Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stihl MS180 - gaśnie na wolnych obrotach.

piotruś 123 12 Lut 2012 12:32 19939 5
  • #1 12 Lut 2012 12:32
    piotruś 123
    Poziom 9  

    Witam. Posiadam pilarkę spalinową Stihl ms 180. Brak jest wolnych obrotów silnika. Po puszczeniu dźwigni sterowania główną przepustnicą piła gaśnie. Na wysokich obrotach działa ok. przy odpalaniu muszę trzymać wciśnięta dźwignie przypustnicy bo inaczej gdy ją puszcze piła nie odpali. Czyściłem gaźnik sprężonym powietrzem i nic nie pomogło. Filtr paliwa jest ok. przy kręceniu śrubą regulacji obrotów nie ma żadnej różnicy nic się nie dzieje. Świeca po wykręceniu jest sucha nie zalana. Pilarka był dwa razy w serwisie, bez rezultatu. Kazali mi kupić nowy gaźnik, ale to jest bardzo duży wydatek. Proszę o pomoc

    5 5
  • #2 12 Lut 2012 20:18
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 12 Lut 2012 21:35
    helena33
    Poziom 27  

    W serwisie na pewno sprawdzili szczelność silnika więc misa korbowa odpada, a moim skromnym zdaniem wina tkwi w tulejce pod gaźnik lub łączniku gumowym, jeszcze mogą być membrany gaźnika. Ale oczywiści jeśli była sprawdzona szczelność silnika. Są też świece które dostają głupawki, albo jest duża przerwa na module.
    Częstym powodem gaśnięcia na biegu jałowym są też zatarte łożyska, w trakcie pracy ich nie słychać a na biegu jałowym pilarka gaśnie z powodu oporu łożysk.
    Zobacz jeszcze tłumik a przede wszystkim tą pierwszą podkładkę na zewnątrz czy nie jest zabita nagarem.
    Jak już zdejmiesz tłumik to popatrz na tłok, bo nie wiemy z jakim serwisem mamy do czynienia, a zatarta pilarka również nie trzyma obrotów jałowych.

    5
  • #4 14 Lut 2012 14:21
    misiomisio1
    Poziom 9  

    Wymień membrany w gaźniku i dźwignię zaworową opuść tak że jak przyłożysz śrubokręt do płaszczyzny gaźnika dźwignia ma być ok 1 mm po niżej i napisz jaki rezultat tego.

    0
  • #5 16 Lut 2012 00:19
    helena33
    Poziom 27  

    1 mm poniżej krawędzi to ona paliwa nie będzie dostawać i albo się zatrze silnik, albo nie odpali.
    Ja bym powiedział żeby podgiąć dźwigienkę o 1 mm powyżej krawędzi gaźnika, wtedy chociaż dostanie paliwa i będzie co regulować.

    Jeżeli podniesiemy płaszcz dźwigienki o 1 mm tak jak ja myślę to dopiero pilarka zacznie pracować. Przyczyna tkwi w nieszczelności lub zatarciu, maszyna ma potrzebę wzbogacenia mieszanki, w bardzo rzadkich przypadkach mieszankę się zubaża obniżając dźwigienkę, a w modelach ms 180 itp. z powodu braku śrub regulacji składu mieszanki, wiemy wszyscy serwisanci że tym maszynom brak paliwa. One często odlatują na 15 tyś i powyżej, ale Pan Górka (kto jeździ na szkolenia to zna na 100% ) zaleca sprawdzenie szczelności, wymianę łącznika, tulejki pod gaźnik, w ostateczności dźwigienka do góry.
    Pozdrawiam

    4
  • #6 16 Lut 2012 11:54
    piotruś 123
    Poziom 9  

    Witam. Sprawdziłem w pile pierścienie uszczelniające oraz śruby na misie korbowej - ok. Założyłem gaźnik od innej piły MS180 i pila śmiga jak nowa. Rozebrałem gaźnik na części pierwsze i zanurzyłem go na kilka godzin w benzynie. Po wyjęciu znalazłem przyczynę. W gaźniku znajdują się dwie płytki zamykające. Jedną z nich była prawie całkowici odklejona. Trzymała się na obrzeżach (rys. gaźnika poz. nr 2). Niestety płytka jest pól okrągła bardzo cieniutka z aluminium, ponieważ pod nią znajduję się kanał przepływowy, nie można dorobić nowej ani nikt nie regeneruje takich rzeczy. Na szczęście, znajomy dał mi sam krater gaźnika przełożyłem części i piła działa bardzo dobrze. Wniosek taki jeżeli nie ma wolnych obrotów i nie ma regulacji to przyczyną jest w/w nieszczęsna płytka. Pozdrawiam.

    13