Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo fh 12 460KM duzo pali, slaby po naprawach serwisowych

krisw21852 24 Mar 2012 10:00 27516 66
  • #31
    coralgol1976
    Poziom 16  
    Średnie spalanie dla Volva 460KM na poziomie 32L/100 nie jest ani zbyt wielkie, ani porywająco niskie. W terenie górzystym (Hiszpania, czy Pd. Francja do PL) z pełnym ładunkiem 25t do 34L /100km, ale znam przewoźnika, gdzie volva na międzynarodówce z ładunkami mieszanymi średnio 15t i zaledwie kilka % pustych KM spalają między 25 - 29 L, robiąc przy tym bardzo niewiele km po kraju. Padają rekordy poniżej 25L/100km przy ładunkach do 10t i 10% podjazdów na pusto, ale nikt nie przekroczył 29L. Kierowcy, którzy opanowali technikę ekonomicznej jazdy spalają w granicach 26L/100km pokonując szlaki z prędkościami max 90km/h.

    Zbyt wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej jest wystarczającą informacją dla sterownika, aby ograniczyć moment obrotowy/moc !!! Piszesz, że diagnostyka pokazuje właściwe ciśnienie sprężania w cylindrach tak więc winny jest sam czujnik lub wiązka kabli. Podaj dokładnie kod błędu.

    *W kwestii zaworów to Volvo zaleca regulację co 400tys km.
  • Osprzęt kablowy
  • #32
    krisw21852
    Poziom 9  
    mamy na firmie drugiego tsakiego volviaka i pali w granicach 29l/100 przy tych samych ladunkach i trasach i moc tego drugiego bez porownania z moim dodam tylko ze volviak kolegi jest na pustym tlumiku, kod usterki podam w pon dzis nie mam dostepu juz do autka;/ zawory byly regulowane 2 miesiace temu, no a to ze tak malo spalil to mowie jazda z predkoscia ok 80km/h i praktycznie bez gazu trasa swiebodzin-wroclaw a wiec w miare prosta droga pelno pusto wiec nie jest zle ale jak kolega napisal tamten volviak na tej trasie schodzi ponizej 29l/100
  • Osprzęt kablowy
  • #33
    rafifer
    Poziom 10  
    Aktywny ten błąd?? Jak tak to wymień czujnik ciśnienia i sprawdź moc wtedy.

    Dodano po 27 [minuty]:

    A jeszcze jedno. Cały czas ciągasz ta sama naczepę czy rożne?? Jak jest slaby z rożnymi naczepami to sprawdzić bym radził zbieżność kol, ustawienie owiewek, odległość naczepy od kabiny, ciśnienie w oponach itp. Wpływ na duże zużycie paliwa i ograniczenie mocy może mieć kilka przyczyn. Jak piszesz ze osłab po naprawach serwisowych to szukał bym tez przyczyny w złym lub niedokładnym przeprowadzeniu jakieś regulacji lub kalibracji przez serwis. Znam "mechaników" którzy pracują w autoryzowanych serwisach a nie maja pojęcia o tym co robią lub wykonują swoja prace delikatnie mówiąc od niechcenia. Regulacja zaworów i pompowtryskow tez by się przydała. Pisz jak się coś poprawi.
  • #34
    krisw21852
    Poziom 9  
    caly czas jedna naczepa wywrotka, serwis wykonujacy naprawy to DZIDA i po naprawach bylo chwile ok po jakims czasie oslabl i po kilku odwiedzinach w serwisie wszystko wyglada ok tylko tyle ze slaby jak na 460;/ porownanie gora sw Anny 5 i pol 50-60km/h drugi volviak 6 i na gorze min 85km/h bez znaczenia ktory kierowca ktorym volviakiem jedzie
  • #35
    rafifer
    Poziom 10  
    Mialem kiedyś identyczny objaw tyle ze w FH. Tak samo jak piszesz był slaby pod gore. Porównywałem go z innym FH i jedno co je różniło to ten słabszy miał wolniejsze doładowanie. Oczywiście sprawdziłem wszystko i finalnie okazało się ze pompo-wtryskiwacze dawkowały paliwo pod złym kontem. Robiony był test po względem ilości dawkowanego paliwa i wszystko wyglądało ok, dopiero po wymianie wszystkich sześciu wtrysków FH dostał takiego jadu ze tamten porównywany stal się słabszy :) Wydaje mi się ze i w Twoim może być ten problem, oczywiście jeżeli wszystko inne było już dobrze zdiagnozowane. Proponuje oryginalne pompo-wtryski a nie regenerowane!!!!
  • #36
    krisw21852
    Poziom 9  
    dokladnie tak jest w moim jest wrazenie ze chce jechac ale nie ma tego momentu zrywu podczas podchodzenia pod gore a jak sie juz obudzi to juz jest za pozno bo obroty leca na dol w tym drugim fh przy ladunku po dodaniu gazu zamyka zegar z turbo a moj to tak rosnie z obrotami a po przekroczeniu 1400obr/min turbo odpuszcza slowem te autko nie ma ducha zanim zacznie sie cos dziac to juz jest za pozno dodam tylko jeszcze ze czasem na prostej dostaje jakby drugi silnik czuc ze idzie ale po jakims czasie mu to przechodzi;/
  • #37
    rafifer
    Poziom 10  
    bardzo podobne objawy jak i w moim przypadku, wiec decyzja co do wymiany pompo-wtryskiwaczy należy do Ciebie. Tak jak już wcześniej pisałem nie zalecam regenerowanych, używane z małym przebiegiem będą na pewno lepsze i bardziej wydajne, nie mówiąc o cenie. Pisz co nowego! Pzdr.
  • #38
    coralgol1976
    Poziom 16  
    Kris 21852 - robisz wszystko, by nie dać sobie pomóc. Za pomocą kodów błędów samochód daje Ci znać co go boli. Zamiast go posłuchać i zacząć od wyeliminowania prostych usterek szukasz tu na forum wsparcia duchowego i dobrego słowa. Ciesz się, że samochody nie mają możliwości stuknąć w "cymbał" niepokornych :P, bo miałbyś niejednego guza :)
    Słuchaj kogo chcesz, rób jak uważasz. Nie robisz użytku z cennych i darmowych porad. Twoja sprawa.

    ...tutaj wyciąłem długi referat na temat porad rafifera i opis działania silnika wysokoprężnego z turbodoładowaniem Volvo....

    Jak dla mnie za szybko na wtryski przy 700tys km, zwłaszcza że pisałeś już, iż nie kopci z tłumika. Nie wykluczam jednoznacznie zużycia wtrysków, ale to w łatwy sposób "kumaty mechatronik" może sprawdzić.

    U Ciebie mieszanka jest zbyt uboga co przekłada się na niższą moc i mniejszy moment obrotowy, a przez to również większe zużycie paliwa, bowiem znacznie wydłuża się czas m.in. rozpędzania. Przyczyn utraty mocy i momentu jest mnóstwo....

    Wygląda na to, że wcześniej czy później za pomocą tutejszego forum uda Ci się naprawić auto wyrzucając przy tym mnóstwo kasy na nowe opony w naczepie :) regulację owiewek :) nowe wtryski :) chip tuning do 500KM :) i kto wie co jeszcze...
    Podjedź do dobrego mechatronika dysponującego odpowiednim komputerem serwisowym (nie mylić z serwisem, bo mam swoje zdanie na temat zasad panujących w serwisach -> tam się robi szmal usuwając skutki bez usuwania przyczyn) mającego odrobinę oleju w głowie, napraw samochód i po sprawie. W ten sposób zaoszczędzisz sobie kosztów i nerwów.


    Dodano po 3 [minuty]:

    rafifer napisał:
    bardzo podobne objawy jak i w moim przypadku, wiec decyzja co do wymiany pompo-wtryskiwaczy należy do Ciebie. Tak jak już wcześniej pisałem nie zalecam regenerowanych, używane z małym przebiegiem będą na pewno lepsze i bardziej wydajne, nie mówiąc o cenie. Pisz co nowego! Pzdr.

    Kolega ma usterkę dotyczącą zbyt wysokiego ciśnienia w skrzyni korbowej i niech zacznie od tego !! nim wyrzuci "15 koła" na wymianę pompowtrysków.

    PS. Pisałeś o podmianie czujnika ciśnienia i temperatury powietrza dolotowego. Odpisałem, że sama podmiana bez komputera niczego nie zmienia. Dokonałeś tego właściwie? Odkąd Chiny robią wszystko dla wszystkich wszelakie czujniki padają jak muchy...

    Tymczasem wyłączam się z tego wątku, bo autor tematu "nie słucha" co się do niego pisze. :P
  • #39
    krisw21852
    Poziom 9  
    usterka usunieta i nadal ten problem istnieje

    Dodano po 1 [minuty]:

    a blad cisnienia skrzytnie korbowej pojawial sie sporadycznie wiec watpie zaby mialo to jakis wplyw na autko skoro po wymianie nadal to samo

    Dodano po 12 [minuty]:

    kolego coralgol1976 czujnik wymienial serwis volvo autko chodzilo na nim tydzien ponad i nic codzi o czujnik cisnienia i temp doladowania
  • #40
    coralgol1976
    Poziom 16  
    Dlatego też dalsze porady na forum, gdy nie mam wglądu do samochodu nie mają żadnego uzasadnienia. Poproś jakiegoś mechatronika z Twojego rejonu, aby podjechał i naprawił auto.
    Cudów nie ma. Każdy samochód konstruowali i montowali ludzie. Ludzie też naprawiają.
    Życzę szybkiego i bezbolesnego uzdrowienia samochodu.
    Pozdrawiam.
  • #41
    krisw21852
    Poziom 9  
    i prosiles o kody bledow jest tylko ten a raczej byl bo jest nie aktywny MID128, PID153, FMI0
  • #42
    coralgol1976
    Poziom 16  
    Powyższy błąd dotyczy czujnika ciśnienia w skrzyni korbowej. Trzeba go sprawdzić, czy nie przekłamuje danych i w razie potrzeby wymienić.
    *Aktualnie mam u siebie volvo z takimi samymi objawami - brak mocy i duże spalanie. Odbyłem jazdę próbną, zebrałem mnóstwo danych, które poddam analizie dopiero w sobotę. Mam już swoje typy, ale póki auto nie zrobione........ Nie za wiele mogę doradzać na forum, ponieważ to mój chleb, a niestety wiedza też towar :)
    Jeśli przywrócę go do życia dam znać na priv.
  • #43
    krisw21852
    Poziom 9  
    ok czekam na jakas informacje jesli Ci sie go uda uzdrowic to moze tego mojego volviaka do Ciebie przywioze:)
  • #44
    krisw21852
    Poziom 9  
    coralgol1976 i jak tam volviak polepszylo mu sie??
  • #45
    coralgol1976
    Poziom 16  
    \już się polepszyło, jest na dobrej drodze w powrocie do pełni sił. Jednak pełna rehabilitacja zajmie tydzień, bądź dwa / ze względu na to, że autko cały czas w ruchu u przewoźnika.
    We wtorek poznam jakiś miarodajny wynik spalania z dwóch dni i przebiegu +/- 1200km.
    Kilka usterek, które będą w tym czasie eliminowane wystarczą, aby kierowca znowu pokochał swego rumaka :)
  • #46
    krisw21852
    Poziom 9  
    gratulacje:) zazdroszcze temu kierowcy bo mojemu jak narazie poprawa chyba nie jest dana bo z serwisem to raczej nie chce miec doczynienia wiecej;/
  • #47
    coralgol1976
    Poziom 16  
    rafifer napisał:
    Mialem kiedyś identyczny objaw tyle ze w FH. Tak samo jak piszesz był slaby pod gore. Porównywałem go z innym FH i jedno co je różniło to ten słabszy miał wolniejsze doładowanie. Oczywiście sprawdziłem wszystko i finalnie okazało się ze pompo-wtryskiwacze dawkowały paliwo pod złym kontem. Robiony był test po względem ilości dawkowanego paliwa i wszystko wyglądało ok, dopiero po wymianie wszystkich sześciu wtrysków FH dostał takiego jadu ze tamten porównywany stal się słabszy :) Wydaje mi się ze i w Twoim może być ten problem, oczywiście jeżeli wszystko inne było już dobrze zdiagnozowane. Proponuje oryginalne pompo-wtryski a nie regenerowane!!!!


    W naszych przypadkach również nie da się wykluczyć uszkodzonych rozpylaczy, jednak sam wiesz, że należy wykluczyć wszystkie najtańsze możliwości. Z mojego doświadczenia wiem jak reagują właściciele rumaków na słowo: "pompowtrysk" :)
  • #48
    krisw21852
    Poziom 9  
    no reakcja nie jest najciekawsza na te slowo;D
  • #49
    can-am
    Poziom 2  
    mam ten sam problem pompowtryski zmienione i wszystko co sie dalo wymienić i nic

    Dodano po 1 [minuty]:

    spalanie 68 szarpanie przy obciążeniu serwis wymiękł
  • #50
    coralgol1976
    Poziom 16  
    -> Can-am
    Napisz jaki samochód, rok pr. , skrzynia biegów... i co było do tej pory zrobione/wymienione/sprawdzone.
    Wymień kody błędów jeśli się pojawiały, również te nieaktywne.
    Serwis nie ma czasu wnikać jeśli usterka jest niejednoznaczna i każą sobie słono płacić za poświęcony czas z uwagi na wielkie koszty utrzymania serwisu.
    Na szczęście są pasjonaci, którzy naprawiają ciężarówki za umiarkowane wynagrodzenie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    can-am napisał:


    spalanie 68 szarpanie przy obciążeniu serwis wymiękł


    W przypadku, gdy serwis wymiękł producent powinien podstawić nowe auto, a to dokładnie rozebrać i przeanalizować. Nie pojęte jest jak może wymięknąć serwis, a więc "oddział fabryki", która to złożyła, która skonstruowała.....
  • #51
    can-am
    Poziom 2  
    wymienione:pompka paliwa, wszystkie przewody paliwowe, czujniki ciśnienia paliwa i cisnienia powietrza doładowanego, turbina, pompowtryski wszystko orginał silnik D12C rok produkcji 2000 przebiek 720 000 skrzynia manual 6 napęd 6x4

    Dodano po 46 [sekundy]:

    daj namiary do siebie
  • #52
    coralgol1976
    Poziom 16  
    coralgol1976 napisał:
    \już się polepszyło, jest na dobrej drodze w powrocie do pełni sił. Jednak pełna rehabilitacja zajmie tydzień, bądź dwa / ze względu na to, że autko cały czas w ruchu u przewoźnika.
    We wtorek poznam jakiś miarodajny wynik spalania z dwóch dni i przebiegu +/- 1200km.
    Kilka usterek, które będą w tym czasie eliminowane wystarczą, aby kierowca znowu pokochał swego rumaka :)


    Rumak w pełni sił ! Przewoźnik zadowolony, a kierowca szczęśliwy :)
    Mocy przybyło, a spalanie z przebiegu ok 600km to 31,5 L/100 z wcześniejszych 35-36 przy tym samym obciążeniu.
    Pozdrawiam.
  • #53
    can-am
    Poziom 2  
    kolego coralgol 1976 zajmiesz sie naszym problemem??
  • Pomocny post
    #54
    coralgol1976
    Poziom 16  
    can-am napisał:
    kolego coralgol 1976 zajmiesz sie naszym problemem??

    Nie ma problemu, troszkę gorzej z czasem - jednak wszystko do uzgodnienia.
    Pamiętaj jednak, że każdy przypadek jest indywidualny i wymaga nieco czasu na zapoznanie się z chorobami pojazdu. To co pomaga jednemu, niekoniecznie uleczy drugiego.
    Fakt jest taki, że pojazd w nieodpowiednich rękach może narazić właściciela na niebagatelne koszty mimo, że usterka nie została usunięta.
    Jakoś radzę sobie z rumakami volvo , ale jestem tylko człowiekiem i może nadejść taki przypadek, przy którym i ja polegnę...

    Pozdrawiam

    Dodano po 13 [minuty]:

    can-am napisał:
    wymienione:pompka paliwa, wszystkie przewody paliwowe, czujniki ciśnienia paliwa i cisnienia powietrza doładowanego, turbina, pompowtryski wszystko orginał silnik D12C rok produkcji 2000 przebiek 720 000 skrzynia manual 6 napęd 6x4

    Dodano po 46 [sekundy]:

    daj namiary do siebie

    Napisz proszę co spowodowało, że tyle części zostało wymienionych. Generalnie interesuje mnie to, czy części o których piszesz zostały wymienione w drodze do usunięcia usterki utraty mocy i wysokiego spalania? Czy przed naprawami właśnie tyle palił, czy naprawy pogorszyły sprawę mocy i spalania?
    (Generalnie może się okazać, że to kolejny przypadek stosunkowo niewielkiej usterki, której koszt wynosi max 1000zł, a wydano 15tys bezpodstawnie.....przecież jak człowieka boli nerka zawsze może wstawić sobie nowe zęby :) )

    PS.
    W trosce o "chleb dla dzieci" (dopilnowanie tajemnicy zawodowej) cennik usług przedstawia się następująco:

    Naprawa gdy klient patrzy - dopłata 100%,
    gdy patrzy i komentuje - dopłata 200%,
    gdy patrzy, komentuje a do tego wie lepiej - dopłata 300%
    :D :D :D
    Pzdr
  • #55
    krisw21852
    Poziom 9  
    podejrzewam ze to autko chodzi w ciezkich warunkach wiec nie oczekuj spalania na poziomie ciagnika siodlowego kolega ma 500KM z HDS do pracy w lesie i spalanie nie spada ponizej 70 l/100
  • #56
    coralgol1976
    Poziom 16  
    Również mam nadzieję, że kolega potrafi odróżnić "normatywne" spalanie uwzględniając warunki pracy ciągnika od usterek w wyniku których zużycie paliwa wzrosło... Jednym Volvo pali 29 i jest za dużo, innym mieści się w 50 i są zadowoleni. Pzdr
  • #57
    can-am
    Poziom 2  
    volvo pracuje przy transporcie dlużycy napęd 6x4 ładunek w jedną stronę powroty na pusto mam go od trzech lat od miesiąca zaczął sie problem wczesniej palił max 48- 52 i mial moc teraz jak wspominalem 70 brak mocy najpierw wymiana czujników pompki regulacje zaworów pompowtrysków i inne cuda ostatecznie pompowtryski turbina i jeszcze raz wszystkie ustawienia i nadal przerywa szarpie pali 70 i nie ma mocy .mozesz tel.podeslac jak interesuje cie współpraca przy takich zagadkach?
  • #58
    rafifer
    Poziom 10  
    Moze głupie pytanie, ale czy w serwisie sprawdzi ciśnienie sprężania, a jeśli tak to w jaki sposób? Jak wykonali tylko test kompresji po przez test komputerowy to nie jest to zawsze do końca rzeczywisty odczyt. Ja osobiście zalecam fizyczne sprawdzenie kompresji używając manometru. Dziwne jest ze wszystko zostało już wyeliminowane a konik dalej taki slaby. Moze kiepskie ma sprężanie na którymś cylindrze skoro piszesz ze szarpie i nierówno pracuje ?? Taka sugestia. Pozdrawiam
    .
  • #59
    krisw21852
    Poziom 9  
    ja mialem podobny problem i okazalo sie ze kolektor wydechowy i dolotowy mialy nieszczelnosc sprawdz to moze, a propo sprawdzania cisnienia sprezania z doswiadczenia wiem ze serwis w manometry sie nie bawi calkowicie wierzy w komputer i w to co pokazuje

    Dodano po 2 [minuty]:

    a wogole to kolega can-am troche chaotycznie pisze jesli bys mogl cos jasniej napisac na temat tego autka, byla sprawdzana szczelnosc coolera?? i kiedy bo moze jakis lacznik sie rozczelnil ??
  • #60
    coralgol1976
    Poziom 16  
    krisw21852 napisał:
    ...a propo sprawdzania cisnienia sprezania z doswiadczenia wiem ze serwis w manometry sie nie bawi calkowicie wierzy w komputer i w to co pokazuje
    Pomiar przy użyciu komputera diagnostycznego ma za zadanie pokazać różnice między ciśnieniem w poszczególnych cylindrach, a w przypadku pompowtryskiwaczy (kompensacja) skrócony lub wydłużony czas wtrysku w procentach ustalony przez sterownik dla równej pracy silnika. Pewna wartość tych parametrów ma pokazać możliwość usterki mechanicznej dotyczącej cylindra/cylindrów, a wtedy dokonuje się szczegółowego sprawdzenia z użyciem odpowiednich narzędzi/urządzeń. Inny natomiast zakres uzyskanych paremtrów może wykluczyć potrzebę ingerencji w mechaniczne układy silnika, stąd możesz wysnuć wniosek , że serwisy polegają na odczytach diagnostycznych. Pomiary komputerowe nie odzwierciedlają rzeczywistego ciśnienia w cylindrach i rzeczywistego stanu pompowtrysków, a już na pewno nie są w stanie określić stopnia zużycia rozpylaczy. Samochód z przebiegiem 800tys km nigdy nie będzie miał takiego ciśnienia jak nowy itd.. co nie oznacza, że ma spalać 30% paliwa więcej lub należy przeprowadzić kapitalny remont.

    Dodano po 6 [minuty]:

    can-am napisał:
    volvo pracuje przy transporcie dlużycy napęd 6x4 ładunek w jedną stronę powroty na pusto mam go od trzech lat od miesiąca zaczął sie problem wczesniej palił max 48- 52 i mial moc teraz jak wspominalem 70 brak mocy najpierw wymiana czujników pompki regulacje zaworów pompowtrysków i inne cuda ostatecznie pompowtryski turbina i jeszcze raz wszystkie ustawienia i nadal przerywa szarpie pali 70 i nie ma mocy .mozesz tel.podeslac jak interesuje cie współpraca przy takich zagadkach?


    To auto do naprawy w jeden, góra dwa dni dla dobrego mechatronika bez wymiany połowy samochodu na nowy.

    Dodano po 5 [minuty]: