Średnie spalanie dla Volva 460KM na poziomie 32L/100 nie jest ani zbyt wielkie, ani porywająco niskie. W terenie górzystym (Hiszpania, czy Pd. Francja do PL) z pełnym ładunkiem 25t do 34L /100km, ale znam przewoźnika, gdzie volva na międzynarodówce z ładunkami mieszanymi średnio 15t i zaledwie kilka % pustych KM spalają między 25 - 29 L, robiąc przy tym bardzo niewiele km po kraju. Padają rekordy poniżej 25L/100km przy ładunkach do 10t i 10% podjazdów na pusto, ale nikt nie przekroczył 29L. Kierowcy, którzy opanowali technikę ekonomicznej jazdy spalają w granicach 26L/100km pokonując szlaki z prędkościami max 90km/h.
Zbyt wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej jest wystarczającą informacją dla sterownika, aby ograniczyć moment obrotowy/moc !!! Piszesz, że diagnostyka pokazuje właściwe ciśnienie sprężania w cylindrach tak więc winny jest sam czujnik lub wiązka kabli. Podaj dokładnie kod błędu.
*W kwestii zaworów to Volvo zaleca regulację co 400tys km.
Zbyt wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej jest wystarczającą informacją dla sterownika, aby ograniczyć moment obrotowy/moc !!! Piszesz, że diagnostyka pokazuje właściwe ciśnienie sprężania w cylindrach tak więc winny jest sam czujnik lub wiązka kabli. Podaj dokładnie kod błędu.
*W kwestii zaworów to Volvo zaleca regulację co 400tys km.