Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chip tuning jak to zrobic??

Kazik234 01 Sie 2005 11:51 247885 244
  • #121
    Szafari
    Poziom 2  
    Słuchajcie, wbrew powszechnej opini chip tuning w silniku benzynowym wolnossącym jest dać w stanie więcej niż tyle co wy twierdzicie. Nam udało się podnieść moc o 73KM w silniku 2.0 ale nie było to łatwe. Samochodem który ten zabieg przeszedł jest Opel Kadett GSI 2.0 8V, fabryczna jego moc to 115KM (jednak zmierzone zostało 109) a po przeróbkach jego moc wzrosła do 182 i to jest naprawde zauważalna różnica. Jednak zwiększyło się równiż zużycie paliwa z 10 do 15 L gdyż musieliśmy mu podnieść obroty z 7500 do 9500, musieliśmy zmienić pompe paliwową na mocniejszą która zostało przeniesiona z omegi 3.0 V6 aby mieć większe ciśnienie na listwie wtryskowej. Auto jeszcze nie pracuje równo, ale to już kwestja regulacji mieszanki. Mamy też nadzieję że uda nam się przekroczyć albo osiągnąć 200 KM.
  • #123
    Mariuszczs
    Poziom 19  
    jak dla mnie to te konie już tam były- spały- tylko chłopaki je obudzili przy waleniu młotkiem w silnik
  • #124
    bigban
    Poziom 10  
    czy ktos moglby pokazac mi jak wyglada mapa wtrysku lub kata wyprzedzenia zaplonu w sc 1.1?? bo nie moge jej za h.. znalezc
  • #125
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #126
    wilde_hilde
    Poziom 19  
    Szafari napisał:
    fabryczna jego moc to 115KM (a po przeróbkach jego moc wzrosła do 182 i to jest naprawde zauważalna różnica. Jednak zwiększyło się równiż zużycie paliwa z 10 do 15 L gdyż musieliśmy mu podnieść obroty z 7500 do 9500, musieliśmy zmienić pompe paliwową na mocniejszą która zostało przeniesiona z omegi 3.0 V6 .


    Sorry, ale nie daje wiary, że wymiana pompy paliwa + drobne zmiany dały taki efekt.

    W temacie chip tunningu chodzi o coś innego, najłatwiej zrobic to w turbo-dieslu gdyż ma spore zapasy fabryczne, w silnikach benzynowych przyrost mocy jest mniejszy. Przykładowo w LEONie 1.8 Turbo (benzyna) -fabrycznie ok. 180PS mozna po "zawirusowaniu" osiągnąć ok. 200PS, dalszy przyrost mocy jest mozliwy po pewnych modyfikacjach, co zwiazane jest z niemałymi kosztami.

    Pamiętać też trzeba, że przyrost mocy musi iść w parze ze wzmocnionymi hamulcami, odpowiednio dostrojonym zawieszeniem etc...

    W temacie - zuzycie paliwa zwiększone o 50% stwierdzam, że to juz całkowite nieporozumienie. Auta po tunningu nie maja większego apetytu na paliwo, a często palą odrobinę mniej.

    Powracając do tematu: taki tunning silnika jak podał kolega Szafari jest dobry na króciutką metę, w celu osiągnięcia wyniku, który w tej sytuacji i tak wydaje mi sie nie możliwy do osiągnięcia - można oczywiście zweryfikować prawidłowość wyniku na hamowni . . .
  • #127
    slawekBB
    Poziom 12  
    Witam!

    Czy ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć czy można "zachipować" silnik w vectrze B 2.0 DTL???? Czy można to zrobić przez złącze diagnostyczne? Auto rocznik 12/1997 sterownik Bosch. wtrysk VP44

    Pozdrawiam
  • #128
    Szafari
    Poziom 2  
    wilde_hilde: Co do tego że w turbo dieslu chip tuning jest latwiejszy nie ma zadnych wątpliwosci bo można to zrobić na kilka sposobów. Jednym z nich i najbardziej efektownym jest podkręcenie obrotów turbiny. A co do Leona 1.8 Turbo (180 KM) mieszając w samym komputerze można bez żadnego problemu podnieść moc do 260 KM. Jak dysponujesz takim samochodem i odpowiednią ilością gotówki możemy ci to zrobić. Wracając jednak do Kadetta jesli nie wierzysz to ja nic na to nie poradze. Auto na tą chwile dysponuje mocą 187 KM i nie ma turbiny,samochodem na co dzień jeździ kolega jak chcesz możesz przyjechać i je zobaczyć może w tedy uwierzysz. Pozdrawiam
  • #129
    wilde_hilde
    Poziom 19  
    Radzę zajrzeć na forum SEAT RACING, tam nie ma teorii, a wypowiadają się użytkownicy tunningowanych aut.

    Równie dobrze można starszymi samochodami z manualnym ssaniem jeździć na wzbogaconej mieszance - przyrost mocy bedzie odczuwalny, ale to bez sensu.
  • #130
    DOHC
    Poziom 19  
    o kurrr.... co on pier.. 9500 tys w C20NE ?? stary ten silnik przy 8000 juz raczej by nie istnial !! zawory by sie odklejaly od popychaczy i walily w tloki w taki sposob ze bys czesci tlokow zaworow i glowicy zmiotkom spod samochodu wymiatam , hehe nie mowie juz o tym ze przy takich obrotach najprawdopodobniej by sie urwal tlok tzn korbowod by pekl , przy 9500 obrotow tloki nabieraja takiej predkosci a tym samym pedu ze korbowod sie rwie jak sznurek , nastepny aspekt to to ze zeby rozkrecic taki silnik z odpowiednio przygotowanym i wywazonym dolem silnika to trzeba dac tam ITB ostre walki zrobic glowice i wiele wiecej .

    No a ten leon 260 koni po chipie :D seryjna turbina w leonie 180 KM to k03s jesli dobrze pamietam ona maks co moze byc da w tym silniku 210 koni , sam chip to 200 koni .

    Proponuje zeby jakos naznaczyc tego osla bo ktos sobie samochod zniszczy przez niego ;(
  • #131
    tzok
    Moderator Samochody
    To silnik 8V... one były wytrzymałe, sam mam samochód z silnikeim z tamtego okresu - VW EA 111 (ja mam Wartburaga 1.3, oryginalnie silnik był montowany w VW Golf II 1.3). Nominalnie jego max obroty to 6600rpm, odcięcie ma przy 8500rpm a wiem, że ludzie odłączali zawór odcinający w gaźniku i kręcili go pod 9000rpm. Tak, że akurat w te obroty to mogę uwierzyć, choć silnik o którym mówię to jedynie 58KM 1272ccm.
  • #132
    DOHC
    Poziom 19  
    nie ma takiej opcji wlasnie to ze to jest 8V go dyskwalfikuje przy takich obrotach , 8 zaworow to jest waskie gardlo , ten silnik by sie rozlecial przy takich obrotach , np silnik suzuki swift gti ma kute tloki i korbowody i maks co sie z neigo bezpiecznie wyciaga to 8800 obrotow , kazdy normalny czlowiek wiecej nie robi bo zdaje sobie sprawe czym to grozi , idac dalej ,ten konkretny silnik to jest silnik na duze przebiegi a nie wysokoobrotowa szlifierka , tloki sa poprostu za ciezkie do takich obrotow i tyle
  • #133
    tzok
    Moderator Samochody
    Tyle, że tuning takiego samochodu jak Kadett to z założenia jest na krótką metę... pościgać się, poszpanować i wyrzucić. Jeśli ktoś robi to dla siebie i ma świadomość, że wykończy silnik po kilku tygodniach to ok i da się to zrobić, choć podawane parametry też wydają mi się mocno przesadzone, choć w te obroty uwierzę... tyle że te silniki miały zupełnie inne charakterystyki niż obecne 16V MPI, tam moc po przekroczeniu pewnych obrotów szybko spada... a te obroty to zazwyczaj 6500-7000rpm
  • #134
    DOHC
    Poziom 19  
    taki silnik by nie pojezdzil kilka tygodni tylko rozpadl by sie przy pierwszym rozkreceniu go do takich obrotow , zeby krecic 9500 to naprawde trzeba sie narobic , serjo tym bardziej pomyslcie sobie , kadett z przebiegiem jakies 180 tys zapewne , sprezynki zaworowe juz sie wygniota i ich sila spada , czyli strach krecic do seryjnej odcinki a co dopiero do 9500 !!
  • #135
    rzyto
    Poziom 10  
    Witam! Czy ze 115 konnego kadeta gsi mozna wyciągnąć coś więcej? Jeżeli tak to jak to zrobić.
  • #136
    de Virez
    Poziom 24  
    A nie lepiej po prostu kupic mocniejszy silnik? Jakby nie było, chiptuning katuje silnik. W firmie produkującej auta siedzi rzesza narodu, i zastanawia sie jak by wysterowac ten chip, żeby auto było w miare szybkie, odpowiednio paliło, spełniało normy emisji spalin i hałasu. A tu przychodzi domorosły mechanik i daje silnikowi 10 KM więcej, niż fabryka zaplanowała. Proponuje nalać rozpuszczalnika nitro do benzyny i bedzie podobny efekt.
    Skazywać swoj silnik z gory na krótszy przebieg - dla mnie głupota.
    Co innego, gdy silnik jest sprzedawany w kilku wersjach rozniących sie tylko mocą (np w różnych modelach aut), wtedy można sie pobawić.
    Tu ludzie piszą o tuningu małych silników do 2 litry, ktore można skatować bez chiptuningu jeżdżąc ostro (oczywiście większe też można, ale troche więcej trzeba sie napracować:) )
    Takie auta są zwykle brane z trzeciej ręki - to nie lepiej było się rozejrzeć za czymś większym??
  • #137
    Tommi4u
    Poziom 11  
    de Virez napisał:
    A nie lepiej po prostu kupic mocniejszy silnik? Jakby nie było, chiptuning katuje silnik. W firmie produkującej auta siedzi rzesza narodu, i zastanawia się jak by wysterowac ten chip, żeby auto było w miare szybkie, odpowiednio paliło, spełniało normy emisji spalin i hałasu. A tu przychodzi domorosły mechanik i daje silnikowi 10 KM więcej, niż fabryka zaplanowała. Proponuje nalać rozpuszczalnika nitro do benzyny i bedzie podobny efekt.
    Skazywać swoj silnik z gory na krótszy przebieg - dla mnie głupota.
    Co innego, gdy silnik jest sprzedawany w kilku wersjach rozniących się tylko mocą (np w różnych modelach aut), wtedy można się pobawić.
    Tu ludzie piszą o tuningu małych silników do 2 litry, ktore można skatować bez chiptuningu jeżdżąc ostro (oczywiście większe też można, ale troche więcej trzeba się napracować:) )
    Takie auta są zwykle brane z trzeciej ręki - to nie lepiej było się rozejrzeć za czymś większym??



    masz trache racji a troche nie....
    skoro w firmie produkującej auta siedzi rzesza narodu, i zastanawia się jak by wysterowac ten chip, żeby auto było w miare szybkie, odpowiednio paliło, spełniało normy emisji spalin i hałasu to jest problem.. bo wszystkiego miec niebeda więc kosztem osiagów spełniają te swoje normy...a w silnikach potenciału zostaje jeszcze sporo :D
  • #138
    de Virez
    Poziom 24  
    tylko, jak zaczniesz ostrzej jezdzic tym silnikiem ktory ma tyle potencjału i nie jest wysilony, to po 100 czy 50 tys km przebiegu bedzie palił 6l/100km ale oleju...
  • #139
    Tommi4u
    Poziom 11  
    de Virez napisał:
    tylko, jak zaczniesz ostrzej jezdzic tym silnikiem ktory ma tyle potencjału i nie jest wysilony, to po 100 czy 50 tys km przebiegu bedzie palił 6l/100km ale oleju...


    masz jakieś doświadczenie w tej materi?? raczej nie....
    obecnie mam 150KM Fiata który seryjnie miał tylko 75KM (soft jeszcze nieruszony) i używam go raczej extremalnie.... konsumpcja oleju zerowa.... pozdrawiam teoretyków....
  • #140
    de Virez
    Poziom 24  
    Nie rozumiem... Jeśli bez chiptuningu można zajeździc najmocniejsze auta, to czemu tu ma byc inaczej?
    Masz tu ekstremalnie: Kumpla carina e 1.8 ma 120 tys i bierze olej... I bez chip tuningu, ciężka noga starczy...
    _________
    No zobacz... hardcorowy fiat. Akurat mam pod chatą i jeżdże 5.3 V8 prawie 300 KM. Zrobisz mi 600 KM i zagwarantujesz, że przejade 20 tys?? Mam napewno więcejrezerwy mocy, niż Ty w fiaciku...
    Albo ojca peżocika 1.1 64 km... Jak bedzie 120 i przejedzie 20 tys to jesteś mistrzem...
  • #141
    Tommi4u
    Poziom 11  
    de Virez napisał:

    _________
    No zobacz... hardcorowy fiat. Akurat mam pod chatą i jeżdże 5.3 V8 prawie 300 KM. Zrobisz mi 600 KM i zagwarantujesz, że przejade 20 tys?? Mam napewno więcejrezerwy mocy, niż Ty w fiaciku...
    Albo ojca peżocika 1.1 64 km... Jak bedzie 120 i przejedzie 20 tys to jesteś mistrzem...


    wszystko kwestja kasy..... ale jest to jaknajbardziej wykonalne bez najmniejszych problemów :) tak z peżocika jak i z V8-ki :) oczywiście mówimy o normalnym uzywaniu autka... okresowej wymianie olejów dobrej jakości ... jak i uzywanie z głową czyli nie pałowanie na zimnym silniku i nie gaszenie po pałowaniu.... jeśli będziesz przestrzegał tych zasad to niewidze problemu żeby autko miało jakiekolwiek problemy.
  • #142
    DOHC
    Poziom 19  
    co do tej cariny to jak lal co 60 tys lotosa to sie nie ma co dziwic ze lyka olej a co do chip tuningu to niektorych poptostu kreci zeby samochodzikiem 1.4 lykac seryjne 2.0 i chip jest jednym ze srodkow do celu ale tacy ludzie ktorzy laduja kase w walki wydechy i chipy kupuja oleje typu motul czy valvoline po 60 zl za litr i im te samochody sluza przez wiele km


    ps co do tych twoich gwarancji to jest w pl toyota supra seryjnie 320 koni jakos tak teraz ma 1250 koni a przebieg bez remontu planowany to 100 tys :D wiec mysle ze z 5,3 przy odpowiedniej inwestycji to bys z 600 konikami na pokladzie wiecej przejechal niz 20 tys :D
  • #143
    Roli
    Poziom 26  
    Cytat:
    toyota supra seryjnie 320 koni jakos tak teraz ma 1250 koni a przebieg bez remontu planowany to 100 tys


    Zgadam sie z tym, ale podzespoły użyte do budowy tego samochodu to high end tuningu, zresztą silniki te określane są jako bulletproof (czy jakoś tak) na seryjnym dole wytrzymują moce do 600 Hp !!!! A według mnie to już jest sztuka żeby wypuścić cosik takiego z fabryki !!!! Poza tym Dobrowolski sie kiedyś wypowiadał na temat tego samochodu, autem tym jeździ na codzień i nie ma z tym absolutnie żadnego problemu, no może poza lagiem, bo w tym silnku na jednej sprężarce był ogromny i samochód zaczynał sie zbierać dopiero po przekroczeniu ok 3k rpm. A poza tym to nie moc ma znaczenie tylko moment obrotowy :!: Chciałbym jeszcze zauważyć że 5.3 i 600 Hp to wcale nie jest osiągnięcie, jest to przeciętny wynik niczym nie wyróżniający sie w tłumie :!:

    P.S. Znalazłem na necie cosik takiego - jeżeli sie komuś przyda to fajnie, jeżeli nie to chociaż powiedzcie do czego to służy
  • #144
    Tommi4u
    Poziom 11  
    Roli napisał:
    Cytat:
    toyota supra seryjnie 320 koni jakos tak teraz ma 1250 koni a przebieg bez remontu planowany to 100 tys


    Zgadam się z tym, ale podzespoły użyte do budowy tego samochodu to high end tuningu, zresztą silniki te określane są jako bulletproof (czy jakoś tak) na seryjnym dole wytrzymują moce do 600 Hp !!!! A według mnie to już jest sztuka żeby wypuścić cosik takiego z fabryki !!!! Poza tym Dobrowolski się kiedyś wypowiadał na temat tego samochodu, autem tym jeździ na codzień i nie ma z tym absolutnie żadnego problemu, no może poza lagiem, bo w tym silnku na jednej sprężarce był ogromny i samochód zaczynał się zbierać dopiero po przekroczeniu ok 3k rpm. A poza tym to nie moc ma znaczenie tylko moment obrotowy :!: Chciałbym jeszcze zauważyć że 5.3 i 600 Hp to wcale nie jest osiągnięcie, jest to przeciętny wynik niczym nie wyróżniający się w tłumie :!:

    P.S. Znalazłem na necie cosik takiego - jeżeli się komuś przyda to fajnie, jeżeli nie to chociaż powiedzcie do czego to służy



    ja nie pobieram bo na 90% arch. jest z hasłem którego jak dotąd niedało się złamać.....
  • #145
    Roli
    Poziom 26  
    Zgadza sie, nad tym archiwum ciąży hasło :( ale umieściłem je dlatego że może komuś uda sie je złamać :) i przyda sie do czegoś :)
  • #146
    Tommi4u
    Poziom 11  
    Roli napisał:
    Zgadza się, nad tym archiwum ciąży hasło :( ale umieściłem je dlatego że może komuś uda się je złamać :) i przyda się do czegoś :)


    tia.. i jeszcze chcesz punktów za to żeby pobrać plik który jest do niczego bo hasło ma duuuuużo znaków..... i generalnie jest to podpucha :p
  • #147
    Roli
    Poziom 26  
    Cytat:
    tia.. i jeszcze chcesz punktów za to żeby pobrać plik


    Nie chce zadnych punktów, przecież zrezygnowałem z prowizji :!: Wiec czego sie piłujesz :!: Lepiej powiedz jak mam zrobić aby nie pobierało żadnych punktów :!: Nie zalezy mi na nich :!:

    P.S. Pare postów wyżej napisałeś
    Cytat:
    obecnie mam 150KM Fiata który seryjnie miał tylko 75KM


    Robiłeś to sam czy zlecałeś jakiejś firmie :?:
  • #148
    DOHC
    Poziom 19  
    sa swiry co w stanach na seryjnych gratach z supry po 900 wyciagaja ale takie cso to dlugo nie jezdzi , a co do tego 75 koni => 150 koni to jedyna opcja jaka widze to turbo albo zmiana glowicy (nie wiem czy 75 KM ma 8v taki strzal) na 16 + walek na ktorym wolne obrotyu to 3000 wydech dolot wszystko liczone itd
  • #149
    Tommi4u
    Poziom 11  
    [quote="Roli"]
    Cytat:

    Nie chce zadnych punktów, przecież zrezygnowałem z prowizji :!: Wiec czego się piłujesz :!: Lepiej powiedz jak mam zrobić aby nie pobierało żadnych punktów :!: Nie zalezy mi na nich :!:


    a po co te nerfy.... człowieku..... jak dodajesz plik to możesz sobie ustawić ilość punktów.
    1. Pozostaw pole prowizji niewypełnione jeżeli chcesz aby opłata punktowa za plik została naliczona względem rozmiaru pliku, Ty otrzymujesz za każde pobranie 0,10 do 1 punkta.
    2. Wpisz prowizję punktową pomiędzy 0.01-4.00 a otrzymasz za każde pobranie pliku tyle punktów ile wpisałeś. Wpisanie wysokiej prowizji spowoduje niezadowolenie innych osób!
    3. Zaznacz pole rezygnuję jeżeli nie chcesz otrzymywać żadnych punktów za plik (-0.01 oznacza, że nie będą przyznawane punkty).

    Cytat:

    P.S. Pare postów wyżej napisałeś
    Cytat:
    obecnie mam 150KM Fiata który seryjnie miał tylko 75KM


    Robiłeś to sam czy zlecałeś jakiejś firmie :?:


    sam robiłem....

    Dodano po 3 [minuty]:

    DOHC napisał:
    sa swiry co w stanach na seryjnych gratach z supry po 900 wyciagaja ale takie cso to dlugo nie jezdzi , a co do tego 75 koni => 150 koni to jedyna opcja jaka widze to turbo albo zmiana glowicy (nie wiem czy 75 KM ma 8v taki strzal) na 16 + walek na ktorym wolne obrotyu to 3000 wydech dolot wszystko liczone itd



    wałek jeszcze seria... głowica zrobiona....dół nieruszony poza zamachem i sprzęgłem bo niewytrzymało momentu i dałem mocniejsze odpowiedniki.
    wszystko policzone tak jak trzeba, turbina jest, a będzie większa aby i moc była odpowiednio większa.
    silniki 1.2 były i 8v i 16v ja mam 8v
  • #150
    Roli
    Poziom 26  
    Cytat:
    wałek jeszcze seria...


    Jak bedziesz zmieniał wałek to proponuje Schrick (czy jakoś tak) znajomy zjadł zeby na polskich wałkach i zaden nie spełniał swojej funkcji jak powinien. Dopiero po zamontowaniu tego wałka samochód śmiga jak powinien. Jeździ na tym wałku już dwa latka i osiągi jakie były takie są.
    Moc wzrosła dwa razy a jak z momentem :?: Bedziesz coś myslał nad profi tłokami, korbami i wałem :?: