Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie sterownika zamka centralnego Fiat Grande Punto 2007r

szejgi 12 Feb 2012 09:36 21375 15
Relpol
  • #1
    szejgi
    Level 12  
    Witam szanownych kolegów.
    Liczę na jakieś wskazówki z Waszej strony odnośnie mojego problemu.


    Wczoraj próbowałem zamontować w punto centralkę zamka centralnego( wyjęte z kompletu z siłownikami ). Na konsoli głównej na desce w aucie jest sterowanie ręczne(przyciskami) - otw/zamk bagażnik, otw/zamk centralny zamek oraz wł/wył CITY. Podłączyłem się pod te przewody centralką ( model URZ0216 http://www.semix.net.pl/pobieralnia/pdf%20i%20txt/Zamek%20centralny%20URZ0216.pdf )kabelkami niebieskim i zielonym jako otw/zamk (zastosowałem na wszelki wypadek diodę prostowniczą- prąd płynie tylko w jedną stronę). Centralka podpięta pod fabr. zamek centralny punto ( JEDEN przewód wychodzący z przycisku - sterowanie masą ). Wszystko ładnie działa z pilota....ale tylko z pilota. Ręcznie już nie pozwala włączyć CZ lub otw. /zamk bagażnika. Odciąłem centralkę - przyciski na konsoli działają. Przylutowałem ponownie - nie działa . Zwarcia nie powinno robić bo zastosowałem diody.
    Macie koledzy jakiś pomysł jak to ugryźć ? Proszę o wskazówki.

    Dodano po 10 [minuty]:

    PS. i jeszcze jedna sprawa... Czy można podłączyć jakoś przekaźnik( do sygnalizacji światłami wł/wyłączony CZ sterowany sygnałem masy,tak żeby na wyjściu była masa ( podłączenie na światła awaryjne/kierunkowskazy ) i tak aby 3 raz mignęło ? z dwoma mignięciami nie ma problemu- centralka puszcza impuls i miga 2 razy- włącza i wyłącza masę. Z trzema impulsami jest problem bo 3 razy "pyka" - załącza masę, wyłącza masę i za trzecim razem znów włącza masę- światła awaryjne już non stop mrugają - wszystko odbywa się na jednym przewodzie od przycisku z konsoli.
    model przekaźnika- http://www.sklep.lechpol.pl/shop_towar_view.php?SET_IDTOW=4153
  • Relpol
  • #3
    szejgi
    Level 12  
    Ok, dorzucę jeszcze opornik wg Twoich zaleceń. Powiedz mi czy w ten sposób nie będzie już się "kłócić "centralka z przyciskami na kokpicie ? I jeszcze jedno pytanko... jak podłączyć ten przekaźnik na mignięcie 3 razy ?
  • #4
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    szejgi wrote:
    czy w ten sposób nie będzie już się "kłócić "centralka z przyciskami na kokpicie ?
    Nie wiem co z czym połączyłeś.
    Ja zawsze wpinam się w instalację w zupełnie innym miejscu i nigdy nie mam żadnych problemów.
    szejgi wrote:
    jak podłączyć ten przekaźnik na mignięcie 3 razy ?
    Nie bardzo potrafię zrozumieć co i jak chcesz uzyskać?
    Twoja centralka "daje" dwa impulsy sterujące (+12V) a Ty chcesz z tego zrobić trzy?

    Trzy razy Twoja centralka będzie "migać" gdy użyjesz dodatkowego kanału (np.bagażnik) lub gdy chcesz lokalizować auto na parkingu.
  • #5
    szejgi
    Level 12  
    Kolego, ja też już też parę sztuk CZ w swoim życiu podłączyłem i nigdy nie miałem z tym problemów- do dziś. Podłączam centralkę przy przyciskach / konsoli z tego względu że jest tu najłatwiejszy dostęp wszystkich przewodów sterujących. Moja centralka oprócz wyjść sterujących na siłowniki ma dodatkowe wyjścia na domykanie szyb, otwarcie klapy bagażnika, sygnalizację światłami ( np. w nocy na parkingu gdy jest ciemno można nacisnąć przycisk i lokalizuje nam auto, plus ostatnie wyjście tradycyjnie na światła awaryjne- zamknięcie / otwarcie sygnalizuje 2 i 3 mignięciami tzn. centralka generuje impuls który trzeba przepuścić przez przekaźnik w celu zapodania masy na przewód w konsoli na św. awaryjne. Opis podłączenia jest tu http://www.semix.net.pl/pobieralnia/pdf%20i%20txt/Zamek%20centralny%20URZ0216.pdf

    Dlatego problem jest z przekaźnikiem bo z dwoma mignięciami nie ma problemu- załącza masę i za drugim razem ją wyłącza. Z trzema mignięciami jest gorzej bo załącza, wyłącza i za trzecim załącza .... i światła już ciągle migają. Taką ilość razy impulsów przekazuje ta centralka. Przekaźnik mam taki http://www.sklep.lechpol.pl/shop_towar_view.php?SET_IDTOW=4153
    Rozumiesz kolego o co mi teraz chodzi ?
    Dodam że centralka sterowana minusem i kabelek w konsoli od św. awaryjnych też jest sterowany minusem. Proszę o poradę jak podłączyć te światełka.
  • Relpol
  • #6
    GRafal
    Level 20  
    Jak podłączasz prądowe wyjście przekaźnikowe pod sterowanie sekwencyjne to się nie dziw...
    Podłączasz pod żarówki i wszystko będzie ok.
  • #7
    szejgi
    Level 12  
    pod żarówki nie działa bo centralka generuje tylko mały impuls wzbudzający prąd / masę . Próbowałem tak jak mówisz i lipa. Trzeba koniecznie przekaźnik /kiedyś już to przerabiałem ale pamięć jest ulotna....
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    szejgi
    Level 12  
    dobra, zaraz wrzucę schemat....
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    GRafal
    Level 20  
    Bez żadnych dodatkowych przekaźników, podłączasz wyjście ze sterownika do przewodów w progu.( masz tam wiązkę która idzie między innymi do tylnych lamp)
  • #13
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Prawy kierunkowskaz (sterowanie +12V) - różowo/czarny przewód.
    Lewy kierunkowskaz (sterowanie +12V) - różowo/biały przewód.
    Przewody znajdziesz w czarnym, 20'pinowym złączu skrzynki bezpiecznikowej.

    Sterowanie centralnym zamkiem - przewód fioletowo/biały znajdziesz w złączu przewodów wychodzących z drzwi kierowcy.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    szejgi
    Level 12  
    Ok,dzięki za podpowiedź, Jutro zabiorę się za robotę. Miłego popołudnia
  • #16
    szejgi
    Level 12  
    Tysiąc problemów z podłączeniem a jednak okazało się że uszkodzona była centralka dlatego też nie pracowało poprawnie. Kupiłem drugą centralkę, podłączenie 30min. Śmiga tak jak należy. Dziękuję za pomoc w sprawie. Temat zamykam.