Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Fiat 125p przerobiony z 6 diodowego na 9 diodowy.

zenon244d243 12 Lut 2012 21:58 15446 55
  • #31
    Zico63
    Poziom 37  
    kidu22 napisał:
    Nie kupuj od VW, kup od matiza mazdy, hondy , niebo a ziemia

    "Tak jest!" A potem szukaj sobie części...

    Za cenę lekkiego przerobienia mocowania, ma Kolega alternator o lepszych parametrach, lepszej trwałości, łatwiej podłączany - kup Kolego z VW, Golf 2, może być i 3 (tu jest inne kółko, ale można zmienić) Passaty z 90-tych lat, T4, itd. Regler (z resztą wbudowany i już ze szczotkami) dostaniesz w każdym sklepiku, także łożyska.
    Audi 100 to Golf 3 tylko z tych większych: Golfy miały 70A, 90A i 120A - Audi 70-tek nie miały.
  • TermopastyTermopasty
  • #32
    kidu22
    Poziom 35  
    Zico63 napisał:
    Za cenę lekkiego przerobienia mocowania, ma Kolega alternator o lepszych parametrach, lepszej trwałości, łatwiej podłączany - kup Kolego z VW, Golf 2, może być i 3 (tu jest inne kółko, ale można zmienić) Passaty z 90-tych lat, T4, itd. Regler (z resztą wbudowany i już ze szczotkami) dostaniesz w każdym sklepiku, także łożyska.


    Ok niech kupi i sie przekona co to za gó.... było wtedy montowane.
    Przy rocznikach 2000r alternatory sie poprawiły i nie mam tu zastrzeżeń żadnych.
  • #33
    Zico63
    Poziom 37  
    Dobra! Kolega Zenon244d243 ma internet, sobie poczyta narzekania na taki i na taki - sobie wybierze.

    kidu22 napisał:
    Ok niech kupi i sie przekona co to za gó.... było wtedy montowane.

    To może jeszcze w zamian VW, Kolega poradzi coś z Fiacika, np Punto? :D :D :D

    A tak w ogóle, dyskuja staje się nie-merytoryczna, odbiega od istoty tematu: sposobu podłączenia tego konkretnego.
  • #34
    elektryku
    Poziom 16  
    kidu22 napisał:



    Ok niech kupi i sie przekona co to za gó.... było wtedy montowane.

    Taaa, znajdz mi alternator od matiza 90A :D Wiesz dlaczego tam takich nie montowali? bo jak byś pobrał z niego taki prąd to by silnik zgasł :D Zresztą, samo to, że polecasz alternator od japońca który w zakupie już jest drogi, a co dopiero w naprawie, to nie mamy o czym gadać.

    kidu22 napisał:
    Przy rocznikach 2000r alternatory sie poprawiły i nie mam tu zastrzeżeń żadnych.

    A ja mam wprost odwrotne doświadczenia.
  • TermopastyTermopasty
  • #35
    zenon244d243
    Poziom 9  
    A co może być jeżeli na zacisku tego od kontrolki na alternatorze(tego co wyprowadził sam) pojawia się napięcie nawet przy wyłączonym zapłonie?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zobaczcie post#10 https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=3013968#3013968 koleś tu pisze o takiej przeróbce tylko odwrotnie podłącza diody.
  • #36
    Zico63
    Poziom 37  
    A może być uszkodzenie "przebicie" jednej z diod dodatnich - tak łopatologicznie: tych zwróconych grotem do zacisku "30" na obrazku. No, albo odwrotnie jedna z nich włożona.
    Spójrz Kolego na rysuneczek jaki wstawiłem. Jeśli diody są wmontowane polaryzacją tak jak na obrazku, zrozumiałe jest, że napięcia tam być nie może - jeśli jest wszystko dobrze zmontowane i sprawne.
    Na dziś już nic nie wymyślimy, jutro czeka Kolegę rozbiórka i weryfikacja montażu i sprawdzanie części.
  • #38
    mczapski
    Poziom 39  
    Kolego. Weź się porządnie za tą robotę. Dokonaj weryfikacji elementów tego urządzenia. Ze zdjęcia marnie wygląda uzwojenie, ale to może być mylące. Czy masz na myśli te zaciemnione diody? One nie muszą być zniszczone. Ale to należy stwierdzić drogą badań. I generalnie to nie wiadomo co zamierzasz osiągnąć zmianą konstrukcji. Przecież nie przyrost mocy urządzenia. Cisza o pierścieniach ślizgowych, ułożyskowaniu, pasku itp.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kolego. Weź się porządnie za tą robotę. Dokonaj weryfikacji elementów tego urządzenia. Ze zdjęcia marnie wyglądaa uzwojenie, ale to moze być mylące. Czy masz na myśli te zaciemnione diody? One nie muszą być zniszczone. Ale to należy stwierdzić drogą badań. I generalnie to nie wiadomo co zamierzasz osiagnąć zmianą konmstrukcji. Przecież nie przyrost mocy urządzenia. Cisza o pierścieniach ślizgowych, ułożyskowaniu, pasku itp.
  • #39
    zenon244d243
    Poziom 9  
    Chodzi mi o te jasne diody dołączam zdjęcie. Zmierzyłem ich tak: ustawiłem miernik na sprawdzanie diody jest taka opcja. Minus podłączyłem do anody diody a plus do katody (gdzie wychodzi oczko) i nic nie pokazuje odtrotnie zamieniając bieguny też nic tak dzieje się z dwiema diodami. A jedna pokazuje rezystancje w granicach 500 po czym zaraz spada do 001 odwrotnie tak samo. Czyli co jest?? Pytasz kolego o pirścienie ślizgowe wszystko wygląda na wporządku. Łożyska też mam nawet nowe ale nie wymagaja wymiany.
    Alternator Fiat 125p przerobiony z 6 diodowego na 9 diodowy.
  • #40
    Zico63
    Poziom 37  
    E, tam z tymi miernikami... :cry: :cry:
    Bierzesz prostownik lub akumulator i żarówkę: "w jedną stronę" ma świecić a "w drugą" nie może.
    To jedna sprawa. Źle wlutowane diody wzbudzenia (to małe cienkie, przypominam) NIE DADZĄ napięcia na D+ po podaniu napięcia na B+, to nie ta usterka.
    Może nie być żadna duża dioda strzelona a mogą być błędy montażu: brak, źle włożona lub pęknięta przekładka izolacyjna, kropla cyny zwierająca gdzieś połączenia.

    A Kolega ten alternator to ma z minusem na masie w ogóle? On NA 100% chodził w "Kanciaku"?
  • #41
    zenon244d243
    Poziom 9  
    Altek pracował wcześniej przy silniku od żuka a to chyba taki sam co przy kańciaku. Sprawdziłem te diody i dwie nie przewodzął w żadnym kierunku tylko jedna spełnia tą teorie i przewodzi w jednym. Sprawdzałem reszte tych diód Co są przymocowane do obudowy alternatora i są wporządku.
  • #42
    Zico63
    Poziom 37  
    No a jeden Żuk ma minus na masie a drugi plus...
    I alternatory seri 124 też są w dwojakich wykonaniach.

    Ładnie pomierz te diody Kolego, żaróweczką i spokojnie, starannie opisz lub narysuj - kiedy świecą, kiedy nie i coś będzie wiadomo
  • #43
    zenon244d243
    Poziom 9  
    Diody sprawdzałem tak że do jednego końca diody podpinałem jedną kleme do diody potem z diody na żarówke i z żarówki na drugą klema i zrobiłem to oczywiście drugi raz odwracając podłączenie klem. Wyniki są następujące: diody które znajdują się na półksiężycu: Dwie te zewnętrzne diody, żarówka nie świeci ani w jedną ani w drugą strone natomiast jedna świeci w dwie strony:)
    Sprawdziłem też te diody które znajdują się w tylnej obudowie i na nich żarówka świeci w jedną strone(świecą gdy plus daje na obudowe tylną a minus na poszczególną diode a zamieniając bieguny nie ma światełka)
    Diody mostka tego co zrobiłem. Żarówka świeci gdy minus daje na styk diody ten z paskem a minus bez paska. Wszystkie 3 diody zachowują się tak samo i żarówka świeci tylko przy takim połączeniu. przy zmianie biegunów nie świeci.
    A ja poznać czy altek mam minus czy plus na masie?

    Dodano po 15 [minuty]:

    pomyliłem
    Diody mostka tego co zrobiłem. Żarówka świeci gdy minus daje na styk diody ten z paskem a plus bez paska. Wszystkie 3 diody zachowują się tak samo i żarówka świeci tylko przy takim połączeniu. przy zmianie biegunów nie świeci.
    A ja poznać czy altek mam minus czy plus na masie?
  • #44
    Zico63
    Poziom 37  
    No widzisz Kolego, od tego trzeba było zacząć. To będzie post nr # 44 a dopiero doszliśmy do konkretów. Diody dodatnie (a nie jedna jak pisałem) do wyrzucenia. Kupić całą płytkę.
    Nie może świecić gdy:
    Do obudowy alternatora dajemy MINUS a plus przez żarówkę do końcówek;
    Do blachy „półksiężyca” dajemy PLUS a minus przez żarówkę do wyprowadzeń;
    Do diody od strony z paskiem (wyjście D+/15) dajemy PLUS a minus przez żarówkę do wyprowadzeń. Nie może też świecić, ale w OBIE strony między B+ (śrubą na przewód) a wyjściem na kontrolkę - to już po montażu.
    I to wówczas jest alternator z minusem na masie.
  • #46
    elektryku
    Poziom 16  
    Owszem, jak masz jak je wbić bez ich uszkodzenia, to jak najbardziej tak można.
  • #50
    Zico63
    Poziom 37  
    zenon244d243 napisał:
    A może kupić same diody (...) bo wyjdzie taniej?

    Nie wiem czy taniej, na pewno dodatkowa praca czeka Kolegę; czy warto?
    Jeśli jednak muszę zmieniać diody (no, czasem trzeba) - mam metodę prawie instruktażową.
    Duże imadło, płytkę ołowianą (jeszcze po ś.p. dziadku) i kilka nasadek oraz kawałków rurek. Podkładając ołów pod płytkę lub obudowę (diody ujemne) zapobiegam uszkodzeniu tych elementów. Nasadkami lub kawałkami rurek średnicy odpowiedniej do średnicy diod wtłaczam je w element mocujący.
    Jest to bez udarów mechanicznych (jak robi się np. młotkiem) i równolegle do płaszczyzny elementu mocującego, co jest niezmiernie ważne: skrzywienie, wyboczenie diody uszkadza mocowanie, pewność osadzenia, a i pęknąć dioda może.
    Jasne, że i młotkiem się uda, ale właśnie haczyk jest w słowie "uda"; jeśli nie? To płytkę i tak trzeba będzie kupić... :cry:

    I tak patrzę jeszcze po temacie: Co robi tam szczotkotrzymacz i szczotki na fotce uzwojeń???!!! :shocked!: Kolega to demontuje z wmontowanymi szczotkami?
    To będzie kolejny zakup.
    By ich nie połamać, najpierw, przed dalszymi czynnościami, zawsze demontujemy szczotkotrzymacz.
    No i ten alter nie jest w zachwycającym stanie, jak już Kolega Ftp. kowal wspomniał.
  • #51
    elektryku
    Poziom 16  
    Zico63 napisał:
    Duże imadło, płytkę ołowianą (jeszcze po ś.p. dziadku) i kilka nasadek oraz kawałków rurek. Podkładając ołów pod płytkę lub obudowę (diody ujemne) zapobiegam uszkodzeniu tych elementów. Nasadkami lub kawałkami rurek średnicy odpowiedniej do średnicy diod wtłaczam je w element mocujący.

    i to jest bardzo dobre. Ja sam wtłaczam do alternatorów z maluchów mocniejsze diody, to używam ramki z teownika i podnośnika hydraulicznego. Idzie jak w masło. :)
  • #52
    ftp.kowal
    Poziom 34  
    Alternator Fiat 125p przerobiony z 6 diodowego na 9 diodowy. Pozwoliłem sobie troszkę przerobić zdjęcie. Kolega napisze czy w tych zaznaczonych miejscach uzwojenie jest takie jakie powinno być czy może bez lakieru. Napisałeś na początku że na 6 diodowym nie było zbyt dobrego ładowania. To mogła być kolejna przyczyna oprócz spalonych diod.
  • #53
    zenon244d243
    Poziom 9  
    Szczotkotrzymacz wykręcałem jako pierwszy tylko później go dokręciłem żeby sie nigdzie nie zapodział. A co do alternatora to nie jest pierwszej świeżości ale chyba od nowości jako pierwszy pewnie go rozkręciłem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tak jest bez lakieru i też mnie to zaciekawiło. Sprawdziłem miernikem (pikaniem ) ze jest tam przejscie do wyprowadzonych faz stojana. Da się to jakoś naprawić??
  • Pomocny post
    #54
    ftp.kowal
    Poziom 34  
    To nie masz nawet co zakładać tego uzwojenia. Jedynie co to założyć nowe lub dać do przezwojenia. Lub tak jak koledzy radzili jeśli Ci się spieszy zakup inny alternator, a ten sobie na wolny czas zrób.
  • Pomocny post
    #55
    Zico63
    Poziom 37  
    To uwzględniając te wszystkie okoliczności, nie wiem, czy faktycznie nie jest warto rozejrzeć się na spokojnie za jakim sprawnym alternatorem; innym modelem czy nawet innym egzemplarzem.
    Bo to teraz i naprawianie ubytków izolacji, i to bez gwarancji trwałości; i jeszcze coś wyjdzie.
    Na szrocie za stówę to już lux-alter z tego pogardzanego VW i to z "gwarancją rozruchową".

    No i Kolega sam widzi: dwie, niezależne (pisałem - to nie widziałem) porady. Więc???