Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Udoskonalenie modułu zapłonowego typu A - MZ ETZ 251

Simson671 11 Lut 2012 21:55 6164 12
  • #1 11 Lut 2012 21:55
    Simson671
    Poziom 12  

Witam.
    Muszę zrobić moduł zapłonowy typu A do MZ ETZ 251 z elektronicznym zapłonem. Schemat mam: http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=7226

Byłoby wszystko ok, ale ja chciałbym go ulepszyć bo i tak muszę kupić części elektroniczne do niego i tak.

Czytałem gdzieś na elektrodzie, że można go ulepszyć poprzez zastosowanie tranzystora wykonawczego IGBT, a także zlikwidować kondensator 33nF, który jest na wyjściu modułu DDR.
    Także optowałbym przy 1. schemacie z linku podanego wyżej, bo tam nie ma tego kondensatora, który jak czytałem wydłuża czas wzrastania i opadania napięcia na cewce(chyba, nie znam się i nie pamiętam dokładnie).

Jeszcze chciałbym zamontować tam tranzystor IGBT, tylko nie wiem jaki i jakie zmiany trzeba wprowadzić przy jego zastosowaniu.
    Może jeszcze można go jakoś udoskonalić?

Udoskonalenie modułu zapłonowego typu A - MZ ETZ 251 Udoskonalenie modułu zapłonowego typu A - MZ ETZ 251

0 12
  • #2 13 Lut 2012 12:12
    jack63
    Poziom 41  

A dlaczego chcesz coś "ulepszasz" i co chcesz tymi "ulepszeniami" osiągnąć?
    Jaki cel ci przyświeca?
    Nie wnikając w szczegóły proponuję zrobić układ bliski oryginału. Jedyna różnica to zmiana tranzystora BU921 - już nieprodukowany - na BU925.
    Jakiekolwiek inne zmiany nic nie dają przy oryginalnej (wysokorezystancyjnej - 4om) cewce zapłonowej. Natomiast zmiana cewki wiąże się z zupełną zmianą koncepcji modułu.
    Prościej i taniej użyć i dopasować gotowy moduł ze szrotu samochodowego...

0
  • #3 14 Lut 2012 14:45
    9misiek3
    Poziom 10  

jack63 widzę ze posiadasz duża wiedzę. Mogłbys napisać od jakiego samochodu pasowałby moduł i jakie przeróbki zastosować?

0
  • #4 14 Lut 2012 19:10
    jack63