Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alhambra - szybka utrata temperatury silnika

botnaizi 13 Lut 2012 11:01 3261 12
  • #1 13 Lut 2012 11:01
    botnaizi
    Poziom 8  

    Witam,

    Mam problem z Alhambrą. Ostatnio przy -25st. nie chciała dogrzać silnika. Poczytałem o dogrzewaczu. Okazało się, że czujnik od początku był zwarty a dogrzewacz nie działał. Podjechałem do znajomego, wykrył 5 błędów w ogrzewaniu 1410(przegrzanie nagrzewnicy) 4 razy i jeszcze jakiś. W każdym razie powiedział, że nic nie zdziała bo nie może tym sterować. Podjechałem do domu i słyszę, że mały odrzutowiec chodzi. Pomyślałem, że problem rozwiązany. Jednak dziś dogrzał się po około 5km przejechałem następne 5km i wjeżdżając w zabudowany Ze 300m jechałem bez gazu i już temperatura trochę spadła. Pod domem miałem już 70st. ( na zewnątrz -4 ). Co może być nie tak? Czytałem, że trzeba przy błędzie 1410 wymienić jakieś szczotki w pompce. Czy to jej wina? Czy może czujnika, czy co jeszcze może nie grać? Termostat mam wymieniony.
    Dodam, że dogrzewacz nie chodził 3 lata. Nie pamiętam, aby na początku było słychać taki dźwięk.

    Pozdrawiam

    PS. Jeśli nie ten dział proszę o przeniesienie.

    0 12
  • #2 13 Lut 2012 11:08
    pbkat
    Poziom 14  

    każda utrata bądź brak wzrostu temperatury to przeważnie kłopot z termostatem. tutaj zacznij poszukiwania

    0
  • #3 13 Lut 2012 11:17
    botnaizi
    Poziom 8  

    Tak jak pisałem, termostat wymieniony. Więc raczej nie jest to jego wina.

    0
  • #4 13 Lut 2012 11:19
    pbkat
    Poziom 14  

    sprawdzałeś termostat przed zamontowaniem?

    0
  • #5 13 Lut 2012 17:32
    botnaizi
    Poziom 8  

    Tak, i stary i nowy były ok. Przypomnę tylko, że wywaliło na komputerze błąd 1410 (z tego co wyczytałem to wymiana szczotek w pompce potrzebna) i czujnik mam zwarty(więc dogrzewacz chodzi cały czas). Co może być jeszcze przyczyną takiego spadku temperatury?

    0
  • #6 13 Lut 2012 17:37
    stomat
    Specjalista elektryk

    Przyczyną jest -25 stopni na dworze. Zobaczysz jak ci będzie grzał w lipcu :) Alhambra to duża buda, silnik z golfa i ty chciałbyś przy -25 na dworze mieć w środku +25 ? Ten typ tak ma.

    0
  • #7 13 Lut 2012 17:41
    botnaizi
    Poziom 8  

    Nie przeczytałeś dokładnie ;) Dziś przy -4st. mi tak zrobił, że zagrzał się do 90st. i po 200 czy 300 metrach bez gazu i dosłownie 30 sekundach przed garażem z 90 zrobiło się 70st. A przecież -4 to nie jest jakaś ekstremalna temperatura więc czemu jej nie utrzymał?

    1
  • #8 13 Lut 2012 19:59
    0__0
    Poziom 30  

    Bo silnik pracował na obrotach biegu jałowego?
    Te silniki aby grzać muszą być obciążone , jak liczysz że pyrkając sobie na wolnych przy -10na zewnątrz po kilkunastu minutach będziesz miał w środku ciepełko przy niesprawnym dogrzewaczu to się przeliczysz bo takie coś w to w wersjach benzynowych.

    0
  • #9 13 Lut 2012 20:37
    botnaizi
    Poziom 8  

    Może jeszcze raz. Silnik był zagrzany. Do tego dogrzewacz chodzi cały czas, nawet jak osiągnie 90st. Po ok 200m na biegu bez gazu temperatura spadła z 90 do ~75 a przed garażem było już 70. Dogrzewacz chodzi cały czas. Raczej silnik jak wjeżdżasz do miasta przy -4st. nagle nie stygnie? Taką temperaturę powinien trzymać chyba nieco dłużej niż minutę.

    0
  • #10 13 Lut 2012 21:11
    0__0
    Poziom 30  

    Ale dmuchawa wewnątrz działała czy nie w czasie gdy silnik sobie pyrkał na jałowym?Co do dogrzewacza to czy aby na pewno działa cały czas po osiągnięciu nawet 90stopni - prawidłowo powinien się wyłączyć chyba przy 70stopniach w obiegu tzn włączyć przedmuch , wystudzić i wyłączyć co trwa z 2 minuty - może przedmuch bierzesz za oznakę działania podgrzewacza?

    0
  • #11 13 Lut 2012 21:33
    botnaizi
    Poziom 8  

    Pisałem wcześniej. Czujnik jest zwarty. Odkryłem to dopiero teraz jak przy tym grzebałem. 3 lata był. Dlatego też dogrzewacz chodzi cały czas. Więc tym bardziej powinien trzymać temperaturę. A czy chodzi cały czas to raczej tak. Bo kilka razy sprawdzałem, i jak się zatrzymałem zawsze chodził. I tak jeszcze około minuty po zgaszeniu silnika.
    Co do dmuchawy. To niby jest włączona ale ustawione jest 21st. i wentylatory na najniższym poziomie. Bo auto garażowane więc nie muszę rano go grzać.
    Jeszcze sprawdzę jutro ale przypuszczam, że nic się nie zmieni.

    0
  • #12 13 Lut 2012 22:08
    stomat
    Specjalista elektryk

    Dogrzewacz oprócz czujnika na podszybiu ma jeszcze czujnik wewnątrz i wyłącza się gdy płyn chłodzący osiąga 70 st.C. Jeśli termostat jest sprawny to nie ma innej opcji, gdzie miałoby podziać się ciepło ? Może być oddane tylko do chłodnicy (niemożliwe skoro termostat sprawny) lub na ogrzewanie wnętrza. Innej opcji nie ma. Ten typ tak ma (też mam Alhambrę więc wiem co piszę). Dobiję cię jeszcze że klima też słabo się wyrabia w tej wielkiej budzie.

    0
  • #13 13 Lut 2012 22:36
    botnaizi
    Poziom 8  

    W tamtym roku nabijałem więc w lato nic lepszego w korku nie ma. Ogólnie to z ogrzewania nie korzystam. No chyba, że między jednym a 2 wyjazdem rano zostawię na 30 min auto na dworzu to tylko aby szyby odparować. Tak to wyłączam, bo mi to nie potrzebne. Jutro wyłączę całkiem i zobaczę jak się zachowa.

    0
  Szukaj w 5mln produktów