontrolka tryb awaryjny nie jedzie w tedy normalnie i trochę głosniej pracuje i od zimy obroty mu wariują jak zgasnie to jedzie extra prosze o pomoc
  • Poziom 31  
    Bez diagnozy komputerowej to jest gdybanie.
  • Poziom 27  
    marekkilanski napisał:
    nie jedzie w tedy normalnie i trochę głosniej pracuje
    80% tego typu awarii w Lucas Epicu jest spowodowanych niewłaściwą pracą zaworu start-stop w pompie. Pompa Lucas pracuje całkowicie zalana paliwem pod ściśle określonym ciśnieniem i jest ono czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki paliwa i kąta wyprzedzenia wtrysku. Jeżeli zawór start-stop ulegnie awarii - ciśnienie w pompie jest za małe, nastawniki nie mogą wejść w zadane pozycjonowanie - więc przekazywane przez ich czujniki położenia sygnały powodują wejście silnika w tryb awaryjny.
    Jeżeli silnik po wyłączeniu stacyjki choćby czasami nie gaśnie od razu - to znaczy że zawór jest uszkodzony.
    Zestaw naprawczy kosztuje ok. 70-80 zł, wymiana nie jest trudna. Trzeba szukać na Allegro lub w sklepach fordowskich, ale nie ASO. Są dwa różne niezamienne wykonania - do 1995 roku i późniejsze.

    Jeżeli zawór start-stop jest ok, to podobne objawy pracy pompy daje nawet minimalne jej zapowietrzenie - identycznie zakłóca to pracę nastawników (stąd inny odgłos pracy - jest nieprawidłowy kąt wyprzedzenia wtrysku). Trzeba szukać źródła zapowietrzenia - najczęściej filtr powietrza, pompa podająca, złączki przewodów...

    Diagnostyka systemu EPIC powinna się odbywać tylko za pomocą testera FDS2000 lub testera STAR (NGS) - stosowanie innych tzw ogólnowojskowych to w przypadku tego systemu całkowita porażka - kociokwik.
  • Poziom 31  
    wojciechjanusz napisał:
    Diagnostyka systemu EPIC powinna się odbywać tylko za pomocą testera FDS2000 lub testera STAR (NGS)

    Zapomniałeś o oryginalnym Laser 2000. A jest tego przynajmniej kilkadziesiąt sztuk w Polsce.