Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć termostat bezprzewodowy.

kon.zim 13 Lut 2012 19:52 3695 4
  • #1 13 Lut 2012 19:52
    kon.zim
    Poziom 2  

Witam,Jestem nowy na forum więc przepraszam jeśli jest to nieodpowiedni dział.Potrzebuje pomocy odnośnie podłączenia elektryki do Termostatu bezprzewodowego Sarv105 firmy Emos, który niedawno zakupiłem.Nie mogę sobie dać rady z podłączeniami elektrycznymi w tym urądzeniu.Nie znam się za bardzo na elektryce a nie chcę też do takiego bzdetu wzywać elektryka. Prosiłbym żeby mi ktoś w łopatologiczny sposób powiedział jak powinny wyglądać połączenia elektryczne.Dodam że termostat ma sterować pracą prostej pompy do ogrzewania podłogowego o napięciu 230v.

Tu jest instrukcja obsługi tego termostatu: http://www.emos.pl/soubory-ve-skladu/instrukcje/2101304000_31-P5611.pdf

Z góry dziękuje za pomoc.

0 4
  • Sklep HeluKabel
  • #2 14 Lut 2012 07:44
    duddy
    Poziom 21  

Bardzo proste jak w instrukcji.
    L - zasilanie przewód fazowy ( brązowy )
    N - zasilanie przewód neutralny ( niebieski )
    COM - przewód fazowy do styku załączającego
    NO - przewód do pompy ( zacisk L na pompie )

Pozostają dwa złącza na pompie N i PE.
    N - neutralny do zasilania
    PE - ochronny

2
  • Sklep HeluKabel
  • #3 14 Lut 2012 08:50
    kon.zim
    Poziom 2  

Ok, powoli łapie. Nadal jednak je rozumiem które przewody podłączyć pod zacisk COM, i co z kablem N-neutralnym który chyba też jakoś powinien wychodzić z urządzenia na zasilanie pompy.

0
  • #4 14 Lut 2012 09:21
    duddy
    Poziom 21  

Na COM podajesz faze, która przekaźnik będzie przekazywał na zasilanie pompy. Przewód N do pompy doprowadzamy bezpośrednio z zasilania tak samo jak PE. tylko przewód fazowy L jest doprowadzany do pompy z regulatora zacisk NO

0
  • #5 14 Lut 2012 15:53
    kon.zim
    Poziom 2