Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra b regulacja skrzyni biegów.

11 Lut 2012 22:54 19466 10
  • Poziom 21  
    Witam, kilka dni temu wymieniłem kompletne sprzęgło więc byłem zmuszony wyciągnąć skrzynie biegów ( F18) , przy okazji zreanimowałem ten biały plastik w krzyżaku przy skrzyni biegów ( wywaliłem stare bolce bo wszystko latało za bardzo i zastąpiłem bolce śrubami, wszystko jest solidnie skręcone) Po zamontowaniu skrzyni muszę wyregulować drążek zmiany biegów i tu zaczynają się schody - jak robię to tak jak piszę instrukcja czyli rozkręcam obejmę ( miejsce gdzie ten drut od kabiny łączy się z wybierakiem ) wciskam ten bolec ze sprężyną w skrzyni i ustawiam lewarek na dziurach i blokuję go. I w tym momencie jest problem bo trzeba skręcić wybierak i ten drut z kabiny, tylko że jest on za krótki o ok 5cm :mad:

    Jak jakoś uda mi się skręcić obejmę i drut ze sobą to 2 i 4 bieg wchodzi OK ale R,1,3,i 5 nie wchodzą do końca ( mniej więcej wchodzi pół biegu ) Po zapaleniu silnika i wrzuceniu R,1,3,5 bieg wyskakuję czasem zgrzytnie, po wrzuceniu 2 wszystko OK.

    Nie wiem czy to ma jakąś rolę ale wymieniłem poduszkę pod skrzynią na nową.
  • Poziom 17  
    Cześć. Nie jestem pewien czy ci pomoże ale:

    - miejsce łączenia drążka zmiany biegów z kabiny do mechanizmu zmiany biegów. Jeśli dobrze pamiętam to tam jest śruba zaciskająca na drążku, możesz ją poluzować i wyregulujesz/dodasz brakującą długość.

    - przyjrzyj się czy na pewno wszystko należycie złożyłeś, jeśli działało to raczej nie powinno się zepsuć przy wymianie poduszek.
  • Poziom 13  
    warto tez sprawdzić czy jest dobrze odpowietrzony układ. ale to raczej problem na nieprawidłowym ustawieniu wybieraka
  • Poziom 31  
    Poluzuj obejmę, włącz w skrzyni wsteczny, ustaw lewarek na wstecznym i wtedy dokręć. Wstępnie będzie ok, potem tylko doregulowanie jeżeli jest potrzeba.
  • Moderator Samochody
    barteqqq napisał:
    zastąpiłem bolce śrubami

    Wywal śruby i włóż nowe oryginalne bolca jak chcesz tym jeździć.
    barteqqq napisał:
    wszystko jest solidnie skręcone

    A to już świadczy o tym że nie masz pojęcia co robisz.
  • Poziom 21  
    Regulację się przeprowadza w następujący sposób: przy dźwigni zmiany biegów, po zdjęciu osłony, blokuje się chociaż wiertłem ( fi 5 lub 6) . Drugie miejsce jest przy wybieraku skrzyni biegów, albo jest specjalna blokada, którą się wciska w odpowiednim ustawieniu wybieraka, albo również wiertłem po uprzednim poluzowaniu zacisku na drążku zmiany biegów. Jeżeli blokady pasują w swoich miejscach, dokręca się zacisk na drążku, wyciąga blokady i gotowe. Wszystko to działa poprawnie jeżeli nie ma luzów w całym mechanizmie.

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    Vectra b regulacja skrzyni biegów. To o czym pisałem.
  • Poziom 21  
    barteqqq napisał:
    zastąpiłem bolce śrubami

    ociz napisał:
    Wywal śruby i włóż nowe oryginalne bolca jak chcesz tym jeździć.


    Po to wsadziłem te śruby bo oryginalne bolce się już zużyły a na tych krzyżakach od skrzyni i od wybieraka dziury się wyrobiły i oryginalne bolce nic by nie pomogły ( przed wymianą sprzęgła i tych bolców nie wchodziła mi tylko 2 a teraz 2 i 4 wchodzi książkowo ale R,1,3 i 5 trafia na swoje miejsce ale wchodzi tak jakby do połowy - coś jak by blokowało dalszy ruch ale nic nie widzę w kabinie ani przy skrzyni. )


    barteqqq napisał:
    wszystko jest solidnie skręcone

    ociz napisał:
    A to już świadczy o tym że nie masz pojęcia co robisz.


    To bądź łaskaw mi wytłumaczyć dlaczego tak napisałeś? Wynika z tego że wszystkie połączenia należy skręcić nie kluczem lecz palcami.



    :arrow: wytrych121

    Też mam " Sam Naprawiam " i jak robię to według instrukcji to ten drut z kabiny jest za krótki .
  • Moderator Samochody
    barteqqq napisał:
    To bądź łaskaw mi wytłumaczyć dlaczego tak napisałeś? Wynika z tego że wszystkie połączenia należy skręcić nie kluczem lecz palcami.

    Po to jest tam krzyżak żeby mógł się swobodnie ruszać a nie skręcone na sztywno.
  • Poziom 21  
    Okeeeeeej , muszę to zobaczyć bo możliwe że masz rację ale wydaję mi się że ten krzyżak chodzi tylko w przód i w tył ( od i do skrzyni ) i przekręca się w poziomie w prawo i w lewo w zależności czy ma być R , 1, 2 czy 5 bo 3 i 4 chodzą po prostej, i chyba tak to działa tam raczej nie ma ruchu pionowego ale zobaczę na 100% i dam znać.

    A co w przypadku regulowania wg instrukcji czyli jak napisał kolega " wytrych121 " ? Wszystko zrobione tak jak trzeba - w kabinie lewarek zablokowany wiertłem na dziurach , w skrzyni kołek wepchany i drut od kabiny za krótki?
  • Poziom 31  
    toku74 napisał:
    Poluzuj obejmę, włącz w skrzyni wsteczny /ręcznie/, ustaw lewarek na wstecznym i wtedy dokręć. Wstępnie będzie ok, potem tylko doregulowanie jeżeli jest potrzeba.

    Spróbowałeś chociaż tej metody?
    Auto powypadkowe, zużyte poduszki, złe ustawienie zespołu napędowego i będzie problem z ustawieniem choć teoretycznie być go nie powinno.
    Co do śrub w tym układzie to zgadzam się z ociz.
  • Poziom 2  
    Witam

    Czy komuś udało się rozwiazać ten temat ?

    Mam taki sam problem jak kolega i nie wiem dlaczego. Po odłączeniu wybieraka od skrzyni ręcznie sam włączę wszystkie biegi na tym wybieraku na skrzyni ale niestety po podłaczeniu wybieraka i regulacji cudów nie ma i jest źle. Wie ktoś coś ?

    Czy ktoś mógłby mi podac email do użykownika barteqqq