Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tesla przedstawiła elektrycznego SUVa, czyli Model X

lukasker 14 Feb 2012 00:26 3192 13
Testo
  • Tesla przedstawiła elektrycznego SUVa, czyli Model XTesla Design Studio podczas prezentacji w Los Angeles przedstawiła elektrycznego SUVa, czyli Model X. Jednym z najciekawszych elementów nowego designu są tylne drzwi otwierane do góry. W środku znajdziemy silnik AWD podobny, do tego z Modelu S. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h to tylko 4,4 sekundy. Nowa Tesla będzie kosztować w przedziale od $50,000 (z dopłatą rządu USA) do $70,000 i będzie dostępna na początku 2014 roku. Co ciekawe - Tesla już przyjmuje zamówienia.
    Więcej w wideo i źródle.









    Źródło

    Cool? Ranking DIY
    About Author
    lukasker
    Translator, editor
    Offline 
    Has specialization in: programowanie, strony www, sprzęt komputerowy
    lukasker wrote 2900 posts with rating 159, helped 0 times. Live in city Kielce. Been with us since 2010 year.
  • Testo
  • #2
    seba_x
    Level 31  
    A jednak można budować ładne samochody elektryczne !
  • Testo
  • #3
    daavid117
    Level 42  
    Ten SUV jest mniejszy od przeciętnego kombi. Nie pojmę nigdy sensu zakupu takich mikro-pseudo terenówek, które nawet na polnej drodze sobie nie radzą, a płacić trzeba za nie krocie. Ah zapomniałem! SUV'y są w modzie...

    Tak BTW to gdzie informacja o zasięgu? To jedyna i naprawdę dotkliwa bolączka aut elektrycznych.
  • #4
    FalkoN_Pl
    Level 12  
    daavid117 wrote:
    Ten SUV jest mniejszy od przeciętnego kombi. Nie pojmę nigdy sensu zakupu takich mikro-pseudo terenówek, które nawet na polnej drodze sobie nie radzą, a płacić trzeba za nie krocie. Ah zapomniałem! SUV'y są w modzie...

    Tak BTW to gdzie informacja o zasięgu? To jedyna i naprawdę dotkliwa bolączka aut elektrycznych.


    Nie spotkałem się z przeciętnym kombi w którym są trzy rzędy siedzeń, spokojnie mieści się w nim 7 dorosłych chłopa i posiada dodatkowo dość pojemny bagaznik.
    Poza tym jak sama nazwa wskazuje SUV nie jest terenówką. A czy SUV-y radzą sobie na polnej drodze czy nie, to już kwestia kierowcy .... znam takich co na przeciętnej polnej drodze zakopali by się dobrze przygotowaną terenówką i takich co co poradzili by sobie lepiej dużym fiatem.

    Zasięgu faktycznie nigdzie nie podali, ale skoro drugi z modeli Tesli ma 300 mil zasięgu na jednym ładowaniu, ten tez nie powinien mieć wiele mniej.
  • #5
    Urgon
    Editor
    AVE...

    Łał, od teraz każdy może leczyć swoje kompleksy i być pro-eko-oszołomem!

    Co do zasięgu, to by poznać faktyczny zasięg dowolnego samochodu elektrycznego wystarczy podzielić zasięg według producenta przez dwa. Jak na razie równanie to się sprawdza...

    A jak ktoś chce samochód terenowy, to powinien zainwestować w Maraudera...
  • #6
    daavid117
    Level 42  
    FalkoN_Pl wrote:
    Nie spotkałem się z przeciętnym kombi w którym są trzy rzędy siedzeń, spokojnie mieści się w nim 7 dorosłych chłopa i posiada dodatkowo dość pojemny bagaznik.
    Yhm, w tym u góry lub w takim BMW X3 na pewno znajdziesz trzy rzędy pełnowymiarowych siedzeń i na pewno usadzisz tam drużynę siatkarską. Przecież one są malutkie i mniejsze od przeciętnego kombi (BTW - sporo jest już takich, w których można montować 3 rzędy siedzeń...).
    FalkoN_Pl wrote:
    A czy SUV-y radzą sobie na polnej drodze czy nie, to już kwestia kierowcy ....
    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Pisałem o małych SUV'ach, takich jak ten na obrazku u góry. Naprawdę myślisz, że w trzecim rzędzie jest tam wygodnie? To są auta typu kombi, które mają udawać auta terenowe i za które trzeba przez to więcej płacić - ot cały fenomen 90% SUV'ów.
    Nadal nie widzę sensu zakupu małego SUV'a, bo ani to zgrabne i miejskie, ani terenowe, ani pojemne. Większość aut posiada przynajmniej jedną taką lub podobną cechę. Lepiej by wprowadzili do sprzedaży jakiegoś normalnego sedana, czy hatchback'a za niższą cenę.

    Fakt, ludzi pieniądze, ludzi decyzje. To tylko moje zdanie.
  • #7
    FalkoN_Pl
    Level 12  
    daavid117 wrote:
    Yhm, w tym u góry lub w takim BMW X3 na pewno znajdziesz trzy rzędy pełnowymiarowych siedzeń i na pewno usadzisz tam drużynę siatkarską. Przecież one są malutkie i mniejsze od przeciętnego kombi (BTW - sporo jest już takich, w których można montować 3 rzędy siedzeń...).


    Ja zawsze myślałem, że przeciętne kombi, to: VW Pasat/Golf 4, Ford Mondeo, Reno Laguna, itp. i są znaczni mniejsze np. od BMW X3
    Co do ilości miejsca, to drużynę siatkarską wozi się autobusem... :)

    daavid117 wrote:

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Pisałem o małych SUV'ach, takich jak ten na obrazku u góry. Naprawdę myślisz, że w trzecim rzędzie jest tam wygodnie? To są auta typu kombi, które mają udawać auta terenowe i za które trzeba przez to więcej płacić - ot cały fenomen 90% SUV'ów.
    Nadal nie widzę sensu zakupu małego SUV'a, bo ani to zgrabne i miejskie, ani terenowe, ani pojemne. Większość aut posiada przynajmniej jedną taką lub podobną cechę. Lepiej by wprowadzili do sprzedaży jakiegoś normalnego sedana, czy hatchback'a za niższą cenę.

    Fakt, ludzi pieniądze, ludzi decyzje. To tylko moje zdanie.


    Jeżeli miał bym wybierać, to 5 osobową rodzinę wolał bym wozić SUV'em niż kombikiem, bo wygodniej mi się siedzi wyżej, a i miejsca nie brakuje.
    No i o ile hatchbacki mi się podobają, to kompletnie nie widzę plusów posiadania sedana ... ani to małe, ani to pojemne.... :) No ale to moje zdanie, a produkt pokazuje się tam, gdzie jest na niego popyt...

    PS. Hatchback'a już mają http://www.teslamotors.com/models :)
  • #8
    timo66
    Level 23  
    Te EsJuWi to są auta do miejskiej dżungli i nigdy nie były do niczego innego przewidziane . To że firma robi "eko-elektro" jest z góry narzucone i czy chcą czy nie to bilans CO2 wszystkich egzemplarzy sprzedawane pod logo danej marki musi być niski inaczej takie koncerny płacą krocie za "nie-eko" politykę . Bardzo ładnie to widać na przykładzie porsche. Ich bilans jest na poziomie ponad 300g CO2 i jest to wartością dwukrotnie większą niż pozostałych marek. I nikt nie powie że audi, bmw, mercedes nie posiadają aut o równie podobnych osiągach co porsche, a jednak bilans CO2 mają na poziomie 150g. Później już nie dziwi silnik 1l 4 cylindry który jeździ na dwóch. A z drugiej strony R8 z mniej niż 3kg/km, albo M6 z 750km i 370km/h. Ba nawet producenci postarali się o specjalne algorytmy które rozpoznają kiedy są robione pomiary słynnego CO2 i wynik potrafi być nawet na połowę mniejszy. Wszystko niby "pro-eko" , ale tak naprawdę nakręca tylko interesy na stacjach paliw, bo 1dm³ spali dwa razy tyle co 2dm³ przy 140km/h.

    W polsce może tego tak nie widać co jest wyprawiane [ wszak kto się liczy z haiti], ale na siłę wciskają ludziom silniczki jak do komarka by tylko komputer pokazywał spalanie 3l przy 50km/h- ale kto przestrzega tych ograniczeń w polsce???
  • #9
    Urgon
    Editor
    AVE...

    A często jeszcze nawet te małe silniczki są jeszcze bardziej kastrowane z mocy za pomocą spalania LPG. Obecnie najsensowniej jeździć na dieslu, a by tanio było, to tankować przetworzony olej pofrytkowy (pozbawiony gliceryny i zanieczyszczeń). Elektryczne samochody są bezsensowne z powodów ekonomicznych. Za drogie, z marnym zasięgiem i do tego jeszcze po 100-200 cyklach ładowania akumulatory zaczną się sypać i tracić pojemność...
  • #10
    a.bakus
    Level 15  
    Nic nie mówią czy produkcja jest też proekologiczna.
  • #11
    stomat
    Level 36  
    A czym jest ogrzewany ten pojazd ? Elektrycznie z akumulatora czy ma webasto na ropę ?
  • #12
    cefaloid
    Level 32  
    daavid117 wrote:
    Nie pojmę nigdy sensu zakupu takich mikro-pseudo terenówek, które nawet na polnej drodze

    Jak kiedyś mędziesz mieszkał w górach i miał 500m dojazd do domu taką polną drogą to zrozumiesz sens ich posiadania. Po przetrwaniu pierwszej lepszej zimy.

    Natomiast przyznaję Ci 100% racji w przypadku mieszkańca miasta (najczęściej blokowiska) który kupuje taki SUV albo jeszcze lepiej gigantycznego pickupa z paką i na spręzynach piórowych po to by wozić powietrze. I który nigdy za wspomniane miasto nie wyjeżdża. I który oczywiście nie ma garażu więc parkuje na trawniku.

    Wracając do SUV czy nie lepiej zbudować hybrydę? Dopóki nie będzie stacji wymian akumulatorów (ładowanie trwa za długo) jakoś aut elektrycznych tej klasy nie widzę.
  • #13
    skaktus
    Level 37  
    Problem w tym że ten SUV jak go zwą różni się tym od innych aut, że ma nieco wyższe zawieszenie... To można zrobić w innych autach i wyjdzie na to samo.
  • #14
    Linoge
    Level 27  
    Auto, które nawet fajnie wygląda.

    Co do pro eko maszynek :). Z doświadczenia mogę powiedzieć iż większości z nas nie będzie stać na taki samochód. Więc po co dyskusja że jest on elo czy nie ? Za 5-10 lat Związek Demokratycznych Republik Europejski zarządzi iż spalanie ma być na poziomie <1g/100km i tak trzeba będzie kupować takie bolidy bo opłaty będą zbyt wysokie by gonić audi z 2.0tdi nie wspominając o 1.9tdi. Podobnie jak z Euro5. Pozostaje kibicować rozwojowi technologii aku.