Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ricoh 1018 brak toneru .

sunedge 13 Feb 2012 10:46 2630 17
  • #1
    sunedge
    Level 10  
    Witam!
    Jak w tytule, w kopiarce wymieniłem developer, bęben i listwę - zamienniki, ksero zrobiło kilkanaście, może trochę więcej kopii i wyrzuciło komunikat - kończy się toner, po 4 kopiach poprosiła o otwarcie pokrywy - otworzyłem wysunąłem butelkę, zasunąłem, zaczęło się wszystko kręcić - toner się uzupełniał.

    Po kilkunastu kopiach, znowu pojawił się komunikat o kończącym się tonerze - taka sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie.

    Teraz cały czas świeci się ikonka toneru + komunikat, żeby go uzupełnić - problem w tym, że kiedy otworzę klapę, wysunę i wsunę butelkę, zamknę kopiarka pzrez kilka sekund się kręci ale nie ma komunikatu, że uzupełnia toner - cały czas wyświetla się komunikat - "Uzupełnij toner. Otwórz przednią klapę..." itd.



    Znalazłem podobny temat, i odpowiedzi (nie wiem czy to się przyda):

    1. Nie został się korek z butelki,
    2. Chyba nic się nie wyłamało (wygląda to wszystko tak jak w bliźniaczej 2018),
    3. Zębatki w wywoływaczce nie są uszkodzone,
    4. Nie wiem jak sprawdzić, czy silnik dozowania toneru się kręci.

    Chyba, że jest jakaś inna przyczyna.

    P.S. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale zauważyłem, że po wyjęciu zespołu bębna ikonka "brak toneru" ciągle się świeci.
  • Helpful post
    #2
    Janusz.P
    Photocopiers specialist
    a inicjalizację developera zrobiłeś.
  • #3
    sunedge
    Level 10  
    Tak, znalazłem na forum jak to zrobić, chociaż trwało to znacznie krócej niż w poście (miało trwać około 5 minut, a trwało to jakąś minute może).
  • Helpful post
    #4
    copyman
    Photocopiers specialist
    Czy po każdym dozowaniu wzrasta czerń na kopiach ? Czy obraca się silnik zobaczysz jak wyjmiesz szufladkę z tonerem i zablokujesz styk przedniej pokrywy np. śrubokrętem. Widać wtedy obroty sprzęgła napędzającego butlę.

    C.
  • Helpful post
    #5
    tomasz.sta
    Level 15  
    Sprawdź zębatki wałka magnetycznego (często się wycierają). Gniazdo oraz samą wtyczkę modułu trzeba wyczyścić i będzie dobrze (jak trzeba to coś pod tą wtyczkę podłóż). Napisz o efektach.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #6
    cezar80
    Level 27  
    Silnik idzie sprawdzić w kodach 5 output. Odkręcasz pokrywę gdzie wychodzi kopia i widzisz. Jak koła w wywoływaczce całe i w dozowniku nic nieurwane to zrób tak. Włóż toner włącz maszynę i nie otwieraj przedniej klapy tylko boczną. po jej zamknięciu powinna przejść w tryb dosypywania. Jeśli nie to kasowanie pamięci 5-990 ale nie wszystko tylko engine.
  • #7
    sunedge
    Level 10  
    Witam!
    Dziękuje za zainteresowanie ;)

    Silnik obraca butelką z tonerem.
    Gniazdko i wtyczkę wyczyściłem.

    Coś zauważyłem, jeśli wysunę toner i moduł bębna, odsunę tą zasuwkę, pzrez którą dosypuje się toner to jest ona zasypana na równo tonerem. W drugiej kopiarce jest inaczej, nie widać toneru.

    Zanim spróbuje zrobić to co zaleca cezar80 - czy mogę przełożyć toner i zespół bębna z ricoh 2018? Czy wtedy ikonka toneru powinna zniknąć? Skąd w ogóle kopiarka wie, że brak tego toneru?

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #8
    mmcinek
    Level 17  
    Wywoływaczka Ci się nie kręci.
    Sprzęg na wałek magnetyczny założyłeś?
  • #9
    sunedge
    Level 10  
    Jeśli to takie plastikowe kółeczko z wcięciami to założyłem. Znaczy się silnik padł czy jeszcze coś gorszego? ;)
  • Helpful post
    #10
    huberto233
    Level 26  
    a moze po prostu mieszadla sie nie kreca , jakby silnik poszedl to raczej wywalalby bledy. Sprawdziles czy mieszaja ? Ja bym rozebral, recznie zebatkami poruszal ( tymi od wywolywaczki ) i zobacczyl jak sie zachowuja mieszadla.


    Jeszcze jedna mozliwosc np cos z TD sensorem , nigdy nie mialem ale nigdy niemow nigdy
  • Helpful post
    #11
    copyman
    Photocopiers specialist
    Brak napędu na wywoływaczce - poleciały tryby w dewelopingu. Można je nabyć w Arbiko jako zestaw ale najpierw zobacz w jakim stanie masz uszczelniacze. Jak się sypie deweloper to niestety do wymiany.

    C.
  • #12
    sunedge
    Level 10  
    Witam.
    Na szczęście silnik się kręci, więc to pewnie te tryby. Szukałem tych zębatek na Arbiko ale nie potrafię znaleźć ^^. Znalazłem je w innym sklepie (copy-expert).
    Co to są uszczelniacze? To te takie wąskie paski gąbki?

    Na razie dziękuję za zainteresowanie i pomoc.
    Proszę jeszcze nie zamykać tematu przynajmniej do czasu aż założę nowe zębatki i zobaczę co się będzie dziać ;)

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam :)
  • Helpful post
    #13
    copyman
    Photocopiers specialist
    Uszczelniacze to takie bushingi - łożyska na których obracają się mieszadła w dewelopingu. Jeżeli się powycierają to deweloper wydostaje się przez nie i zasypuje zębatki. Efekt wiadomo jaki :) Zwróć uwagę zamawiając te zębatki żeby były do 1015/1018 a nie do 220/270/1022/1027. Odrobinkę się różnią chociaż na pierwszy rzut oka tego nie widać. Po złożeniu będzie buczało. Poza tym najlepiej odsyp cały deweloper z wywoływaczki , wyczyść wszystko dokładnie i dopiero pozakładaj nowe elementy. Deweloper możesz przesiać i zasypać z powrotem. Sugerowałbym jednak nowy.

    C.
  • #14
    Janusz.P
    Photocopiers specialist
    Z doświadczenia mogę stwierdzić że wymiana samych zębatek i uszczelniaczy nie zawsze jest skuteczna. Ponieważ jak poszły zębatki to i uszczelniacze a jak puszczają uszczelniacze to szlifują sie mieszadła i mają duże luzy w związku z tym tylko krok aby znowu developer przedostał się do zębatek bo uszczelniacze na mieszadłach z powodu ich luzu będą słabo uszczelniać. Ja w takim wypadku wymieniam cały dół z mieszadłami i trzema zębatkami (jest to jako jedna część zamienna) plus dwie zębatki współpracujące z wałkiem magnetycznym i na pewno na długo jest ok.
  • #15
    sunedge
    Level 10  
    Podmieniłem zespół bębna z ricoh 2018 - kontrolka "brak toneru" świeci dalej, więc chyba trzeba zawieźć kopiarkę do serwisu żeby uporali się z tym i wtedy dopiero wymieniać zębatki albo cały dół.
    Jak i jeśli się dowiem, co było przyczyną to zapostuje :)
    Pozdrawiam
  • #16
    knightmann
    Level 12  
    Witam, odświeżam temat gdyż właśnie mam podobny problem-czy autor postu mógłby napisąc co w końcu było przyczynąw jego przypadku?


    W mojej maszynie wyrzuciło,żeby zmienić toner ale kiedy wyciągnęłam butelkę to była do połowy jeszcze pełna. Po uzupełnieniu mimo to na nową , toner się uzupełnia przez jakiś czas ale kiedy kończy to znowu jest komunikat :uzupełnij toner: i tak w kółko. Lampka od toneru świeci się cały czas. Może ktoś coś doradzi?


    Mam także prośbę o informację jak zrobić inicjalizację developera w tej maszynie?wyczytałam do góry,żę można spróbować ale nie wiem jak



    z góry bardzo dziękuje!
  • #17
    sunedge
    Level 10  
    Witam!
    Od razu przepraszam, ze tak długo bez odpowiedzi, ale w sumie niedawno odwiedziła serwis.

    W kopiarce został wymieniony dół wywoływaczki z zębatkami, które były zużyte, od tego czasu (jakiś tydzień) wszystko działa OK.

    Za to 14.05 w drugiej maszynie (2018) tez wyświetlił się komunikat - brak toneru, nie uzupełniała toneru a kopia była bardzo blada. Dwa dni później, już w serwisie zaczęła normalnie kopiować bez żadnych ingerencji - tak sama z siebie :)
  • #18
    zsz
    Level 1  
    Witam odświeżam temat,

    Mam podobny problem tyle że chodzi o nashuatec 1805d.Kilka razy wyświetlił się kod sc 390,i maszyna robi coraz bledsze kopie,dodam że toneru jest jeszcze dużo.
    I czy i jak można zresetowac taką maszynę?

    Zgóry dzięki za podpowiedzi:)