Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłaczyć alternator od Golfa II?

skipi500 13 Lut 2012 20:08 5875 14
  • #1 13 Lut 2012 20:08
    skipi500
    Poziom 8  

    Mam prośbę, pytanie jak podłączyć konkretny alternator od Golfa II zamieszczony poniżej na rysunku.
    Wg mnie to będzie tak jak zaznaczyłem na fotografii, tylko nie wiem czy dobrze? Czy ktoś może rzucić okiem, gdyby zdjęcie się nie chciało otworzyć to podaję linka:
    http://www.star-jet.pl/alternator/foto.jpg
    Jak podłaczyć alternator od Golfa II?

    0 14
  • Pomocny post
    #2 13 Lut 2012 20:11
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 13 Lut 2012 20:14
    skipi500
    Poziom 8  

    czyli wszystko jest dobrze tylko styk 2 nie pod stacyjke tylko pod jaką żarówkę tak? i jezlei zarowka zgasnie to wtedy oznacza ze alternator ładuje tak?

    0
  • Pomocny post
    #4 13 Lut 2012 20:15
    437960
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 13 Lut 2012 20:17
    skipi500
    Poziom 8  

    bo tak w zasadzie to ja chce ten alternator podlaczyc do rowera treningowego zeby ladowac nim akumulator. a zapytam jeszcze czy mozna uzyskac prad z alternatora bez podlaczania akumulatora tylko bezpośrednio z alternatora?

    0
  • Pomocny post
    #6 13 Lut 2012 20:19
    Zico63
    Poziom 37  

    skipi500 napisał:
    ja chce ten alternator podlaczyc do rowera treningowego
    Naprawdę dobre!
    Akumulator musi być: marny, mały, byle jaki - byle coś ponad 12V dawał, bo alternator musi się wzbudzać.

    0
  • #7 13 Lut 2012 20:33
    kortyleski
    Poziom 41  

    Albo masz nogi jak dęby albo rowerek budujesz teściowej. No ale eksperyment jest podstawą wynalazku.... Jak napisali poprzednicy - jakikolwiek aku musi być do wzbudzenia, na magnetyzm szczątkowy bym nie liczył w rowerku. No i przełożenia podobieraj tak by przy spokojnym pedałowaniu na wałku alternatora było minimum 3000 obr/min

    0
  • #8 13 Lut 2012 20:39
    skipi500
    Poziom 8  

    wlasnie alternator laduje od 1 tys obrotow silnika tylko musze przeliczyc ile to jest w przypadku np tego golfa obrotow alternatora. chyba ze ktos dysponuje konkretna liczbą tak jak kolega kortyleski podal 3 tys obrotow alternatora czy to odpowiadac bedzie 1 tys obrotow silnika w ktorym jest alternator. chodzi mi o to czy to sa konkretne informacje czy tylko takie na oko bo wiadomo ze kolo na wale jest wieksze od alternatora daltego nie ulega watpliwosci ze alternator musi sie krecic szybciej iles razy szybciej niz silnik tylko ile dokaldnie..... hmm moze ktos wie

    0
  • Pomocny post
    #9 13 Lut 2012 20:41
    sq9cwd
    Poziom 27  

    Pamiętam jak byliśmy na wycieczce poglądowej na Uniwersytecie Śląskim, był tam zbudowany taki patent. Wykładowca zaprosił kogoś z publiczności do przetestowania. Koleś na 1 halogenie kręcił, na 2, miał kłopoty, podłączyli mu do tego klakson (150W) i wychodziły z niego 7 poty. Po wszystkim prowadzący pogratulował kolażowi kondycji, gdyż spodziewał się, że padnie jak mucha. Niestety nasz organizm nie ma zbyt dużej mocy ;)

    0
  • Pomocny post
    #10 13 Lut 2012 20:43
    437960
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 13 Lut 2012 21:07
    Zico63
    Poziom 37  

    Oto jest wykres altka Bosch do Golfa, wydajność 70A.
    Jak widać, od ok. 1300 obr. alternatora coś zaczyna się dziać:
    Jak podłaczyć alternator od Golfa II?
    Polecam jako koło napędowe, koło z pralki Luna 385 na przykład. Jest duże i da przełożenie z alternatorem.

    0
  • #12 14 Lut 2012 08:46
    carrot
    Moderator Samochody

    Jak sprawdzam alternatory wiertarką z wkręconym w uchwyt bitem, to gdy się wzbudzi, to ciężko ją utrzymać, powodzenia życzę na rowerze z takim przełożeniem ;)

    0
  • #13 14 Lut 2012 12:55
    mczapski
    Poziom 38  

    Zagadnienie nieco szersze niż kolega założył. Chyba faktycznie niezły pomysł na tęściową. Ale do opanowanie jeszcze kilka zagadnień, Mianowicie przełożenie mechaniczne zapewniające ponad 2 tys obr/min na alternatorze (oczywiście przy nominalnym wysiłku. Dalej to właśnie poziom odbioru mocy elektrycznej. Przecież zechcesz to regulować aby tęściową zachęcić do treningów. Sam mały akumulator i standardowe napięcie to 14*2= 28 W (max + straty mechaniczne). Życie pokaże, że dla człowieka to też dużo. jako, że w tradycyjnym rozwiązaniu włączenie prądnicy rowerowej i żarówki rzędu 0,3 A odczuwa się. Być może dla wyczynowca trzeba zwiększyć odbiór mocy i przyda się inne obciążenie. W każdym razie musiałbyś sporo kręcić aby utrzymać akumulator w poprawnym stanie. Moc rzędu 100 W to dla człowieka wielki wysiłek. A alternator oferuje ponad 0,5 kW.

    0
  • #14 14 Lut 2012 13:24
    Zico63
    Poziom 37  

    Niech autor pokręci na dobry początek dwa dynama rowerowe przez jakiś prostowniczek czy diodę ładujące aku 6V, te najnormalniejsze - po próbie wysiłkowej opisze wrażenia.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Albo nawet jedno dynamo na początek, co już da pojęcie o problemie.
    Z resztą takie czy podobne eksperymenty były opisywane, nawet tutaj na Elektrodzie, trzeba poszukać - jeden przykład:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1157222.html

    0
  • #15 15 Lut 2012 16:33
    skipi500
    Poziom 8  

    Dzięki za pomoc. Dodam teraz zdjęcie poprawione może komuś pomoże jak będzie miał taki sam alternator

    Jak podłaczyć alternator od Golfa II?

    0