Witam,
Jestem laikiem w elektronice. Właściwie byłem, bo od dwóch tygodni się wdrażam by zrealizować swój projekt. Jakieś niezbędne minimum zaczynam więc rozumieć.
Moduł oparty ma być na Andruino Nano 3.0. Programowanie wykonam bez problemu sam. Potrzebuję jednak pomocy w schemacie płytki. Późniejsze zaprojektowanie PCB i wykonanie komuś zlecę.
Funkcje i parametry:
-zasilanie z akumulatora 11-15V
-włączanie modułu przekaźnikiem sygnałem ze stacyjki lub kierunkowskazu
-moduł utrzymuje się w stanie włączonym i sam odcina zasilanie przekaźnika włączającego (sterowane softem)
-moduł otrzymuje 4 sygnały sterujące 12V
-moduł obsługuje 6 lamp LED SMD 12V 150mA z użyciem PWM
-moduł odcina zasilanie żarówek pozycyjnych i kieruje prąd przez rezystory do masy (aby uniknąć błędów CANBUS)
-moduł ma dodatkowe wyjście sterujące 5V (jeden zewnętrzny przekaźnik)
Mój schemat:
Użyte elementy:
-Arduino Nano 3.0
-stabilizator 12V LM2940 (LDO)
-transoptor PC847 (poczwórny)
-2x darlington ULN2003
-tranzystor TIP122
-przekaźnik SPST (?)
-przekaźnik DPDT (?)
-3 diody (?)
-4 rezystory przed transoptorem (?)
-2 rezystory 5W do emulacji żarówek pozycyjnych (?)
-2 kondensatory przed i za stabilizatorem: 0.47 i 22µF (?)
(?) - w doborze tych elementów potrzebuję pomocy.
Chciałbym rozbudować układ o dwa elementy:
1. Sygnał pracy silnika. Może znajdę sygnał w skrzynce bezpieczników; jeśli nie, to chcę wykryć napięcie >13V. Jak? Diodą Zenera 13V z transoptorem?
2. Test sprawności LED. Chciałbym jakoś mierzyć jaki prąd pobierają LEDy. Każda lampa składa się z 60 diód łączonych w szereg po 3. W razie uszkodzenia 1 diody, jeden szereg się wyłączy. Powinno to spowodować spadek pobieranego prądu ze 150 do około 142mA, prawda? Jak to wykryć?
Załączam plik Eagle.
Z góry dziękuję za pomoc
Jestem laikiem w elektronice. Właściwie byłem, bo od dwóch tygodni się wdrażam by zrealizować swój projekt. Jakieś niezbędne minimum zaczynam więc rozumieć.