Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polo 1,4 60KM - pasek rozrzadu zsuwa się w kierunku silnika

golonka 12 Lut 2012 19:33 8182 28
  • #1 12 Lut 2012 19:33
    golonka
    Poziom 13  

    Mam Polo 1,4 60Km silnik AKK z roku 2000.
    Problem z jakim się spotkałem ostatnio to uszkodzona pompa wody.
    Oderwany pierścień, który spowodował przeskoczenie rozrządu i rozwałka głowicy.
    Głowica po naprawie, rozrząd nowy kompletny,wymiana obu kół zębatych i nadal ściąga pasek do środka.
    Co jest przyczyną?

    1 28
  • #2 12 Lut 2012 20:12
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Koła wymieniłeś a napinacz?

    1
  • #3 12 Lut 2012 20:23
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    golonka napisał:
    co jest przyczyną ?

    Coś krzywo, przecież logiczne. Przez internet się nie da.

    0
  • #4 12 Lut 2012 21:36
    golonka
    Poziom 13  

    Wymieniłem wszystko na nowe ,pasek, dwa koła,pompę wody,napinacze kupiłem 3szt ,każdy w innym sklepie ,zgodnie z katalogami i jak pasek sciagało tak sciaga. Obmierzyłem suwmiarka kilka razy ,wszystko równe zdaje sie równo pracować i nic. Na wałkach żadnych luzów nie na.Zamontowałem stary zestaw co był wcześniej ,też sciąga (a wczesniej na tym starym zestawie wsio było ok)Wałki pracują równo .Cały dzień mierzyłem i sprawdzałem suwmiarka milimetr po milimetrze żadnych odchybień nie ma.Zrobiłem sie głupi i teraz już nic nie wiemi niczego nie jestem pewien .Fachowcy tylko gdybają nic poza tym.Może ktoś miał podobny przypadek?

    0
  • #5 13 Lut 2012 10:53
    jerry1960
    Poziom 33  

    Przyłóż liniał do kół i do napinacza oraz do pompy wody, zobaczysz gdzie jest różnica .

    1
  • #6 13 Lut 2012 12:28
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 13 Lut 2012 12:42
    batigol66
    Poziom 17  

    A koło zębate masz na stożku?Może krzywo założone jest.

    0
  • #9 13 Lut 2012 17:41
    robokop
    Moderator Samochody

    Zbyt głęboko osadzona pompa wody, ewentualnie zwyczajnie krzywa - wirnik jest przekoszony w osi korpusu.

    0
  • #10 17 Lut 2012 06:48
    andrend
    Poziom 26  

    Zmień pasek i będzie po kłopocie, coraz częściej zdarzają się paski krzywo wycięte.
    Pozdrawiam.

    Moderowany przez zeimp:

    Co za bzdura! Gdybyś wiedział coś o technologii wykonania tychże pasków i kontroli jakości, to byś tak nie napisał! Ciekawe co doradziłbyś w silniku z paskiem rozrządu zanurzonym w oleju (np. Ford EcoBoost R3 1.0L 125KM.), że co pasek olej rozpuścił? Radzę przemyśleć do się pisze!

    0
  • #11 02 Mar 2012 17:18
    piotrś1
    Poziom 9  

    podepnę się do tematu
    nexia 1,5 8V mam ten sam problem pasek zsuwa się w kierunku silnika po obróceniu paska to samo.
    Jestem ciekaw co z problemem autora tematu?

    0
  • #12 03 Mar 2012 06:14
    wytrych121
    Poziom 21  

    piotrś1 napisał:
    podepnę się do tematu
    nexia 1,5 8V mam ten sam problem pasek zsuwa się w kierunku silnika po obróceniu paska to samo.
    Jestem ciekaw co z problemem autora tematu?
    Wymieniałeś coś jeszcze przy rozrządzie?

    0
  • #13 03 Mar 2012 15:02
    piotrś1
    Poziom 9  

    Planowałem głowice bo siadła uszczelka na czwartym tłoku z kanalem wodnym
    wymieniłem pompe wody, rolke i pasek. Obróciłem pasek o 180 stopni i nic,
    założyłem znowu starą rolke i pompe wody i to samo.
    Dzisiaj kupiłem nowy pasek getsa i to samo, może troche wolniej go ściąga.
    Zauważyłem dzisiaj że koło pasowe wału balansuje, czy to może być przyczyna? Wcześniejszy pasek to continental.

    0
  • #14 03 Mar 2012 16:40
    golonka
    Poziom 13  

    Problem udało mi sie rozwiązać.Teraz wszystko śmiga równiótko,sprawdziłem dziś,bo pogoda wreszcie pozwoliła.Autko zaprowadziłem do młodego mechanika ,a ten od razu wymienił napinacz i wszystko gra. nie wiem jakim cudem ,ale ja kupiłem kilka napinaczy w innych sklepach i wszystko bez zmian.Jak mi tłumaczył mechanik to wszystko wina "chińczyków" rolki napinaczy nie są wykonane należycie ,mają krzywą bieżnie.Nawet niewielka niesymetryczność napinacza paska,powoduje ,że pasek ucieka z koła zębatego i nie mając prowadzenia napiera na pierścien pompy wody ,co powoduje uszkodzenie pierścienia i w konsekwencji głowica "idzie spać".Mnie to "oszczędność" na mechaniku kosztowała około 700zł - no cóż niewiedza kosztuje. Niepotrzebnie wymieniałem dwa koła zębate (duże i małe),kupiłem w serwisie VW,oraz 3x napinacze.Napinacze niestety kupowałem w okolicznych sklepach.

    0
  • #15 03 Mar 2012 18:46
    piotrś1
    Poziom 9  

    mam jeszcze jedno pytanie czy zakładałeś stary napinacz?
    bo ja zamieniałem na stary i nowy bez rezultatu

    0
  • #16 03 Mar 2012 18:49
    kidu22
    Poziom 35  

    golonka napisał:
    Napinacze niestety kupowałem w okolicznych sklepach

    Kupowałeś tanie więc sie odbiło po kieszeni.

    0
  • #17 03 Mar 2012 18:54
    piotrś1
    Poziom 9  

    jaką nazwę rolki poleca twój mechanik?

    0
  • #18 03 Mar 2012 20:50
    golonka
    Poziom 13  

    Pytałem mechanika to powiedział że zamontował zgodnie z katalogiem, ale jakiej marki to nie wiem.

    0
  • #19 04 Mar 2012 07:10
    wytrych121
    Poziom 21  

    golonka napisał:
    Pytałem mechanika to powiedział że zamontował zgodnie z katalogiem, ale jakiej marki to nie wiem.
    A jakich firm rolki Ty zakładałeś? Ja w Lanosie 1.5 8V założyłem SKF i też jest problem bo ściąga od silnika. I co Ty na to? Też chińszczyzna? Żeby zaraz nie było, że kupione na allegro. Rolka (SKF), pasek (Gates), pompa wody (SKF) kupione w Focie.

    0
  • #20 16 Mar 2012 16:08
    piotrś1
    Poziom 9  

    To nie wina części tylko prawdopodobnie koła pasowego wału, a raczej tulejki która napędza pasek. co Wy na to?

    0
  • #21 16 Mar 2012 17:24
    golonka
    Poziom 13  

    W moim przypadku nie ma żadnej tulejki.Koło zębate idzie bezposrednio na wał. Dolegliwość znikła po wymianie napinacza.

    0
  • #22 16 Mar 2012 22:30
    jerzyc
    Poziom 2  

    Miałem podobny przypadek. Wymieniałem koło po kole i skończyło się na pasku. Po prostu był wadliwy. Wsadź stary pasek na nowe koła i sprawdź czy nadal się zsuwa.

    0
  • #23 17 Mar 2012 07:35
    pioart
    Poziom 37  

    piotrś1 napisał:
    To nie wina części tylko prawdopodobnie koła pasowego wału, a raczej tulejki która napędza pasek. co Wy na to?

    A która to TULEJKA napędza ten pasek?

    0
  • #24 17 Mar 2012 07:57
    adrian1201
    Poziom 29  

    A mi się wydaje że pan młody mechanik wcisnoł kicior,przyczyna jest banalna i na pewno nie był to napinacz,poprostu za mocno był naciągnięty pasek(zapewne rurą 2 metrową)i tyle w temacie,założe się że poskładam ten rozrząd na każdym napinaczu jaki masz i bedzie OK.Tutaj kłania się procedura wymiany ,niestety ale nawet tak banalnie proste silniki mają swoje błedy konstrukcji.

    0
  • #26 21 Mar 2012 20:57
    furaszs
    Poziom 9  

    po co szukacie drugiego dna? wadliwa rolka napinajaca to nie pierwszy przypadek ,a co najgorsze coraz czestszy nawet u dobrych producentow

    0
  • #27 21 Mar 2012 21:17
    wytrych121
    Poziom 21  

    furaszs napisał:
    po co szukacie drugiego dna? wadliwa rolka napinajaca to nie pierwszy przypadek ,a co najgorsze coraz czestszy nawet u dobrych producentow
    Tylko jak sprawdzić czy wszystko chodzi jak trzeba, jak silnik można uruchomić dopiero po poskładaniu wszystkich osłon, kół i całego osprzętu? Czasami kręcąc "korbą" zjawiska zsuwania się paska nie widać, dopiero jak silnik pracuje.

    0
  • #28 04 Kwi 2012 23:01
    piotrś1
    Poziom 9  

    Panie Adrian1201 "stary mechaniku" nie oceniaj mnie po swoim zachowaniu, nie lubię wciskać kitów. Może oświecisz nas w którym silniku masz miejsce na dwu metrową rurkę.Podpowiem Ci że rolka ma "dzióbek", który wskazuje na prawidłowy naciąg paska. Nie jestem mechanikiem, ale życie mnie nauczyło parę rzeczy. Przeczytajcie uważnie moje wcześniejsze posty, napisałem, że zmieniłem na starą rolkę i to samo więc to nie rolka, kupiłem dla pewności nowy pasek i to samo. Wcale nie trzeba zakładać osłon żeby odpalić silnik.

    0
  • #29 17 Sie 2012 11:49
    golonka
    Poziom 13  

    Dzisiaj po 4 miesiącach zdjąłem obudowe filtra powietrza dostałem sie do obudowy rozrzadu i zrobiłem rekonesans naprawy rozrządu. Po ostatniej naprawie ,tj wymianie rolki napinacza, i zrobieniu ponad 6 000 km pasek pracuje znowu równiutko zarówno na pompie jak i pozostałych kołach.Czyli wynika z tego ,że należy kupować takie newralgiczne części jak rolki napinacza dobrych marek ,pytałem mechanika (już później)jakiej marki mi zastosował ,mówił ,że Rovwille,bo go nigdy nie zawiódł,choć to żaden producent części ,ale trzyma fason.

    0