Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volkswagen LT 2,5 TDI 109KM brak mocy po wymianie silnika

Patryk240580 11 Lut 2012 16:27 3474 6
  • #1 11 Lut 2012 16:27
    Patryk240580
    Poziom 9  

    Witam!
    Jak w temacie. Mam problem z mocą w moim LT. Samochód jest bardzo mułowaty i rozpędza się do max 120km/h Problem pojawił się po wymianie silnika. Na miejsce oryginalnego 109KM założono silnik 102KM. Dodam, że wymieniono tylko blok silnika wraz z głowicą. Pompa paliwa, turbosprężarka oraz pozostały osprzęt pozostały te same.
    Samochód nie wykazuje żadnych błędów po podpięciu pod komputer.
    Sprawdziłem kierownicę turbosprężarki i działa prawidłowo. podmieniłem na próbę wszystkie zawory oraz wężyki podciśnienia z innego LT - bez zmian

    Proszę o pomoc.

    0 6
  • #2 11 Lut 2012 16:41
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Kto wymiwniał silnik?

    0
  • #3 11 Lut 2012 16:46
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Rozrząd sprawdzałeś?
    Podłącz vag, wejdź w silnik bloki pomiarowe kanał 000 kliknij nastawy podstawowe (basic settings) i podaj wartość drugiego pola.

    Zrób logi dynamiczne kanału 010 i 011, - trzeci bieg, od 1000 obr to 4000 tys gaz w podłogę i wstaw na forum.

    0
  • #4 11 Lut 2012 17:00
    Patryk240580
    Poziom 9  

    Silnik został wymieniony w warsztacie Elektromechanicznym, gdzie do tej pory nie miałem z naprawami problemu. Rozrząd jest już drugi raz po wymianie. Pompa ustawiona właściwie. Problem z mocą trwa już dłuższy czas. nawet głowice zdążyłem wymienić. ponieważ pękła sprężyna zaworowa. przy okazji sprawdziłem wtryskiwacze w firmie, która je regeneruje - odpowiedzieli mi, że są sprawne. Osobiście już się przyzwyczaiłem do tego samochodu, ale chce go sprzedać i uważam, że musi być sprawny.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Z tymi logami dynamicznymi to będę musiał się udać do mechanika bo sam nie dam oczywiście rady ( jaki to może być koszt?)
    Jak się dowiem to dam znać

    póki co dziękuję za odpowiedzi

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak z ciekawości jeśli ktoś wie jaka jest różnica w silnikach LT-kowskich 102KM, a 109KM?

    0
  • #5 11 Lut 2012 17:20
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jak sprawdzali ustawienie pompy?

    Sprawdź ustawienie vagiem, oraz przydałby się pomiar ciśnienia sprężania (25-31 bar).

    Tam są koła na stożkach, wiec bez blokad i kompa ciężko to ustawić.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Patryk240580 napisał:
    Tak z ciekawości jeśli ktoś wie jaka jest różnica w silnikach LT-kowskich 102KM, a 109KM?


    Moim zdaniem inna mapa paliwa i ciśnienia doładowania.

    0
  • #6 12 Lut 2012 09:35
    Patryk240580
    Poziom 9  

    Jak tylko będzie okazja to to sprawdzę ciśnienie sprężania i logi dynamiczne. Silnik przy obecnych mrozach zapala rewelacyjnie mimo, że akumulator mam w nim tylko 50ah

    Jakie ma być prawidłowe ciśnienie doładowania? - też bym chciał to sprawdzić

    0
  • #7 12 Lut 2012 10:40
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Vag w grupie 011 powie Ci jakie powinno być ciśnienie.

    0