Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F 95 x16xel - nie odpala - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie

pablo89pl 13 Lut 2012 23:23 6852 19
  • #1 13 Lut 2012 23:23
    pablo89pl
    Poziom 7  

    Witam,
    Szanowni koledzy, mam pewien problem...mianowicie kilka dni temu podjechalem pod sklep, wysiadając nie moglem zamknac samochodu z pilota. Po powrocie zauważyłem że alarm prawdopodobnie uzbroił się(albo sie swiecila dioda swiatlem stalym) i prawdopodobnie odciął rozrusznik bo nie moglem odpalić(rozrusznik nie krecil tak jakby alarm był uzbrojony).
    Dla pewności sprawdziłem kody błędów za pomocą drucika: brak. tylko kontrolne "12".
    Zaczałem cały dzien kombinować co jest nie tak, szukająć centralki, instrukcji jak zaprogramowac...A że brak karty kodowej do zakodowania pilota od nowa, trzeba było pozbyć się alarmu. Znalazłem centralkę(model podany wyżej), wyciągnąłem ją do widocznego miejsca, spisalem model(Texalarm 2155) i zaczalem szukać schematów....

    Odholowałem samochód do garażu, troszke zajechałem akumulator toteż go podlaczylem na noc pod prostownik.
    Nastepnego dnia podlaczylem go spowrotem, wpiąłem raz jeszcze drucik i ku mojemu zdziwieniu pokazuje teraz błąd "29 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie". Mogłem uwalić pompę holowaniem??(holowanie na zapłonie z uwagi na blokade kier.).

    Co więcej słychać jakieś buczenie/cykanie w pozycji "Zapłon", krótko i zanika.
    W trybie diagnostycznym(drucik na piny A i B) takie buczenie i cykanie nie ustępuje.

    Na ten moment zignorowalem ten problem mając nadzieję że może to coś z alarmem. Zabralem się za jego demontaż. Wydarłem wtyczkę z alarmu -> nie kręci nadal rozrusznik -> pewnie odcięcie miała centralka.
    Dobralem się do stacyjki, był zaizolowany czerwono-czarny kabel, przecięty i do każdego z końców podłączony czarny mniejszy kabelek - to zapewne było odcięcie alarmu. Rozlutowałem odcinający czarny kabel i zaizolowalem. Połączyłem czerwono-czarne kabelki skręcając je razem dla testu.
    Próbuje odpalić -> rozrusznik kręci, nawet odpalił ale odrazu zgasł... po tym cały czas tylko kręci i kręci i nie odpala..

    Myślałem że może alarm ma też odcięcie pompy, ale przy stacyjne tylko ten jeden od rozrusznika był naruszony, reszta nietknięta.

    Bezpieczniki sprawdzone(te od środka w nogach kierowcy). Pod maską tylko jakiś bezp. 80A jak dobrze pamiętam i dziwna kostka(nie jestem specem wybaczcie)...
    Akumulator rozłączany dla pewnosci (reset błędów) ale nadal jest ten dziwny dźwięk po włączeniu "Zapłonu" i błąd 29...

    Samochód to: Astra f 95r. 1.6 tylko benz. X16XEL

    Co to może być? Zgodnie z błędem może coś się popsuło podczas holowania z przekaźnikiem pompy skoro wyrzuca błąd? Dziwne ze przed holowaniem nie bylo nic, po zaholowaniu wyrzuca błąd..
    Jak zdiagnozować usterkę? Macie może jakieś pomysły? Mialem sie poddac i odholować samochód do mechaników...ale chciałbym zdiagnozować i naprawić co się da w domowym zaciszu:) może to a nuż widelec jakaś pierdółka...

    0 19
  • Sklep HeluKabel
  • #2 13 Lut 2012 23:55
    panam
    Poziom 29  

    Po pierwsze sprawdź akumulator, jak nie będzie cykania, to zapytaj ponownie.

    0
  • #3 14 Lut 2012 10:25
    pablo89pl
    Poziom 7  

    Napisałem że aku naładowany....napisałem o tym...

    0
  • #4 14 Lut 2012 22:42
    panam
    Poziom 29  

    Więc alarm masz na kilku obwodach, ale nie koniecznie odcięcie zamontował ktoś w jednym miejscu. Myślę że alarm odcina również pompę paliwa, amoże również iskrę. Znajdź alarm i obejdź go jak potrafisz, ja nie mogę napisać jak to zrobić bo to jest zabronione i nie chcę bo nie wiem czy to twój pojazd. Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #5 14 Lut 2012 22:56
    mody1
    Poziom 16  

    alarm ma przekaźnik,który odcina obwód pompy w centralce i jak wypniesz centrale,a ktoś wykorzystał przewody do odcięcia,to nie odpalisz.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #6 14 Lut 2012 23:03
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Bzdura, te przewody już wykorzystał. Jest dołożony i schowany jeszcze jeden przekaźnik, to on odcina pompę. Zobacz czego brakuje na pompie, masy czy zasilania, podaj na krótko, jak zapali to szukasz w wiązce progowej w okolicach siedzenia pasażera..

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam, że alarm zamontowany jest błędnie. Teraz to już bez znaczenia.

    0
  • #7 14 Lut 2012 23:25
    panam
    Poziom 29  

    pablo89pl napisał:
    Co więcej słychać jakieś buczenie/cykanie w pozycji "Zapłon", krótko i zanika.
    , to może być oznaka pompy,
    pablo89pl napisał:
    W trybie diagnostycznym(drucik na piny A i B) takie buczenie i cykanie nie ustępuje.
    , ale co masz na myśli, jakie piny i doczego one są? Sprawdź czy podaje paliwo i jakie ciśnienie paliwo.

    0
  • #8 14 Lut 2012 23:29
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    panam napisał:
    pablo89pl napisał:
    W trybie diagnostycznym(drucik na piny A i B) takie buczenie i cykanie nie ustępuje.
    , ale co masz na myśli, jakie piny i doczego one są?


    Diagnoza kodów migowych.

    0
  • Pomocny post
    #9 14 Lut 2012 23:34
    andi12

    Poziom 13  

    Witam.
    W Astrze F odcięcie pompy paliwa jest najczęściej wpięte w wiązce progowej koło siedzenia kierowcy.

    0
  • #10 14 Lut 2012 23:40
    panam
    Poziom 29  

    Paweł na serio w tym roku w oplu kody migowe

    0
  • #11 14 Lut 2012 23:41
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    andi12 napisał:
    W Astrze F odcięcie pompy paliwa jest najczęściej wpięte w wiązce progowej koło siedzenia kierowcy.


    Owszem, ale tu wychodzi na to, że cięte jest sterowanie przekaźnika.

    0
  • #12 14 Lut 2012 23:48
    panam
    Poziom 29  

    Ale jeszcze jedna myśl, czy czasem nie ma tam czujnika uderzeniowego, który nie jest dobrze zwarty i glatego te problemy, a to może być po transporcie auta

    0
  • Pomocny post
    #13 15 Lut 2012 00:06
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    panam napisał:
    Paweł na serio w tym roku w oplu kody migowe


    Są. Na 100%. Uderzeniowego zaś brak. Ewidentnie cięte jest paliwo, można tylko gdybać gdzie. Kontrolka i wiesz wszystko w 5 minut.

    0
  • #14 15 Lut 2012 22:47
    pablo89pl
    Poziom 7  

    Witam ponownie i dziękuje za zaangażowanie oraz chęci pomocy


    Pawel wawa napisał:
    [...]Jest dołożony i schowany jeszcze jeden przekaźnik, to on odcina pompę. Zobacz czego brakuje na pompie, masy czy zasilania, podaj na krótko, jak zapali to szukasz w wiązce progowej w okolicach siedzenia pasażera[...]


    Zgodnei z sugestią dostałem się do pompy, wpiąłem się bezpośrednio pod aku i coś tam cicho pstryknęło.

    Ale sprawdzilem jeszcze wtyke którą wpina się w pompe - na niej na zapłonie czy podczas próby rozruchu napięcie 0.0V zatem gdzieś wcześniej jest odcięcie...
    Rozebralem prawy słupek i nie widze tu nic dokładanego ani ciętego

    http://imageshack.us/photo/my-images/833/15022012649.jpg/
    http://imageshack.us/photo/my-images/861/15022012650.jpg/
    http://imageshack.us/photo/my-images/88/15022012651.jpg/
    Które to to przekaźnik?(Czyżby to różowe/fioletowe?)
    Sprawdzę jeszcze na nim napięcie...(mam multimetr)

    Pozostaje mi jeszcze sprawdzić chyba lewy słupek i poszukać modyfikacji na kablach...ale to już jutro..


    Macie eszcze jakieś pomysły/sugestie?

    0
  • Pomocny post
    #15 16 Lut 2012 01:34
    panam
    Poziom 29  

    panam napisał:
    Myślę że alarm odcina również pompę paliwa
    poprostu znajdź te odcięcie

    0
  • #16 16 Lut 2012 09:15
    pablo89pl
    Poziom 7  

    Wiem wiem, podejrzewam drugi słupek i jemu się przyjrzę po pracy

    0
  • #17 16 Lut 2012 09:41
    ociz
    Moderator Samochody

    Czarny przewód przy tym fioletowym przekaźniku, zobacz czy masz na nim napięcie po kluczyku. Żarówką nie miernikiem.

    0
  • #18 17 Lut 2012 23:29
    pablo89pl
    Poziom 7  

    Rozebrałem lewy słupek, faktycznie pompa była odcięta...
    przywrocilem kabel od pompy, odciąłem te od centralki(zostały tylko kable na czujniki i syrenke ale te pewnie sobei zostawie na przyszlosc)....ale..no właśnie ale..

    Samochód odpala, lecz dostaje 3 tysiące obrotów i bardzo powoli ..rośnie.
    Wydech strasznie głośno wyje(jakbym nie mial koncowego tłumika)...a dziur nie mam :P)... Coś się zapowietrzyło i dostał kiepską mieszankę i zwariował? Co sie mogło stać? :idea:

    Od centralki wywaliłem czarne kable odcinające rozrusznik i pompę, oraz jakis czarny kabelek, który był dolutowany do grubego czerwonego kabla z żółtym cienkim paskiem(zapłon?)....

    Jeśli chodzi o błąd 29: występuje nadal, chciałem go skasować odłączając aku. na 15sek. ale nic to nie dało... Pewnie zgodnie z instrukcją po 2tu poprawnych odpaleniach zaskoczy lub jak na dłużej odłączę akumulator

    0
  • #19 18 Lut 2012 00:16
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pewnie w ferworze walki zapomniałeś ładnie poskładać dolot. Pewnie wyje ssanie a nie wydech ;)

    0
  • #20 18 Lut 2012 00:28
    pablo89pl
    Poziom 7  

    buczy z wydechu raczej ;] a gdzie ten dolot ? co to :) gdzie moglem to rozebrac ze zapomnialem poskladac ?:) jesli to cos pod maską to tam nic nie kombinowalem poza odpięciem syrenki i akumulatora :)

    Te 3 tys to jest normalne? mam go tak zostawic na chwile az spadną obroty?
    Jak sie ssanie zalaczalo to mailem 1100-1200 max, a nie 3 tys :)


    ----------
    Aktualizacja:
    Musze sie przyznać że troszkę przypanikowałem, dzisiaj rano poszedłem do garażu, odpaliłem, przycisnąłem go trochę pod 4tys... cos dmuchnelo w rurze wyd. i zgasł. Po odpaleniu pali jka wczesniej czyli ssanie 1100-1200 a potem ok 900 :)
    Jeszcze musze wybadać co go zamula poniżek 2k obrotów - szarpie strasznie ale jak go przycisne to przestaje..nie wiem świece? kable WN? Ale to juz temat na osobny wątek



    Wszystkim biorącym udział w dyskusji dziękuje za pomoc i pozdrawiam
    Paweł

    0