Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Bora 1.6 - auto nie odpala - brak iskry - epc i check

robaczyslaw 11 Lut 2012 18:31 4749 8
  • #1 11 Lut 2012 18:31
    robaczyslaw
    Poziom 7  

    Witam wszystkich. Mam problem z Borą 1.6 16V 2001r. Auto w trakcie jazdy zgasło. Zapaliły się kontrolki od EPC i Check. Po sprawdzeniu komputerem wykazał błędy z regulacją przepustnicy. Usunięto błąd, ale auto dalej nie podaje iskry, a dokładniej po pierwszym zakręceniu silnikiem pojawia się jeden raz iskra a później jej już nie ma. Sprawdzono czujniki wałów, ustawienie rozrządu, moduł sterowania cewką, świece oraz kable. Kończą mi się pomysły.
    Może ktoś miał podobny problem i będzie potrafił pomóc. Dziękuję z góry.[/b]

    0 8
  • #2 11 Lut 2012 21:38
    SmoqRaz
    Poziom 12  

    Co masz na myśli pisząc, że błąd usunięto? Jakie oznaczenie silnika? Czy sterowniki widzi jakieś błędy?

    0
  • #3 11 Lut 2012 21:45
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Czy sterownik silnika czyta obroty?

    Rozumiem ze diagnozujesz vagiem?

    0
  • #4 12 Lut 2012 15:35
    robaczyslaw
    Poziom 7  

    SmoqRaz napisał:
    Co masz na myśli pisząc, że błąd usunięto? Jakie oznaczenie silnika? Czy sterowniki widzi jakieś błędy?


    Silnik widzi nowe błędy - błędy te pojawiły się po udanej próbie odpalenia samochodu. Wcześniejsze błędy były kasowane i nie pojawiały się dalej. Teraz mam takie i świeci się EPC i Check:

    16556 - system zbyt bogaty (strona 1)
    17961 - czujnik ciśnienia paliwa/atmosferycznego
    17566 - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
    17912 - nieszczelność układu ssącego

    Zaznaczam, że samochód po odpaleniu pracuje tak jakby na "3 gary" i dopóki działa ssanie to silnik pracuje. Jednak po osiągnięciu przez silnik temp. ok 70 st. auto gaśnie. Dodatkowo podczas pracy silnika pedał gazu reaguje tylko podczas ssania. Kiedy ssanie się wyłącza pedał gazu przestaje reagować.


    Może ktoś ma jakiś pomysł.

    Dodano po 17 [minuty]:

    domex32 napisał:
    Czy sterownik silnika czyta obroty?

    Rozumiem ze diagnozujesz vagiem?


    Tak. Auto jest sprawdzane VAGiem.

    0
  • #5 12 Lut 2012 15:46
    manta
    Poziom 39  

    Ciśnienie paliwa do kontroli.

    0
  • #6 12 Lut 2012 16:19
    robaczyslaw
    Poziom 7  

    manta napisał:
    Ciśnienie paliwa do kontroli.


    Ciśnienie paliwa powinno być w porządku, ponieważ przy próbie odpalania samochodu często zalewane są świece.

    A jak mogę sprawdzić to ciśnienie paliwa?

    0
  • #7 12 Lut 2012 16:28
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Podglądnij na zgaszonym silniku jak i na odpalonym jakie ciśnienie widzi sterownik, czytając sygnał z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym.

    Rozumiem że okablowanie sprawdzone żadna kostka nie wypadła, wszystkie podciśnienia na swoim miejscu?

    Nie słychać charakterystycznego syczenia w okolicach kolektora ssącego kiedy silnik uda się w końcu uruchomić??

    0
  • #8 12 Lut 2012 19:21
    robaczyslaw
    Poziom 7  

    domex32 napisał:
    Podglądnij na zgaszonym silniku jak i na odpalonym jakie ciśnienie widzi sterownik, czytając sygnał z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym.

    Rozumiem że okablowanie sprawdzone żadna kostka nie wypadła, wszystkie podciśnienia na swoim miejscu?

    Nie słychać charakterystycznego syczenia w okolicach kolektora ssącego kiedy silnik uda się w końcu uruchomić??


    Okablowanie sprawdzone wielokrotnie. Przekładane nawet były różnorakie czujniki z bliźniaczego silnika i nic :(.
    Jeżeli chodzi o syczenie to nic takiego mi się w uszy nie wdało.

    A jak mogę podejrzeć to ciśnienie.
    Szukałem w VAG 4.9, którego używam i nie wiem gdzie dokładnie mam tego szukać :(. Mam tam coś takiego jak "sterownik CAN", ale gdy go włącze to mi się komputer w ogóle nie łaczy z tym sterownikiem. Nie wiem czy to auto ma ten sterownik. To jest jedyny sterownik jaki mi przychodzi do głowy. Gdy sprawdzam "silnik" ukazują mi się te błędy, które opisałem wyżej.

    0
  • #9 12 Lut 2012 19:58
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Zaopatrz się w wersje 3.11 i popatrz w blokach wartości mierzonych.

    Ja nie używam polskiego vaga, dla mnie to się nadaje tylko do kasowania błędów.

    0