Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw passat 1.9 tdi rozrusznik

12 Lut 2012 13:34 12904 23
  • Poziom 8  
    witam ,mam problem z rozrusznikiem ,ciężko kręci w mrozy, a jak jest cieply nie ma problemu. ,mam nowy akumulator,wymieniony szczotkotrzymacz w rozruszniku, ale dalej ten sam problem. mechanik podejrzewa ,że mam rozrusznik od benzyniaka,
    bo nie ma zwolennicy.czy to może być przyczyna, jaki rozrusznik powinien być w moim pasku 1.9 tdi 98r. AFN i z jakim symbolem? jeśli to pomoże to VIN 38 2098
  • Poziom 10  
    A jaki olej w silniku? Być możne stracił już swoje właściwości.
  • spec od auto-elektro
    Vw passat 1.9 tdi rozrusznik

    12V 1.8kW taki masz mieć po drugie z benzyny nie ukręci po trzecie tak jak kolega wyżej wystarczy że jest olej mineralny.P
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Jerzyk, to B5 jest, z wzdłużnym powerpackiem. Będzie chyba i taki i taki - w każdym razie bez podparcia w tulejce skrzyni.
  • Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    Motronic napisał:
    Viper, tam jest rozrusznik bez głowiczki.


    Do tego silnika z tego roku jest tylko taki.P
  • Poziom 35  
    To mechanik niech naprawi rozrusznik, a nie zwala na nie ten model i to od benzyny.


    Od benzyniaka nawet nie pierdnie w Dieslu.
  • Poziom 8  
    używam oleju castrol 10w 40
    rozrusznik jest chyba bez głowiczki, później wrzucę zdjęcie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    A co powiecie panowie na teze o rozmagnesowaniu stojana?
    Przerobiłem kilka razy tema typu źle zapala na gorącym (zimny wiadomo)
    No i po zbadaniu tematu że sterownik silnika "poda" paliwo jeśli obroty wału korbowego przekroczą 180 obr/min podjąłem walkę z jednym takim rozrusznikiem(przy 80'c wody dawał 160 obr/min).
    No to rozbiórka , szczotki, tulejki,smarowanie, NOWY wirnik (ogólnie kupa szmalu w błoto) i efekt 160obr/min czyli kupa. Nowiutki aku 72AH 680 amper , inne klemy zaciski-rozruch i dalej to samo.
    Zakupiłem nowy rozrusznik (CARGO) 250zeta zakładam próba 250obr/min.
    Silnik pali na przysłowiowe "pół obrotu"- zimny, ciepły bez różnicy.
    Teraz przy takim problemie typu słabo kręci uważam nowy rozrusznik i po problemie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    mercedesik napisał:
    A co powiecie panowie na teze o rozmagnesowaniu stojana?


    Raczej niemożliwe, mozliwe za to przesunięte nieco magnesy po kombinowaniu z tarczami zabezpieczającymi.
    Możliwe przypalony styk między głowiczką a korpusem.
    Możliwy przypalony automat.
  • Poziom 25  
    Panowie jesyne co zostało z starego rozrusznika to stojan i głowiczka, potem zaniosłem rozrusznik do warsztatu który od iks lat naprawia rozruszniki i powiedzieli mi że wszystko, rozrusznik jest sprawny a jak słabo kręcił tak kręcił.
    Na dzień dzisiejszy mam cegi prądowe i w takim przypadku sprawdzę pobór prądu z starym i zupełnie nowym rozrusznikiem.
  • Poziom 17  
    Witam. Mam ten sam silnik i ten sam problem. Założyłem nowy akumulator i dalej kręci powoli. Wyjąłem rozrusznik, sprawdziłem i nasmarowałem. Wszystkie styki wyczyszczone i zakonserwowane wazeliną. Kablem rozruchowym zrobiłem dodatkową masę. Pozostał nie sprawdzony styk główny elektromagnesu (nie rozbieralny). Może na nim jest spadek napięcia poprzez wypalenie styków. Nie mierzyłem prądu cęgowym bo nie mam, ale pobór jest większy. Jak lubisz to się pobaw.
    Mercedesik o tym nie pomyślałem, może to jest przyczyną.
  • Poziom 24  
    Czy to tak trudno zrozumieć ,że skoro raz wyciągnełes rozrusznik wymieniłes w nim to i owo a on dalej nie kręci :idea: ,to znaczy że do wymiany zostało jeszcze to co nie wymieniłeś :idea: ,w praktyce i z doświadczenia wiem że taki rozrusznik jest do wyrzucenia na złom ,bo koszt wymiany wszystkich części rozrusznika przekracza koszt kupna nowego rozrusznika ,W twoim przypadku jest tak samo ,Rozrusznik się po prostu zużył lub został przegrzany przez długotrwałe kręcenie nim podczas odpalania silnika :idea: :cry:
  • Moderator Samochody
    qwertyuiop1000 napisał:
    rozrusznik jest do wyrzucenia na złom ,bo koszt wymiany wszystkich części rozrusznika przekracza koszt kupna nowego rozrusznika

    Słabo znasz realia. Poszukaj cen nowych rozruszników oryginalnych Bosch czy Valeo - zapewniam że cały czas opłaci się je naprawiać, biorąc pod uwagę że rynek zamienników opanowali chińczycy z towarem oględnie mówiąc różnej jakości. A jeśli kręci za wolno, to albo jest zbyt słaby - założony od czegoś innego, mniejszej mocy, bądź ma zbyt duże opory wewnętrzne - kpl. tulejek itp. Ewentualnie często przyczyna jest elektryczna - widział ktoś świecące śruby elektromagnesu? Mi się już zdarzyło, klient przyjechał i stwierdził że nie dość że mu rozrusznik nie kręci, to jeszcze coś śmierdzi - max utlenione połączenia rozrusznika grzały. Dotknij po dłuższym kręceniu głowiczki elektrowłącznika - gwarantuję że się poparzysz. Ponadto zobacz sobie w katalogu IC http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/w...tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1
    Ile kosztuje rozrusznik Bosch.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    qwertyuiop1000 napisał:
    Czy to tak trudno zrozumieć ,że skoro raz wyciągnełes rozrusznik wymieniłes w nim to i owo a on dalej nie kręci :idea: ,to znaczy że do wymiany zostało jeszcze to co nie wymieniłeś :idea: ,w praktyce i z doświadczenia wiem że taki rozrusznik jest do wyrzucenia na złom ,bo koszt wymiany wszystkich części rozrusznika przekracza koszt kupna nowego rozrusznika ,W twoim przypadku jest tak samo ,Rozrusznik się po prostu zużył lub został przegrzany przez długotrwałe kręcenie nim podczas odpalania silnika :idea: :cry:

    Nie wiem czy do mnie jest ten komentarz, ale cel miałem taki żeby nakierować co może być przyczyną a decyzję kupić nowy, używany czy regenerować podejmuje każdy indywidualnie. Ja chce wiedzieć dokładnie co jest przyczyną.
    Przepraszam za OT.
  • Poziom 39  
    Jak wszystko wymienione to sprawdz zasilania.
    Czesto zly kontakt na kablach powoduje takie zachowania.
    Jak rozruch jest na stole to mozna go np przyhamowac deska na bendixie, nie powinien jej specialnie odczuc (tzn zwolnic).
    Dobrze by bylo tez pokrecic walem korbowym jakims kluczem by upewnic sie ze sam silnik tak nie hamuje rozruchu. Ale tu przydala by sie wieksza wprawa, i pokrecenie kilkoma silnikami. Bo wiadomo ze dieselkiem ciezej zakrecic. I tu ta wprawa i obeznanie by sie przydalo. Czy to ciezko to jest ok, czy juz za ciezko ;)
  • Poziom 24  
    [quote="meresik"ced]A co powiecie panowie na teze o rozmagnesowaniu stojana?
    Przerobiłem kilka razy tema typu źle zapala na gorącym (zimny wiadomo)
    No i po zbadaniu tematu że sterownik silnika "poda" paliwo jeśli obroty wału korbowego przekroczą 180 obr/min podjąłem walkę z jednym takim rozrusznikiem(przy 80'c wody dawał 160 obr/min).
    No to rozbiórka , szczotki, tulejki,smarowanie, NOWY wirnik (ogólnie kupa szmalu w błoto) i efekt 160obr/min czyli kupa. Nowiutki aku 72AH 680 amper , inne klemy zaciski-rozruch i dalej to samo.
    Zakupiłem nowy rozrusznik (CARGO) 250zeta zakładam próba 250obr/min.
    Silnik pali na przysłowiowe "pół obrotu"- zimny, ciepły bez różnicy.
    Teraz przy takim problemie typu słabo kręci uważam nowy rozrusznik i po problemie.[/quote]

    Panowie trzeba zrozumieć jeden fakt ,każda część się zużywa w autach i przychodzi taka chwila ,gdzie producent danej części przeznaczył tyle a tyle czasu na jej prace w aucie :idea: ,a potem to już koniec na złom :idea: ,takie teraz mamy czasy :idea: .
    Mój pogląd nie jest jedyny w tym wątku ,kolega "mercedesik" ten sam fakt opisuje dokładnie i nie chcę jego powielac i powtarzać po nim :idea: , ja się z nim zgadzam i tak samo zrobiłem w swoim aucie mimo że znam się tylko trochę na elektryce .Trzeba wiedzieć że przewód przegrzany ma inne właściwości ...zmienia się jego struktura przewodzenia prądu ..itd w różnych temperaturach tak jak to dzieje się teraz w tak silne mrozy :idea:
    Kupowanie orginałow jest sporym wydatkiem ,tak samo jak orginalnych częsci z tej samej firmy renomowanej ,uświadomić należy sobie to że części do rozruszników to te same zamienniki z chin co gotowe rozruszniki ,ja taki kupiłem za 230 pln do VW , jeżdze 4 rok i bez problemu :D ,jak mi stanie to kupie następny taki sam :D ,naprawianie i wymienianie częsci w rozrusznikach zostawiam dla specjalistów w tej dziedzinie przynajmniej mają z czego żyć i co naprawiać . :D
  • Poziom 8  
    panowie ale czy w każdym takim pasku rozrusznik powinien mieć mechanizm planetarny czy były też bez diselku
  • Użytkownik usunął konto