Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa 1.5D ISUZU Dziwne objawy po wymianie uszczelki pod głowicą

ozz4 12 Lut 2012 20:28 4547 9
  • #1 12 Lut 2012 20:28
    ozz4
    Poziom 10  

    Witam, tydzień temu pojechałem do sklepu 1km ,corsa stała całą noc no dworze więc jej nie gasiłem… Gdy wyszedłem ze sklepu widziałem tylko kłęby niebieskiego dymu. Stwierdziłem ,że to pewnie uszczelka pod głowicą, więc kupiłem wszystko i w czwartek zdjąłem głowicę ,w piątek dałem do splanowania i wieczorem poskładałem wymieniłem gumki ,dotarłem zaworki wyczyściłem kanały ,itp. W sobotę zalałem nowy olej (w starym nie było płynu) dla pewności Lotos 15w40 diesel ,Płyn do chłodnic i chciałem odpalić… Zagadała dopiero za 9 razem ,no ale pewnie była zapowietrzona… Zaczeła nierówno pracować ,ale po chwili było ok. Zadowolony postanowiłem się przejechać ok. 300m bez żadnego katowania… Wróciłem do domku pod garaż otwieram maskę i zonk silnik cały zachlapany olejem, pomyślałem że to z pod dekla lub korka ,więc po dokręcałem i odpaliłem odkręciłem korek naczynka wyrównawczego a tam fontanna ,potem patrzę auto nadal kopci na niebiesko i z pod dekla zaczyna wydobywać się siwy dym lub para trudno określić znajomy mechanik stwierdził ,że ma przedmuch na którymś cylindrze ,ale wcześniej nic złego się nie działo nie było ubytku oleju tylko płynu z chłodnicy . Nie mam pojęcia co mogło się stać proszę o pomoc może blok jest krzywy i po splanowaniu głowicy się nie zgrała z blokiem , a może głowica jest pęknięta…? Czytałem ,że jak głowica pęknie to płyn dostaje się też do oleju a w moim przypadku to kompresja z silnika dostaje się do oleju i płynu… Z góry dzięki za odpowiedź .

    0 9
  • #2 12 Lut 2012 20:35
    mercedesik
    Poziom 25  

    Uszczeleczka pod głowicą chyba nie siadła dobrze.
    Kanał olejowy jest tam bliziutko wodnego.

    0
  • #4 12 Lut 2012 20:59
    elektryku
    Poziom 16  

    Sprawdziłeś uszczelkę, porównywając ją ze starą? Raz się już tak zapędziłem też w Oplu, była przerwana właśnie miedzy kanałem olejowym i wodnym.

    0
  • #5 12 Lut 2012 21:32
    ozz4
    Poziom 10  

    tak głowicę dokręcał mój znajomy mechanik kluczem dynamometrycznym zgodnie z wytycznymi producenta uszczelki a osadzona była dobrze napewno

    Dodano po 7 [minuty]:

    dodam jeszcze,że jakieś 4 miesiące temu uszczelka była wymieniana (tak twierdziła poprzednia właścicielka)i głowica nie była ruszana więc stwierdziłem że tu leży przyczyna, mam tą corsę od 3 miesięcy

    0
  • #6 12 Lut 2012 21:51
    toku74
    Poziom 31  

    Myślę, że głowica do zdjęcia ponownie i sprawdzić szczelność. Do tego jeżeli docierałeś zawory, to dobrze byłoby sprawdzić luzy, czego zapewne nie zrobiłeś. Co do wycieku oleju to połamałeś pokrywę zaworów /na narożnikach i w miejscach wkręcenia śrub/, gdyż jej dokręcanie też trzeba zrobić z głową i delikatnie. Jeżeli uszczelka już raz była wymieniana /poprzedni właściciel/ to było coś nie tak. Nie kojarzę sposobu dokręcania, ale klucz dynamometryczny potrzebny jest tam tylko w początkowej fazie dokręcania- potem kątomierz. Nowe śruby głowicy? Jaki producent uszczelki?

    0
  • #7 12 Lut 2012 22:07
    ozz4
    Poziom 10  

    Dekla nie połamałem dokręciłem leciutko i w kolejności tak jak śruby głowicy i właśnie myślałem że zasłabo więc dokręciłem po pół obrotu i jest git...co do dokręcania głowicy to kolejność jest taka
    9 5 1 3 7

    10 6 2 4 8
    jaki moment nie pamiętam potem po 90 stopni 2 razy
    śruby zostały stare
    uszczelka glsser-a

    0
  • #9 12 Lut 2012 22:15
    ozz4
    Poziom 10  

    a to czemu ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    to nie kolega tylko znajomy mechanik

    0
  • #10 13 Lut 2012 22:46
    ozz4
    Poziom 10  

    Witam odświerzam...

    Moderowany przez robokop:

    To nie odświeżaj, tylko bierz się za robotę. Od pisania się nie naprawi. Zamykam.

    0