Co masz dokładnie na myśli pisząc: krisw21852 wrote: zauwazylem jeszcze jedno glupie zachowanie bardzo dziwne ilosc paliwa ma wplyw na to jak ten samochod sie zachowuje
Jakie jest ciśnienie mechanicznej pompki paliwa? -na biegu jałowym i powiedzmy przy 1500 Obr/min ? Pompka paliwa w wielu przypadkach jest odpowiedzialna za małą moc i duże spalanie. Przy zbyt małej dostawie paliwa sterownik wydłuża czas otwarcia wtrysków... W razie konieczności jej naprawy nie sugeruj się dostępnymi kompletami naprawczymi.. W zależności od jej stopnia zużycia może być konieczna jej wymiana na nową.
Dodano po 3 [minuty]:
krisw21852 wrote: czujnik doladowania byl inny nowy na probe
Sama podmiana czujnika nic nie daje bez zresetowania przyuczonych danych sterownika.
(czujnik ciśnienia doładowania ma mierzyć masę powietrza uwzględniając jego temperaturę na filtrze, oraz w kolektorze dolotowym)
Bez dokładnej analizy danych nie wykryjesz czy czujnik nie przekłamuje wartości.
Dodano po 4 [minuty]:
krisw21852 wrote: tej samej trasie przejechanej kilkukrotnie spalanie chwilowe na danych odcinkach rozni sie nawet o 20l
To akurat niczego nie wnosi, spalanie chwilowe jest uzależnione od wielu czynników, a już na pewno od % położenia pedału przyspieszenia. Ważniejsze jest czy pedał gazu nie ma tzw dziury, że w danym położeniu nie ma reakcji na wciśnięcie pedału i czy nie ma szarpnięć => w przypadku mowy o pedale przyspieszenia.
Dodano po 9 [minuty]:
krisw21852 wrote: co moze byc powodem ze on jest taki slaby.... teraz oswietlil mi sie tylko blad zbyt wysokiego cisnienia w skrzyni korbowej czujnik padl
Uszkodzenie czujnika ciśnienia skrzyni korbowej, czy też ciśnienia oleju, bądź ich błędne dane jak najbardziej mogą wymusić na sterowniku ograniczenie mocy/momentu obrotowego silnika poprzez zmniejszenie dawki paliwa (czasu otwarcia wtrysków) celem zapobieżenia całkowitego uszkodzenia silnika.
Dodano po 14 [minuty]:
krisw21852 wrote: i jeszcze jedno pyt w serwisie padlo pyt czy ja tego auta nie zamulam, czy to moze miec jakies znaczenie ze im wiecej on palil tym ja go bardziej oszczedzalem i to bedzie powod oslabniecia??
Częściowo tak, ponieważ jednostka sterująca silnika uczy się na podstawie zbieranych danych z różnych czujników korygując mapy w sterowniku. (pisałem gdzies powyżej, że z tego powodu sama podmiana czujnika ciśnienia i temperatury powietrza doładowanego niewiele daje bez resetu wyuczonych danych)
krisw21852 wrote: to co zmienic oprogramowanie sterownika??
bo podejrzewam ze moga byc roznice w mocach tych dwoch samochodow ale nie tak ogromne, ma znaczenie to ze ta druga 460 jest bez tlumika?? spalanie tego auta na granicy 29l/100km
NIE ! Czasem nowe oprogramowanie pomaga doraźnie, do czasu gdy sterownik nie zmieni mapy "na gorszą" uzyskując przekłamane dane z czujników w trakcie "uczenia".
Bez szczegółowej analizy danych (nie mylić ze zwykłym podpięciem pod komputer serwisowy w celu usunięcia błędów trwającym 15min) trudno jednoznacznie usunąć usterkę na forum.
Napisz więcej o samochodzie..rok produkcji, przebieg i o okolicznościach dużego spalania. Pisałeś, że był czas kiedy auto chodziło idealnie. Zatem, czy gwałtownie zaczęło dużo palić i co temu towarzyszyło? Czy lałeś benzynę zimą?
PS.
Rozumiem, że smoki w zbiornikach lśnią, paliwo pobierane jest z dwóch zbiorników równo i filtr powietrza nie jest naciągnięty wilgocią....
Dodano po 9 [minuty]:
O jakim tłumiku piszesz tutaj? =>
krisw21852 wrote: ma znaczenie to ze ta druga 460 jest bez tlumika??
Dodano po 8 [minuty]:
Może być tak, że w przypadku Twojej Volvianki przyczyna dużego spalania i małej mocy jest złożona z kilku mniejszych usterek. Jednak wbrew temu co pisze gka3 odrzucam pedał gazu jako winowajcę wysokiego spalania (całkiem inne objawy towarzyszące). Na tym etapie nie grzebałbym w sterowniku, a tym bardziej nie podnosił mocy ingerując w mapę zapłonu/wtrysku w niesprawnym pojeździe.