Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna ll 1,9dci 120km brak mocy

13 Lut 2012 22:33 10162 12
  • Poziom 9  
    Laguna 2 1,9 dci 120km podczas rozpędzania brak mocy od 2000obr zaczyna ciągnąc,2700obr dostaje kopa aż gumy zagrają. Podłączyłem pod kompa wyskoczył błąd =zawór elektromagnetyczny ciśnienia doładowania za duża ilość
    zakupiłem nowy zawór turbiny dalej to samo .
    Podmieniłem czujnik ciśnienia doładowania wraz z wtyczką - była popękana -brak efektu.
    Wyjąłem turbo - podejrzewałem zacinającą sie (kierownice łopatek turbiny)
    jak sie okazało dużo czarnego nalotu i się zacinało - wyczyściłem wszystko -
    zacinanie ustąpiło. Co mnie zdziwiło, regulacja na siłowniku była poluzowana i ślady kręcenia.
    Poskładałem wszystko, auto jakby trochę lepiej przyspiesza.
    Błąd wyskakuje raz przy ciśnieniu 2,18, raz podczas przyspieszania miedzy 1000a2000obrotów.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    No to czyli przeładowuje, zainteresuj się tą regulacją na sztandze, bo może za mocno przestawia łopatki.
  • Poziom 9  
    Znalazłem w necie:
    http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I&feature=related
    że do regulacji siłownika potrzebny jest vacumetr ,przy 17psi ma byc przy górnym zderzaku.
    Miałem już taki problem wcześniej w C5 2,0hdi, ale tam ciągnoł od1000obr i tylko czasami się zacinał - a tu od 1000 nie,dopiero od 2700

    Dodano po 9 [minuty]:

    Jakie jest max dopuszczalne ciśnienie doładowania a jakie na wolnych obrotach?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na wolnych 0, ma być prawie takie same jak atmosferyczne, max nie pamiętam.
  • Poziom 29  
    max z tego co pamiętam to było jakieś 1.3 bar. ale tu jest problem czy powyżej atmosferycznego czy 1,3 z . ale myślę że jest to atmosfera + 1,3, możę się mylę i ktoś mnie poprawi?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    zależnie od tego jakie ma byc cisnienie docelowe osiągane przez turbo regulujesz sztange w silniach które sterowane są bezposrednio ciśnieniem w kolektorze dolotowym
    tutaj zrób tak:
    weż wężyk włóż do gruszki od sztangi reguluącej
    poluzuj śruby na sztandze
    wciągaj powietrze do maxymalnego schowania sie sztangi w praktyce wystarcza od 1,5bara do 2barów podcisnienia
    zakręć śruby w tej pozycjii ma byc dobrze
  • Poziom 9  
    może ktoś z doświadczenia wie jak ta sztangę wyregulować
  • Poziom 21  
    napisałem ci przecierz jak wyregulować z doświadczenia.
    moge jeszcze dopisac ze jest prawidłowo jak lekko sprezynuje po odkreceniu zabezpieczajacej sruby
  • Poziom 29  
    Tak, jestem pewny, to jest 1,3 bezwględne, czyli 0,3 ponad normalne ciśnienie. Sprawdź to i napisz. Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    a jednak nie jestem pewny co do ciśnienia

    Dodano po 4 [minuty]:

    czy ktoś mine i autora oświeci
    vw82 napisał:
    błąd wyskakuje raz przy ciśnieniu 2,18 raz podczas przyspieszania miedzy 1000a2000obrotów
    , autor może mieć dziwne oprogramowanie, więc proszę o zbadanie ciśnienia normalnym manometrem i wtedy wszystko jasne. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    pracuje na kts340 nie wiem czy dziwne oprogramowanie naraz wystarcza
  • Poziom 31  
    Sprawdź wartość turbo zadaną i rzeczywistą i reguluj.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    problem rozwiązany
    turbina jeszcze raz wyciągnięta wyczyszczona kierownica łopatek
    siłownik regulowałem tak
    gruszka zaciągnięta podciśnieniem =17psi
    regulacja pokręcona o położenia max i wszystko
    wyczyszczony zawór egr zacięty delikatnie był otwarty
    jazda próbna wszystko OK :D

    ciśnienie na turbo wolnych=97kpa
    max+231,7kpa


    dziękuje wszystkim za pomoc