Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

komputer startuje, brak obrazu i nie mozna go wylaczyc powerem

technomaniak997 14 Lut 2012 00:37 4669 18
  • #1 14 Lut 2012 00:37
    technomaniak997
    Poziom 7  

    Witam,

    do tej pory komp chodzil bez problemu, plyta glowna to asus M3N78-EM, ma zintegrowana grafe oraz dodatkowo grafe podlaczona na PCI-E . Monitor podlaczony byl do grafy PCI-E, chcialem przelaczyc na integre ( w ustawieniach biosu bylo ze jesli zdemontuje sie grafe z PCI-E to integra ze jest w trybie "auto" przejmie wyswietlanie. Zdemontowalem grafe i podlaczylem monitor do integry. Komp wystartowal ale nie dal obrazu (dioda monitora na pomaranczowo tak jak przy wylaczonym kompie), po czym otrzymalem komunikat na monitorze "POWER STATE", nastepnie na chwile dioda monitora zapalila sie na zielono (tak jakby otrzymala sygnal) i komp sie wylaczyl. Powtorne wlaczenie spowodowalo ze dioda caly czas juz palila sie na pomaranczowo i brak obrazu. Musialem wylaczyc "z hebla" bo przytrzymanie przycisku POWER nie wylaczalo kompa. Uruchomienie kompa tez od tego momentu tylko przez kabel, a nie przycisk. Probowalem zewrzec zworke przycisku power ale rowniez komp sie nie wylaczal. Dioda od dyskow mimo ze dyski sa odlaczone - raz sie zapala, raz nie.

    Ogolnie czy przelaczenie na integre moglo spalic plyte? Btw. czyczenie CMOSU robilem i tez nic :/ Prosze o jakies porady.

    Pozdrawiam

    0 18
  • #2 14 Lut 2012 01:13
    Piotr160292
    Poziom 36  

    Możesz zrobić taki myk, że załączyć kompa bez RAMu. Jeżeli po załączeniu płyta się odezwie(wyemitowane zostaną dźwięki ze speakera), płyta żyje i wtedy spróbuj wyjąć płytę z obudową i odpalić z samym RAMem(najlepiej innymi kościami niż teraz), grafiką i procem. Jeżeli komputer odpali wkładaj po kolei części, aż nie znajdziesz winowajcy. Jeżeli płyta będzie milczeć, niestety jest martwa i w tym momencie jedynie możesz sprawdzić czy kondensatory nie są wybrzuszone i jeżeli są, to pokładać nadzieję, ze po wymianie uszkodzonych razem z ich sąsiadami(bez względu na to czy są dobre czy nie) płyta ruszy. Jeżeli kondensatory są ok, płytę możesz wywalić do kosza, ewentualnie zanieść gdzieś to naprawy, bo może akurat komuś kto zna się na elektronice i będzie miał odpowiedni sprzęt może reanimuje tą płytę. Jeżeli zajdzie konieczność wymiany kondensatorów, pamiętaj żeby miały taką samą pojemność(uF) i dobrze byłoby gdyby były na takie samo napięcie, ale jeżeli dasz na ciut wyższe nic się nie stanie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Spróbuj również podmienić zasilacz, być może on podaje złe napięcia i przez to komp nie może całkowicie wystartować.

    0
  • #3 14 Lut 2012 07:25
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

    Zanim zaczniemy udzielać porad- podaj konfigurację sprzętu.

    0
  • #4 14 Lut 2012 12:17
    LysyOsw
    Poziom 26  

    Przede wszystkim model i marka zasilacza.
    Wszelkie problemy z uruchamianiem i nie wyswietlaniem, nie moznoscia wylaczenia moga byc spowodowane badziewnym zasilaczem.
    Podczas wlaczania sprawdz miernikiem jakie zasilacz daje napiecia. Linia 12V, 5V i 3.3V. Wszystko opisywane bylo juz na forum, w sieci jest pelno instrukcji jak mierzyc napiecia.

    0
  • #5 14 Lut 2012 12:52
    Miiszczus
    Poziom 8  

    a może mu sie zawiesił w strefie ;p wyjmij bateryjkę z płyty głównej i szybko ją włóż !

    0
  • #6 14 Lut 2012 14:18
    technomaniak997
    Poziom 7  

    plyta to M3N78-EM ze zintegrowaną grafą, zasilacz to niestety PANGU S400 (ale prawie nowy), procesor AMD x2 7750 2.8GHz, pamieci to Patriot DDR 2 800.

    1) Zauważyłem jeszcze jeden niuans - otóż po uruchomieniu diody na klawiaturze zapalają się, później następuje zwolnienie obrotów wiatraka z procesora na sekunde i później znowu się rozkręca. Znów migną diody na klawiaturze, zwolnienie wiatraczka i znów pełne obroty. Tak 2, 3 razy się powtórzy i później już diody na klawiaturze nie migają a wiatrak kręci się jednostajnie. Bez pamięci jakby tych zwolnień wiatraka nie było, tylko od razu jednostajne obroty. Komp odpalam "z hebla" bo przycisk power na obudowie nie reaguje.

    2) Co więcej i to jest najciekawsze, po podłączeniu NOWEGO zasilacza (niestety również PANGU S400) i doprowadzeniu do niego kabla zasilajacego, komputer zaczal sie "krztusic" , tj. tak jakbym go wlaczal i szybko wylaczal. Dokładnie to wyglądało w ten sposób że wiatrak zasilacza nie mógł się rozkręcić, i to samo z wiatrakiem na procesorze. Dopiero jak wcisnąłem przycisk power na obudowei to ruszyło ale objawy takie jak w punkcie 1). Później oczywiscie nie dało sie już wyłaczać/włączać kompa z przycisku power na obudowie tylko z przycisku power na zasilaczu.

    Przypominam że komp chodził, przestał działać po zamianie kabla z karty graficznej PCI-E na karte zintegrowaną.

    Jest jakieś sensowne rozwiązanie tej zagadki czy mam przyjąc że spaliła sie płyta?


    Pozdrawiam

    0
  • #7 14 Lut 2012 14:37
    adamadi33
    Poziom 43  

    technomaniak997 napisał:
    Przypominam że komp chodził, przestał działać po zamianie kabla z karty graficznej PCI-E na karte zintegrowaną.

    Dziwne?Ogólnie naczytałem się jakiś śmiesznych wypowiedzi.

    0
  • #8 14 Lut 2012 14:44
    technomaniak997
    Poziom 7  

    adamadi33 napisał:
    technomaniak997 napisał:
    Przypominam że komp chodził, przestał działać po zamianie kabla z karty graficznej PCI-E na karte zintegrowaną.

    Dziwne?Ogólnie naczytałem się jakiś śmiesznych wypowiedzi.


    Wybacz mój niefachowy język, ale jakieś konkretne porady masz?

    0
  • #9 14 Lut 2012 14:49
    hazerwwo
    Poziom 22  

    Zrób taki myk:
    Wyjmij WSZYSTKIE kości RAMu i odpal komputer bez pamięci. Jeżeli będzie słychać pikanie z głośniczka systemowego informującego o braku pamięci to znaczy, że płyta działa. Jak nie będzie żadnych dzwięków to znaczy, że płyta jest uszkodzona.

    0
  • #10 14 Lut 2012 14:56
    adamadi33
    Poziom 43  

    Podmieniając pseudo zasilacz pseudo zasilaczem choć nowym nie dowiesz się czy płyta główna padła czy coś innego.Przydałby się stabilny zasilacz ale mniejsza o to.
    Musisz po odłączać wszystko zbędne co jest podłączone do płyty głównej.
    Najlepiej wyjąć całą płytę z obudowy i spróbować uruchomić ją samą z CPU, Ram i owym zasilaczem.Przed uruchomieniem wyczyścić pamięć CMOS według wskazań producenta.Po uruchomieniu dokonać pomiarów napięć głównych na płycie, miernikiem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Piotr160292 napisał:
    Jeżeli kondensatory są ok, płytę możesz wywalić do kosza, ewentualnie zanieść gdzieś to naprawy, bo może akurat komuś kto zna się na elektronice i będzie miał odpowiedni sprzęt może reanimuje tą płytę.

    O co tu chodzi?

    0
  • #11 14 Lut 2012 16:18
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

    Przyjrzyj się dokładnie sekcji zasilania płyty czy nie ma spuchniętych, bądź wklęsłych kondensatorów.
    Zasilacz koniecznie do wymiany na jakiś firmowy (OCZ,Corsair,Chieftec itp). Ten "zasilaczo-wynalazek" do śmietnika się nadaje.

    0
  • #13 14 Lut 2012 17:39
    technomaniak997
    Poziom 7  

    zasilacz jest NOWY i sprawdzony, nie bede kupowal markowego zasilacza aby przetestowac plyte glowna za 100 zl. Czy ktos sie spotkal z opisanymi przeze mnie objawaimi? chodzi szczegolnie o brak dzwiekow Pc speakera (jest sprawny) oraz o nierownomierna predkosc wiatraka na procku i brak mozliwosci wylaczenia przyciskiem power z obudowy.

    0
  • #14 14 Lut 2012 17:46
    1791799
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 14 Lut 2012 18:06
    technomaniak997
    Poziom 7  

    faza12f napisał:
    technomaniak997 napisał:
    predkosc wiatraka na procku i brak mozliwosci wylaczenia przyciskiem power z obudowy.

    To są objawy uszkodzonego zasilacza.


    powtarzam, zasilacz jest NOWY - prosto ze sklepu i dziala na innym kompie. zastanawia mnie czemu przyciskiem power nie moge wylaczyc kompa (nawet jak na kilka sekund zamiast przycisku uzyje zworki).

    0
  • #16 14 Lut 2012 19:08
    hazerwwo
    Poziom 22  

    Masz może inny procesor na test? Jak masz to podmień. Ewentualnie odpal bez procesora i zobacz czy będą jakieś dzwięki słychalne z głośniczka systemowego.
    PS. Odpiąłeś wszystko co zbędne od płyty głównej? Chodzi mi tutaj o wszystkie taśmy ATA/kable SATA? I oczywiście wyjmij wszystko z gniazd PCI. Różne sieciówki, karty dzwiękowe.

    1
  • #17 14 Lut 2012 20:22
    LysyOsw
    Poziom 26  

    Zasilacz jest gowniany i bym go wymienial nawet gdy to na ten moment nie jego wina bo jakos to ciagnie... Ale to Twoja kasa, Twoj sprzet i Twoj problem jak za jakis czas pusci Ci napiecie i sie spali, a razem z nim plyta, procesor, roznie to bywa...
    Moze byc uszkodzona plyta. Bo wlaczenie/wylaczenie nastepuje po zwarciu dwoch pinow, skoro komputer sie nie wylacza... Moje zdanie...
    Wiec sprawdzalbym na markowym zasilaczu, jak bedzie to samo to pod lupe plyta glowna... No ale taka metalnosc polakow ze sa madrzy po szkodzie ! Mi colors It puscil z dymem dysk i chlodzenie procka, no i grafike. Nie za jednym razem, ale zanim sie przekonalem do wymiany musialo sie to stac...

    0
  • #18 14 Lut 2012 23:51
    technomaniak997
    Poziom 7  

    wiem ze czesto wina zasilaczy, ale ten mimo ze gowniany jest prosto ze sklepu i sprawdzony na innym kompie. problemu bym szukal w fakcie, ze komp przestal sie wylaczac w momencie przelozenia kabla monitora z grafy na PCI-E do grafy zintegrowanej i mimo ze na poziomie biosu ustawienia byly takie ze po wyjeciu grafy PCI-E odpala sie integra, to nie nastapilo to tylko komp przestal sie normalnie uruchamiac i nie da sie wylaczyc. Czy mozliwe ze taki manewr mogl doprowadzic do jakiegos przepalenia?

    0
  • #19 15 Lut 2012 07:59
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

    technomaniak997 napisał:
    zasilacz jest NOWY i sprawdzony, nie bede kupowal markowego zasilacza aby przetestowac plyte glowna .

    Jeśli nie przyczyniasz się w żadnym stopniu do udzielanych porad i twierdzisz że ten zasilacz jest ok, to szukaj sam rozwiązania problemu.
    Co do przepalenia czegokolwiek mogło dojść,oczywiście- z winy NOWEGO i sprawdzonego "pseudozasilacza".
    Gdy podmienisz go na firmowy (OCZ,Corsair,Chieftec...) i problem będzie wciąż występował...będziemy szukali rozwiązania w dalszym ciągu.

    P.S nikt nie każe ci kupować porządnego zasilacza,pożycz od jakiegoś kolegi na pare minut.

    Dodano po 2 [minuty]:

    technomaniak997 napisał:
    komp przestal sie wylaczac w momencie przelozenia kabla monitora z grafy na PCI-E do grafy zintegrowanej .

    Powiedz czy zrobiłeś to gdy komputer był zupełnie odłączony od zasilania (wyłączony przełącznik z tyłu zasilacza,odłączony od listwy), czy zrobiłeś to w trakcie pracy komputera?.

    0