Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przebiegi samochodu, weryfikacja.

Piotr1991 12 Lut 2012 21:46 4416 37
  • #1 12 Lut 2012 21:46
    Piotr1991
    Poziom 11  

    Witam
    Chciałbym otworzyć nowy temat ogólnie o AUDI.

    Konkretniej jestem zainteresowany niemiecką stroną przeglądów technicznych.

    Pozwolę sobie zacytować część artykułu:
    "W wielu krajach przebiegi samochodu rejestrowane są na obowiązkowych przeglądach technicznych i dostępne dla każdego zainteresowanego - wystarczy w internecie w stosowne okienko wpisać numer rejestracyjny samochodu."
    Słyszał ktoś o tego typu stronie? Jeżeli tak, to proszę podawać wszystkie tego typu linki.
    Głównie chodzi mi o Audi - jeżeli nie będzie, to nic się nie stanie. Tylko tak z ciekawości chciałem sprawdzić, ale innym użytkownikom mogłoby to się przydać.

    0 29
  • #2 13 Lut 2012 09:49
    cefaloid
    Poziom 30  

    VW ma od jakiegoś czasu ogólnoeuropejska bazę danych - kupując auto na przykład z Niemiec, jedziemy do salonu w Polsce i prosimy o sprawdzenie historii serwisowania i przebiegu. Słyszałem, że niektóre salony liczą sobie za to kasę, ale ja trafiłem na pana, który sprawdził mi to za darmo.

    To było jakieś 5-6 lat temu. Nie wiem jak Audi, ale to ten sam koncern, więc wcale bym się nie zdziwił, gdyby oferowali taką samą możliwość wglądu w historię przeglądów, jeśli auto pochodzi z kraju europejskiego.

    0
  • #3 13 Lut 2012 10:50
    kamil907
    Poziom 28  

    To o czym piszesz jest możliwe, jeśli auto było serwisowane tylko w ASO. Jeśli ktoś zakończył współpracę z ASO i serwisował auto na własną rękę, to nie ma mowy o żadnych wiarygodnych informacjach na temat przebiegu. Nawet rejestrowanie przebiegu na corocznych przeglądach nie jest wiarygodne, bo przecież w ciągu roku można zrobić nawet 100tys. i dzień przed przeglądem cofnąć licznik o 80tys. i na papierze wszystko będzie wyglądało bardzo dobrze, bo wyjdzie, że przebieg w ciągu roku wyniósł 20tys.

    0
  • #4 13 Lut 2012 12:00
    cefaloid
    Poziom 30  

    kamil907 napisał:
    To o czym piszesz jest możliwe jeśli auto było serwisowane tylko w ASO. Jesli ktoś zakończył współpracę z ASO i serwisował auto na własną rękę, to nie ma mowy o żadnych wiarygodnych informacjach na temat przebiegu.


    Zakładając, że kupujesz auto młodsze jak 10-letnie na Zachodzie, masz sporą szansę, że serwisowany w ASO był. Na Zachodzie "kowale" nie są tak popularni jak w Polsce. Brak historii takich przeglądów oznacza jakiegoś Turka = niekoniecznie kupujemy.

    Zakładając jednak, że kupujesz auto starsze jak 10-letnie, przebieg jest i tak najmniej ważny, a liczy się dzwonnicza przeszłość, korozja i ogólny stan zużycia. Nie ma więc, w moim przekonaniu, sensu rozczulać się nad przebiegiem, jeśli takie auto jest zadbane.

    kamil907 napisał:
    Nawet rejestrowanie przebiegu na corocznych przeglądach nie jest wiarygodne, bo przecież w ciągu roku można zrobić nawet 100tys. i dzień przed przeglądem cofnąć licznik o 80tys. i na papierze wszystko będzie wyglądało bardzo dobrze, bo wyjdzie, że przebieg w ciągu roku wyniósł 20tys.

    Tak, jasne, na upartego masz rację. Tylko czy ktoś kogo stać na coroczne przeglądy w ASO, jeździ co roku do kowala cofnąć licznik, by sprzedać takiego 10 latka za 1000 euro więcej? Czy będzie przy okazji ryzykował całkowitą utratę gwarancji? Jeśli to pierwszy właściciel, to chyba możemy spokojnie założyć, że po upływie gwarancji nie zaczął jeździć 5x tyle.

    Edit:
    Przepraszam za offtopic, ale właśnie przeczytałem że:
    www.audi.pl napisał:
    Samochody Audi objęte są 2-letnią gwarancją producenta
    Ciekawe, czy jakiś producent oferuje mniej ;) To się nazywa korzystanie z renomy nazwy. To faktycznie kolega kamil907 ma rację. Można sobie przebiegi wpisywać, jakie się chce. Po 2 latach i tak już nie ma gwarancji.

    0
  • #5 13 Lut 2012 12:50
    kamil907
    Poziom 28  

    Chodziło mi bardziej o zapisywanie przebiegów przy corocznych przeglądach technicznych w stacjach diagnostycznych, a nie w ASO. W niektórych krajach podobno są zapisywane przebiegi przy takich przeglądach i właśnie wtedy może dochodzić do tego typu przekrętów, jak opisałem wyżej. Zgodzę się, że jeśli ktoś serwisuje auto na bieżąco w ASO, to raczej na pewno jednocześnie nie bawi się w zaniżanie przebiegu.

    0
  • #6 13 Lut 2012 16:09
    Piotr1991
    Poziom 11  

    kamil907 jest coś takiego jak coroczne rejestrowanie przeglądu samochodu w Niemczech. czytałem o tym w kilku artykułach, gdzie przytoczyłem na samym początku fragment. Chodzi mi o stronę, gdzie można wpisać numer samochodu i wszystko się ukaże, co i jak było w danym roku eksploatacji pojazdu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    cefaloid jeżeli znasz adres tej strony, to proszę podaj go. Spróbuję sprawdzić moją Audi.

    0
  • #7 13 Lut 2012 21:34
    xyro
    Poziom 23  

    Podstawowa zasada - nie kupuje się auta oceniając stan licznika. Czy Niemcy czy UK - ludzie wiedza, jak się cofa liczniki. Ja pracuję w UK i przed przeglądem jeździ się na korektę licznika. To samo w Niemczech. Niemiec kupuje np. Audi A4 w dieslu i robi 100-150 tys. rocznie i korekta o jedno zero obcina i do serwisu. Po 5 latach (jeśli dokupi gwarancję) i serwisuje w ASO - auto ma 600 tys. i mechanicznie zaczyna już nie domagać, ale Niemiec miał gwarancję cały czas (limit przebiegu). Wszystko, co padło - robione plus auto zastępcze. A no koniec sprzedaje A4 od dziadka albo żony :) Przebieg pod 100 tys. Skąd o tym wiem? Bo nie wszyscy wiedzą, że Audi zapisuje przebieg w kilku miejscach i czasem robi się korekty tylko na liczniku.

    0
  • #8 13 Lut 2012 21:54
    Piotr1991
    Poziom 11  

    xyro możesz rozwinąć temat dalej? Gdzie dokładniej Audi zapisuje stan licznika? I jak to można najbardziej precyzyjnie sprawdzić??

    0
  • #9 14 Lut 2012 20:39
    xyro
    Poziom 23  

    W większości Audi po 2000 r. przebieg silnika oficjalnie zapisany jest w 2 miejscach, tj. w silniku i w liczniku (w 90 % aut marki Audi po 2000r). Nie będę opisywał, jaki program, do czego trzeba go mieć. Nieoficjalnie przebieg jest w jeszcze jednym ciekawym miejscu zapisany i da się go tylko odczytać przez wylutowanie EEPROMu, bo osobiście nie wiem, jak to inaczej odczytać, ale zachowam to dla siebie... Mało kto wie, gdzie i co zmienić. Dodam tylko, że jest to jeden z modułów samochodu i nie we wszystkich samochodach da się to sprawdzić.
    Przebieg sprawdza się ogólnie oglądając auto, a nie patrząc na blat.

    0
  • #10 14 Lut 2012 22:26
    Piotr1991
    Poziom 11  

    xyro a Audi A3 1997 1.6? Może da się jakoś rozszyfrować, czy nie był cofany licznik?

    0
  • #12 15 Lut 2012 15:20
    Piotr1991
    Poziom 11  

    W tym momencie niecałe 206 tys. i posiadam dokument brief, czy jak to tam się zwie, z 21 września 2009, że w tym czasie miało auto przejechane 179938 KM.
    W tym momencie mam już niecałe 206 tys. przejechane.

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Jeszcze dodam, że auto sprowadzone jest z Niemiec.

    0
  • #13 15 Lut 2012 21:44
    xyro
    Poziom 23  

    Tylko w liczniku jest przebieg i nie problem go zmienić. Skoro masz 206 tys., to sprzęgło powinno być nieruszane, silnik nie powinien oleju brać ani grama. Może w ASO jest jakaś historia serwisowania, a jak nie ma, to marne szanse cokolwiek sprawdzić.

    0
  • #14 16 Lut 2012 17:58
    Piotr1991
    Poziom 11  

    xyro jest napisane w przetłumaczonej instrukcji tego modelu na internecie, że na 1000 km może nawet ubyć do litra oleju. Teraz przy 205 tys. założyłem instalację sekwencyjną LPG. Regularnie uzupełniam ubytek oleju Mobil 15W40 (zalecany przez producenta to Mobil). Litr oleju mi wystarcza na ok. 2-3 tysięcy km. Zobaczymy, jak to będzie teraz przy LPG. Myślę, że nie będzie większego ubytku oleju niż przy benzynie.

    0
  • #15 16 Lut 2012 22:58
    xyro
    Poziom 23  

    Jeżeli silnik bierze około 1 litr oleju na 1000 km, to już remont zbliża się wielkimi krokami. Silnik 1.6, jaki ty masz nie przysparza wielkich problemów i nie bierze dużo oleju. Albo ktoś go zaniedbywał albo masz przebieg oryginalny +- 500 tys. km. Taki silnik jak twój, jak ktoś zmieniał olej przynajmniej co 20 tys. km przy 200 tys. nie powinien brać ani grama syntetyka, a co dopiero 15w40, na którym twój silnik szybko skończy żywot... 1l na 2000 tys. km - bardzo dużo to jest. Pewnie pierścienie i uszczelniacze mają już dosyć, a kiepski olej na pewno im nie pomaga.

    0
  • #16 16 Lut 2012 23:15
    cefaloid
    Poziom 30  

    xyro napisał:
    Albo ktoś go zaniedbywał albo masz przebieg oryginalny +- 500 tyś km.


    Silnik 1,6 VW (ładnych parę lat temu). Przebieg 360 tys. km. Ubytek oleju między kolejnymi wymianami: około 1l - faktycznie dużo.

    A może cieknie na misie / uszczelnieniu wału? Misa sucha?

    0
  • #17 17 Lut 2012 21:14
    xyro
    Poziom 23  

    Silnik ten nie jest super trwały jakoś, ale zaraz obok mnie jest znajoma pizzeria i tam latają 2 Golfy IV 1.6 (praktycznie te same silniki co w a3) i nalatane mają około 400 i 600 tyś km i akurat w jednym i drugim nic się nie dzieje, a oleju syntetyka nie biorą prawie nic, tj. 1l na 8-10 tys., ale fakt faktem - właściciel dba o te auta i jak coś pada w nich, to zaraz mam robotę :) A nie dzieje się w nich nic złego, tylko szyby i elektryka trochę szwankują (krańcówki drzwi). Czasem coś extra trzeba zrobić, ale koszta też nieduże.

    0
  • #18 18 Lut 2012 13:55
    Piotr1991
    Poziom 11  

    xyro Mobil 15W40 to jest kiepski olej?

    0
  • #19 18 Lut 2012 16:32
    kamil907
    Poziom 28  

    Marka nie ma większego znaczenia. Chodzi mu raczej o to, że jest to zbyt gęsty olej, z czym ja się nie zgodzę, bo na takim też można spokojnie i bezawaryjnie jeździć.

    0
  • #20 18 Lut 2012 17:05
    xyro
    Poziom 23  

    Jeżeli ktoś nie dużo jeździ, to wystarczy taki olej, ale nie jest on dobry dla silnika szczególnie w zimę. Jeżeli chodzi o starsze silniki to 15w40 styknie, ale w nowych, gdzie są popychacze hydrauliczne, łańcuchy, wariatory hydrauliczne, to taki olej szybko zabije silnik.

    0
  • #21 18 Lut 2012 17:41
    Piotr1991
    Poziom 11  

    xyro jaki olej mógłbyś polecić do mojego Audi? Audi A3 1.6 1997r.

    0
  • #22 18 Lut 2012 21:49
    xyro
    Poziom 23  

    Silnik już swoje lata ma i swoje bierze. Zmień na 10w40 Mobila i będzie dobrze. Sprawdź ewentualne wycieki. Skoro Ci dużo oleju ubywa, to pasowałoby chociaż ciśnienie sprężania zrobić z próbą olejową. W twoim silniku wymiana uszczelniaczy w głowicy (da się zrobić bez ściągania głowicy) powinna znacząco zmniejszyć ubytki oleju. Silnik przy takim zużyciu oleju musi kopcić - zwróć uwagę kiedy. Najpierw zobacz, czy przykapca na niebiesko po odpaleniu tak 10 s i później przestaje, czy jak zrobisz redukcję biegiem tak, żeby silnik miał z 4 tys. obr. i żeby spadały, czy jak trzymasz silnik na obrotach 5-6 tyś. Pierwsza próba na zimnym, pozostałe dwie na rozgrzanym do 90 st. Oczywiście sprawdź przedmuchy też i drożność odmy.

    0
  • #23 18 Lut 2012 22:15
    Piotr1991
    Poziom 11  

    Ile takie próby sprężania kosztują ?
    Mi znowu polecono olej 15w40, a Ty mówisz, że 10w40. Jaka jest różnica między tym olejem a tym?

    0
  • #24 20 Lut 2012 19:02
    SauerMauser
    Poziom 21  

    xyro napisał:
    [...] Zmień na 10w40 mobila i będzie dobrze.[...]


    Nie będzie już nigdy dobrze. Można schodzić na wyższą klasę gęstości oleju, ale nie odwrotnie. Jeżeli pali 1l oleju mineralnego, to spali jeszcze więcej oleju rzadszego. Pojawią się zapewne wycieki, itp.


    Piotr1991 napisał:
    [...] mi znowu polecono olej 15w40 [...]


    Zmień jak najszybciej mechanika lub doradcę, bo w Dieslu typu Common Rail zamordowałbyś już tym silnik.

    Jeżeli chcesz dostrzec różnicę między 0W, 5W, 10W i 15W, włóż do zamrażarki te oleje na noc w osobnych pojemnikach i sprawdź ich gęstość własnoręcznie. Zrozumiesz, jak wówczas czuje się silnik.

    Jednymi z najlepszych olejów silnikowych są Motul i Canada Petrol, Mobil też nienajgorszy.

    0
  • #25 20 Lut 2012 19:10
    Piotr1991
    Poziom 11  

    SauerMauser nie mam mechanika. Jak to się mówi - sam sobie rzepkę skrobię. Brat się trochę zajmuje, trochę tata, trochę ja. Najpoważniejsza awaria, jaka się zdarzyła to nieszczelność zacisku w tylnym kole, a tak to auto elegancko się eksploatuje.

    0
  • #26 20 Lut 2012 19:15
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Obejrzyj cały filmik, nie jest po polsku, ale można dostrzec sens pomysłodawcy.

    0
  • #27 20 Lut 2012 20:37
    xyro
    Poziom 23  

    Filmik dużo w temacie ukazuje. Dlatego jak ktoś śmiga po mieście i mówię, żeby zalał 0w30, to nie... 15w40, bo tańszy :)
    Co do Twojego audi - próba kompresji to jakieś 30 do 60 zł. Trzeba wykręcić wszystkie świece, odpiąć pompę paliwa (lub przekaźnik/bezpiecznik) i kręcić rozrusznikiem. Silnik musi być dobrze rozgrzany. W benzynowym silniku norma to tak 10-14 bar, poniżej 9 też ujdzie, ale 7 to już katastrofa. Ważne, żeby nie było różnicy większej jak 0,5 bara. Możesz sam kupić taki przyrząd - nie jest drogi.
    Opisz, czy i jak przykapca Ci auto na niebiesko. Mały remont powinien pomóc, bo przy takiej ilości pobieranego przez silnik oleju szybko katalizator, a później silnik skończy żywot.

    A co do tego, że po 15w 40 pozostają szlamy, które syntetyk wypłukuje, to nieprawda. To już nie te czasy. Jak z silnika nie cieknie przy 15w40, to przy 0w30 też nie powinno, ale jak się gdzieś poci, to wtedy będzie wyciek w tym miejscu. Większość olejów syntetycznych na naszym rynku to tak naprawdę mineralne oleje z dodatkami. Nie wierzycie? Poczytajcie. Z prawdziwych syntetyków jest tylko kilka olejów. Większość obecnie sprzedawanych to oleje hydrokakowane (czyli mineralne po tuningu). Z prawdziwych syntetycznych to te lepsze Texaco, Elf, Motul, Mobil nie ma - wszystkie to Hydrokraki, Castrol Edge (tylko z napisem full synthetic). Zatem syntetyk syntetykowi nie równy. Najtańszym prawdziwym syntetykiem jest Vavoline 0w40.

    0
  • #28 20 Lut 2012 21:21
    SauerMauser
    Poziom 21  

    xyro napisał:
    [...]A co do tego, że po 15w 40 pozostają szlamy, które syntetyk wypłukuje to nieprawda. To już nie te czasy.[...]


    Nowa teoria. Może ją opatentować? Gdy techniczna myśl naukowa zmieni zdanie, dorobisz się fortuny ;-)

    0
  • #29 20 Lut 2012 22:15
    xyro
    Poziom 23  

    Pomagałem ojcu może z 15 lat temu, gdzie nie było olejów jak teraz i po byle jakim mineralnym była masakra w silniku. Kupa gęstego czarnego szlamu, który nie płynął z olejem. Teraz zalewając nawet najtańszy mineralny, nic takiego się nie dzieje, co nie zmienia faktu, że po 100-200 tys. jazdy silnik po mineralnym jest jakby pokryty żółtawym lakierem bezbarwnym w środku, który schodzi mechanicznie, a po syntetyku jest goły czysty metal. Ot, taka różnica.

    0
  • #30 20 Lut 2012 22:25
    Piotr1991
    Poziom 11  

    xyro nie kopci na niebiesko na pewno. Normalnie jak na naszą teraz temperaturę kopci na biało.
    To mam zostawić sobie markę oleju MOBIL czy proponujesz mi zmianę na lepszy? A jeżeli tak, to na jaki?
    Będę na pewno zmieniał na wiosnę olej i filtry.

    0