Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volkswagen LT 2,5 TDI 109KM brak mocy po wymianie silnika

Patryk240580 11 Feb 2012 16:27 4122 6
Tespol
  • #1
    Patryk240580
    Level 10  
    Witam!
    Jak w temacie. Mam problem z mocą w moim LT. Samochód jest bardzo mułowaty i rozpędza się do max 120km/h Problem pojawił się po wymianie silnika. Na miejsce oryginalnego 109KM założono silnik 102KM. Dodam, że wymieniono tylko blok silnika wraz z głowicą. Pompa paliwa, turbosprężarka oraz pozostały osprzęt pozostały te same.
    Samochód nie wykazuje żadnych błędów po podpięciu pod komputer.
    Sprawdziłem kierownicę turbosprężarki i działa prawidłowo. podmieniłem na próbę wszystkie zawory oraz wężyki podciśnienia z innego LT - bez zmian

    Proszę o pomoc.
  • Tespol
  • #2
    trans-serwis
    Level 39  
    Kto wymiwniał silnik?
  • Tespol
  • #3
    domex32
    Moderator of Cars
    Rozrząd sprawdzałeś?
    Podłącz vag, wejdź w silnik bloki pomiarowe kanał 000 kliknij nastawy podstawowe (basic settings) i podaj wartość drugiego pola.

    Zrób logi dynamiczne kanału 010 i 011, - trzeci bieg, od 1000 obr to 4000 tys gaz w podłogę i wstaw na forum.
  • #4
    Patryk240580
    Level 10  
    Silnik został wymieniony w warsztacie Elektromechanicznym, gdzie do tej pory nie miałem z naprawami problemu. Rozrząd jest już drugi raz po wymianie. Pompa ustawiona właściwie. Problem z mocą trwa już dłuższy czas. nawet głowice zdążyłem wymienić. ponieważ pękła sprężyna zaworowa. przy okazji sprawdziłem wtryskiwacze w firmie, która je regeneruje - odpowiedzieli mi, że są sprawne. Osobiście już się przyzwyczaiłem do tego samochodu, ale chce go sprzedać i uważam, że musi być sprawny.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Z tymi logami dynamicznymi to będę musiał się udać do mechanika bo sam nie dam oczywiście rady ( jaki to może być koszt?)
    Jak się dowiem to dam znać

    póki co dziękuję za odpowiedzi

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak z ciekawości jeśli ktoś wie jaka jest różnica w silnikach LT-kowskich 102KM, a 109KM?
  • #5
    domex32
    Moderator of Cars
    Jak sprawdzali ustawienie pompy?

    Sprawdź ustawienie vagiem, oraz przydałby się pomiar ciśnienia sprężania (25-31 bar).

    Tam są koła na stożkach, wiec bez blokad i kompa ciężko to ustawić.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Patryk240580 wrote:
    Tak z ciekawości jeśli ktoś wie jaka jest różnica w silnikach LT-kowskich 102KM, a 109KM?


    Moim zdaniem inna mapa paliwa i ciśnienia doładowania.
  • #6
    Patryk240580
    Level 10  
    Jak tylko będzie okazja to to sprawdzę ciśnienie sprężania i logi dynamiczne. Silnik przy obecnych mrozach zapala rewelacyjnie mimo, że akumulator mam w nim tylko 50ah

    Jakie ma być prawidłowe ciśnienie doładowania? - też bym chciał to sprawdzić
  • #7
    domex32
    Moderator of Cars
    Vag w grupie 011 powie Ci jakie powinno być ciśnienie.