Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsu Grandis 2.0 tdi 16V BWC - spadki mocy tryb awaryjny brak błędów

13 Lut 2012 12:04 5942 6
  • Poziom 9  
    Mam Mitsubishi Grandis z 2008 roku silnik 2.0 TDI 16V ( VW ) z DPF
    symbol
    BWC.
    Na dłuższych trasach zdażają mi się spadki mocy i auto przechodzi
    w tryb
    awaryjny. Najczęściej na 5 biegu przy wyprzedzaniu tak między
    2000-2500
    obr/min. Problem sie pojawił po 2 miesiącach od usunięcia DPF
    programowo i
    mechanicznie, został tylko katalizator. Komputer sporadycznie
    pokazywał
    błąd czujnika kopiowania turbo tego na gruszce. Auto na hamowni
    pokazało
    160 ps i 340 nM po usunieciu DPF ( seria zmierzona to 144 ps i 315 nM).
    Za
    namową mechanika i że już moja turbina ma 130kkm i za długo nie
    pociągnie
    wymieniłem na nówkę ( nie po regeneracji).
    Po wymianie pojechałem za granice ok 1500 km w obie strony. Przez
    pierwsze
    500 km ok, póżniej jak raz złapałem tryb awaryjny to już co
    kilkadziesiąt
    kilometrów przeważnie przy wyprzedzaniu , przyspieszaniu lub pod
    góre, ale
    nigdy ponad 130 km/h, na autostradzie jak przekroczyłem 120 to mogłem

    przyspieszać do 200 i zwalniać i nic sie nie działo. Oczywiście po

    wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko ok. Tak miałem
    ze 20
    razy. Po podpięciu pod kompa żadnych błędów. Po mieście jeżdże
    i nic sie
    nie dzieje a tylko na dłuższą trase wyjade i już jest problem.
    Wężyki od
    podciśnienia ok, N75 wymieniony, mapsensor tez nówka, przepływka
    ok.
    Co to może być?
  • Poziom 39  
    Przedewszystkim kijowo ten DPF usunięty, bo teraz mimo błędów sterownik nie zapisuje DTC.
  • Poziom 9  
    Ale są w aucie urządzenia które zepsute nie generuja błędów np zapchany kat czy filtr paliwa lub filtr oleju.
  • Poziom 39  
    Ale nie powodują trybu awaryjnego.
  • Poziom 9  
    W MITSU pomimo że silnik VW tryb awaryjny powoduje zapchany filtr paliwa, zapchany filtr oleju i zapchany kat, to jest potwierdzone na forum mitsumaniki!!!!
    Zastanawiam sie czy coś innego co nie ma czujnika (więc nie będzie błędu) może powodować tryb awaryjny? np w VW caddy spalona lampka od zegarów powoduje tryb awaryjny!!!!!
  • Poziom 9  
    Wymieniłem dzisiaj znowu filtr paliwa. Przez pierwsze 200 km było ok a później znowu to samo. Czy wymienić znowu?
  • Poziom 9  
    Problem to niesprawna pompa vaccum. Wymieniona. Wszystko OK.