Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ekspres ciśnieniowy do kawy marki Zelmer

mela1976 13 Feb 2012 22:18 4054 10
  • #1
    mela1976
    Level 9  
    Mam już jakiś czas ekspres do kawy marki Zelmer i mam taki problem:
    po zaparzeniu kawy i próbie ubicia pianki do capuccino nie da się tego zrobić do końca, czyli odpowiednio spienione mleko.
    Przy małej kawie dla jednej osoby da się to prawie zrobić ale przy próbie z dwiema kawami maszyna nie daje rady.
    Czas oczekiwania na odpowiednią temperaturę aż zgaśnie lampka jest to wieczność. W tym czasie pierwsza kawa zdąży wystygnąć.
    Czy ktoś ma jakiś patent jak temu zadziałać aby przygotować gorącą kawę capuccino dla dwóch osób?
  • #2
    JacaP30
    Level 16  
    1. Przeczytać instrukcję.
    2. Najpierw spienić mleko, potem robić kawę.
    Smacznego :)
  • #3
    mela1976
    Level 9  
    Próbowałem, daje rade przy jednej kawie ale przy większej ilości mleka -na dwie kawy lub dużej kawie dla jednej osoby zapala sie lampka, ekspres musi się dogrzać aby wytworzyć pare i zajmuje to pare minut czasami lamka nie gaśnie wcale a zamiast pary leci woda.
    Wiec to co było zagrzane już stygnie a mleko nie daje sie dalej ubić.
  • #4
    JacaP30
    Level 16  
    Jeżeli macie twardą wodę to mogło zakamienić bojlerek. Pomaga Durgol jak się go stosuje regularnie profilaktycznie. Teraz może być za późno bo drobinki osadu mogą zatkać układ.
    Może być konieczny demontaż. Jeżeli wcześniej było dobrze a od jakiegoś czasu się zmieniło to niestety sprzęt na warsztat.
  • #5
    mela1976
    Level 9  
    Wodę mamy miękką - zmiękczacz Waterside MC550S i filtr wody DW400 Culligan
    więc ten problem odpada.
    Tak było już od początku i nic sie nie zmieniło :(
    Myślałem może, że jest jakiś pomysł, aby to w jakiś sposób poprawić ale chyba nie ma.
    Kawa wychodzi super ale tylko Espresso, Cappuccino to niewypał.
  • #6
    JacaP30
    Level 16  
    Miałem taki na warsztacie jakiś czas temu (nie pamiętam co tam naprawiałem) ale żadnych takich dolegliwości nie miał. Jeżeli ma gwarancję to reklamować.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    nioop

    Home appliances specialist
    A więc - Zapomnij o czymś takim jak wymiana sprzętu na nowy, takiego czegoś już nie ma..
    Chyba, że ewentualnie zrobisz awanture u producenta , z tym, że Zelmera przejął Bosch i wątpie by cokolwiek Ci się na chwile obecną udało.. Bo mają tam niezły bałagan..

    13Z014 - Nie ma co się oszukiwać, jest to niskobudżetowy produkt, od którego nie możesz wymagać "kostek" kawy..

    Z tym, że według Twojego opisu problem nie leży w sprzęcie lecz w kawie..
    Co dokładniej ? ciężko powiedzieć.. Za mało jej sypiesz do sitka, jest zbyt grubo zmielona, może sama kawa tzn. sposób jej palenia jest tutaj przeczyną..
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    nioop

    Home appliances specialist
    Przykro mi, serwisuję długo te ekspresy i nie mogę się zgodzić z Tobą..
    To czy kawa jest zbita czy nie, zależy tylko i wyłącznie od kawy..
    Ciśnienie wbrew pozorom nie ma tutaj znaczenia..
    Tam nie ma tłoku, który ściskał by tą kawe pod ciśnieniem..
    Proponuję zmienić kawę..

    Obecnie ma ma wpisów w karty gwarancyjne, nowe produkty Zelmera już wogóle nie posiadają kart gwarancyjnych, tylko takie niebieskie formularze dostaje klient po naprawie..
    Serwis , jezeli sprzęt był sprawny nie wydaje potwierdzeń przebywania ekspresu.. Bo teoretycznie nikomu to do niczego nie jest potrzebne.. Bo klient może co drugi dzień przynosić do serwisu sprawny ekspres a po 50-tym razie powiedzieć ze chce nowy, bo był tyle razy..

    Nie mówię tego by zrobić Ci na złość ale według mnie nic tutaj nie wywalczysz puki nie zmienisz kawy..
    Lub nie zaczniesz jej więcej sypać do sitka..

    Ew zrób filmik co i jak i wówczas bede w stanie powiedzieć dokładnie w czym tkwi problem..
  • #11
    User removed account
    User removed account